Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weingut Martin Wassmer
19-06-2021, 04:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-06-2021 om 04:01 PM door Innesto.)
Bericht: #1
Weingut Martin Wassmer
Veelgeprezen domein uit Baden en dat in hoofdzaak focust op de “Burgunder-Sorten”, maar ook Syrah en Sauvignon Blanc aangeplant heeft.

Weisser Burgunder Schlatter Maltesergarten 'SW' Spätlese Trocken 2019

Blind had ik hier niet direct Pinot Blanc uitgehaald, mijn eerste reactie zou altijd Chardonnay geweest zijn. Dit gaat bij veel mensen blind door voor een Bourgogne uit de Mâconnais.

Breed, rijp en vol. Dens fruit, nootachtig, behoorlijk complex maar de duidelijke lagering op Bourgondische vaten is voor mij persoonlijk iets te fors. Na een tijdje in het glas komen er iets meer fijne zuren door en ga je toch even twijfelen of het Chardonnay uit de Bourgogne is. Mooie, gewichtige wijn voor bij de wat rijkere keuken, maar voor mij domineert (op dit moment) het hout te veel, ik mis ook frisheid.

Spätburgunder Markgräflerland 2018

Rijpe en ietwat zwoele Spätburgunder. Rijpe pruimen en kersen, rokerige kruidigheid, klein zuurtje, vrij korte afdronk. Typische maar mooie instap Spätburgunder.

Los van bovenstaande, telkens ik een Spätburgunder drink snap ik die eeuwige vergelijking met Pinot Noir uit de Bourgogne niet. Zonder afbreuk te doen aan de Duitse Spätburgunders, dit zijn voor mij twee aparte werelden. Ik kan beide waarderen, al prefereer ik doorgaans toch Pinot Noir uit de Bourgogne.


Ga naar locatie: