Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aldinger. Württemberg
15-05-2021, 07:46 PM
Bericht: #1
Aldinger. Württemberg
Rebhuhn Riesling 2019

Een riesling uit een streek vanwaar je die misschien minder verwacht. En toch wordt er ook hier mooie riesling gemaakt, heb ik mogen ervaren :

Niet de meest aromatische riesling, wel veel mineraliteit en fraicheur in de neus. Bijna alsof je je neus in de vriezer steekt! Ook een lichte groene kruidigheid en qua fruit wat verse ananas, maar het is subtiel.

In de mond heel fris, met vrij hoge zuren. Weer geen fruitbom, maar echt op die koele frisheid gemaakt.

Dit ligt qua stijl een beetje in de lijn van de Vulkangestein van Schäfer-Frohlich die ik niet zo lang geleden dronk. Kan wel tellen als referentie voor een wijn die mij 7,70€ gekost heeft! applaus

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
22-05-2021, 02:07 PM
Bericht: #2
RE: Aldinger. Württemberg
Aldinger is zeer goed bezig de laatste jaren. Vooral de rode wijnen zijn absoluut de moeite. De Gips Marienglas 2018 was één van de top-GGs die ik vorig jaar proefde (fijn rood fruit, heel krokant in stijl, rechtlijnig, strak in karakter, maar wel met identiteit - mijn tasting notes worden redelijk sec na 30 wijnen...), zeker de moeite om eens te zoeken, ze worden in België ingevoerd door au Comptoir in Gierle.

Moest je hun Sekt ooit tegenkomen, aarzel zeker niet! Heb deze al naast Raumland geproefd, die toch zowat wordt beschouwd als de Sektpaus van Duitsland (de VDP heeft bijna speciaal voor hem een sektstatuut gecreëerd zodat hij toch maar bij hun clubje kon komen), maar Aldinger moest er absoluut niet voor onderdoen.
22-05-2021, 04:20 PM
Bericht: #3
RE: Aldinger. Württemberg
Bedankt voor de tips! Ze hebben een zeer groot gamma dus dit helpt wel. Ik ben ook geïntrigeerd door hun Lembergers (= Blaufränkisch). Toevallig al eens geproefd?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
24-05-2021, 02:47 PM
Bericht: #4
RE: Aldinger. Württemberg
Nee, nog niet de kans gehad, hoeplijk als we ooit nog eens zonder rompslomp de grens over mogen Confused. Voor Lemberger vind ik Schnaitmann wel goed, Dautel ook maar dat is al een tijdje geleden dat ik die nog in het glas had. Deze laatste zit bij Vinetiq, Schnaitmann bij Langbeen.


Ga naar locatie: