Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Champagne Franck Pascal
20-09-2019, 06:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-09-2019 om 07:09 PM door Thierry Debaisieux.)
Bericht: #1
Champagne Franck Pascal
https://deschampagnespourlavie.com

Ik wilde de Cuvée Reliance Brut Nature proeven van deze "modieuze" wijnbouwer...
Deze cuvée is gemaakt met een meerderheid van Pinot Meunier en "veel liefde", werd gedegorgeerd op 11 april 2016 en heeft geen dosering. (partij R11BN16O41 )
De kleur is citroengeel met discrete oranje reflecties. De bubbel is er in overvloed.
De neus is tamelijk krachtig met citroen, sinaasappelschil, groene appel en wat toetsen van peer en brioche,
De mond is vrij geconcentreerd en fris. De bubbell is aanwezig. De materie zorgt voor een mooi volume en wordt doorkruist door een zuurgraad, bron van spanning, met citrus- en appelsmaak op een licht zoute achtergrond.
Deze evenwichtige wijn heeft een lange afdronk met een delicate bitterheid en mineraliteit. Het gevoel van zuurgraad duurt lang,
Dat is goed, maar ik had graag wat meer materie gehad om op de zuurgraad te reageren.

Van harte.
Thierry Debaisieux
25-09-2019, 12:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-09-2019 om 03:17 PM door Thierry Debaisieux.)
Bericht: #2
RE: Champagne Franck Pascal Harmonie 2009
Ik dronk maandagavond een Champagne Harmonie 2009 Blanc de Noirs Extra Brut de Franck Pascal.
Het was gedegorgeerd op 11 april 2016, het is gedoseerd op 2 g en het is het resultaat van de fusie van twee wijnen aan het einde van gisting, een van pinot noir en de andere van pinot meunier, afkomstig uit hetzelfde terroir.

De jurk is geel met discrete gouden reflecties, de bubbel is fijn en overvloedig.
De neus is op de verse abrikoos met toetsen van pit, gedroogde abrikoos, appel en koekje.
De mond is een beetje verontrustend voor mij. De bubbel is aanwezig maar vrij discreet, het materie is relatief geconcentreerd maar niet erg vol, de zuurgraad met smaken van appel en abrikoos is een beetje gemarkeerd. Het maakt de finale lang, maar het lijkt een beetje te belangrijk voor de materie, wat een beetje evenwicht kan schaden.

Ik ben een beetje teleurgesteld, vooral tegen de prijs. (59 €)

Van harte.
Thierry Debaisieux
25-09-2019, 08:41 PM
Bericht: #3
RE: Champagne Franck Pascal
Ik heb van Franck Pascal nog enkel maar de Reliance geproefd. Vond ik niet slecht maar rekening houdende met de prijs vind ik dingen die me meer impressioneren aan dezelfde prijs of minder. Deze wijnbouwer werd vooral de hoogte in geprezen omwille van zijn bio aanpak, later biodynamische aanpak. De prijzen volgden de aanpak. In 2016 heeft hij echter toegevingen moeten doen en is hij zijn label verloren. Voor mij geen probleem dat die man zijn wijngaard chemisch heeft moeten behandelen omwille van de slechte jaargang. Maar de prijzen voor zijn champagnes zijn 20 jaar geleden wel razendsnel omhoog geschoten omwille van zijn toen nog uitzonderlijke bio aanpak van de wijngaard, eerder dan voor de kwaliteit van zijn producten.
https://www.larvf.com/,franck-pascal,10601,405857.asp
25-09-2019, 09:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-09-2019 om 09:11 PM door Thierry Debaisieux.)
Bericht: #4
RE: Champagne Franck Pascal
Hij heeft een beetje voordeel, denk ik, aan zijn bekendheid.
Om een uur door te brengen in het domein en de basiscuvée te proeven, kost Fluence 25 € per persoon

Van harte.
Thierry Debaisieux


Ga naar locatie: