Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SINE QUA NON
21-04-2020, 09:16 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-04-2020 om 09:22 AM door Vinoco.)
Bericht: #1
SINE QUA NON
Gisteren was het weer zo ver. 1 van mijn jaarlijkse wijn hoogtepunten. De aflevering van mijn allocatie Sine Qua Non. Voor mij 1 van de mooiste wijnen ter wereld. Wat vooral zo geweldig is is dat wijnmaker/eigenaar Manfred Krankl naast een geweldige kwaliteit in het glas ook veel tijd en geld stopt in de uitmonstering van het product waardoor je als koper ook het gevoel hebt dat je iets unieks in handen hebt en daardoor meer waar voor je geld krijgt. Zo zijn de namen voor zijn 3 "basis" wijnen (1 wit rhoneblend/ 1 syrah en 1 grenache) ieder jaar anders, hebben ze allemaal ieder jaar een ander etiket (ontworpen door Manfred zelf) en heeft hij in de 16 jaargangen tot nu toe nooit 2x dezelfde flesvorm gebruikt. Ga er maar aan staan. Dan brengt hij nog jaarlijks een grenache en syrah EBV (extended barrel version) uit. Deze EBV's zitten wel altijd in dezelfde fles in een prachtige kist. De fles is een flesvorm zoals deze 200 jaar geleden bestonden en voor mij 1 van de mooiste flessen die ik ken. Ook de EBV's hebben jaarlijks een andere naam en ander etiket.

De recente releases die gisteren arriveerden zijn:

wit: Tectumque 2017
Grenache: The Gorgeous Victim 2017
Syrah: The Hated Hunter 2017
EBV Grenache: Grenache E 2015
EBV Syrah: Syrah M 2015

Kan niet wachten om ze open te trekken!


Bijlagen Afbeeldingen
           

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
21-04-2020, 10:05 AM
Bericht: #2
RE: SINE QUA NON
Whaaw, prachtige flessen. Jammer genoeg slechts 1x een SQN in mijn glas gehad. Was inderdaad een topwijnrespect
21-04-2020, 10:11 AM
Bericht: #3
RE: SINE QUA NON
(21-04-2020 10:05 AM)WilD schreef:  Whaaw, prachtige flessen. Jammer genoeg slechts 1x een SQN in mijn glas gehad. Was inderdaad een topwijnrespect

Welke was dat Wil?

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
21-04-2020, 06:42 PM
Bericht: #4
RE: SINE QUA NON
Januari 2013, C9dP 2010 tasting bij Bottles.

Jens bracht de 'Sine Qua Non Grenache Upside Down 2009 in als piraatapplaus

Top......


Ga naar locatie: