Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Gazin
25-12-2010, 12:53 PM
Bericht: #1
Chateau Gazin
Dit wijngoed in Pomerol is gelegen naast l' Evangile en Petrus op een klei-gravelbodem. In 69 werden 4 ha verkocht aan Chateau Petrus...
De wijn was groot in de jaren 50-60, had dan een mindere periode tot midden jaren 80, en is nu weer één van de vaste waarden uit de streek.

Chateau Gazin Pomerol 1999:
Aardse toetsen in de neus, zoethout, grafiet, ijzervijlsel (mineraliteit dus), maar ook zeer mooie kruidige accenten (laurier en zelfs tijm).
En dan...
Zo mooi.
Zo mooi, jongens, zo mooi.
De fluwelen expressie van de merlotdruif, edel sap dat erin slaagt om me bijna te bekeren tot rechteroever.
Zacht en evenwichtig, ware harmonie in de mond.
92 welverdiende punten en een bank vooruit.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-12-2010, 10:33 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Gazin
That's more like it! The right bank rules Wink.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
26-12-2010, 01:30 AM
Bericht: #3
RE: Chateau Gazin
mmm ik had keuze tussen gazin en beauregard 2001 voor dezelfde prijs. Omdat ik beauregard niet persoonlijk had geproefd heb ik gekozen om deze te proberen.
Heb er precies al beetje spijt van Sad
27-12-2010, 04:08 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Gazin
(25-12-2010 12:53 PM)vinejo schreef:  De wijn was groot in de jaren 50-60, had dan een mindere periode tot midden jaren 80, en is nu weer één van de vaste waarden uit de streek.

Ik heb enkele jaren terug een flesje Gazin 1959 gekregen van een nietsvermoedende wijnleek ("zal wel azijn zijn..."). Met enkele vrienden gekraakt op hoop van zegen en ik kan bevestigen dat dit een fantastische ervaring was.
10-04-2013, 07:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-04-2013 om 07:50 PM door Mt.)
Bericht: #5
RE: Chateau Gazin
(17-12-2011 11:53 AM)Pat Leoville schreef:  Gazin 2006:
In de neus: onmiddellijk na het openen van de fles in het glas, deed de neus me denken aan een Margaux. Na een tijdje in het glas veranderde geuren compleet. Mooi rood fruit, viooltjes.
Na walsen kwam het fruit en de viooltjes er helemaal door.
In de mond: mooie ronde wijn, viooltjes, aards, peper. Mooi in evenwicht met tannines die helemaal achterna komen ( jong, maar zeker niet storend). Mooie wijn.
Nogmaals, 2006 is een heel mooi Pomerol-jaar.

Gazin 1989: Viel La Conseillante 1995 nog een beetje tegen, dan speelde deze Gazin op het hoogste niveau. Ik twijfelde tussen links en rechts en dacht een wijn uit het jaar 2000 in mijn glas te hebben. Bij de onthulling van het jaar viel ik prompt van mijn stoel. Zo mooi geconserveerd, zo'n mooie kleur met donkere kern. Had toch iets van een gedistingeerde linkeroever (tikkeltje streng). Dit moet in zijn jeugd een stevig beestje geweest zijn. Wauw!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
10-04-2013, 08:00 PM
Bericht: #6
RE: Chateau Gazin
(10-04-2013 07:47 PM)Mt schreef:  
(17-12-2011 11:53 AM)Pat Leoville schreef:  Gazin 2006:
In de neus: onmiddellijk na het openen van de fles in het glas, deed de neus me denken aan een Margaux. Na een tijdje in het glas veranderde geuren compleet. Mooi rood fruit, viooltjes.
Na walsen kwam het fruit en de viooltjes er helemaal door.
In de mond: mooie ronde wijn, viooltjes, aards, peper. Mooi in evenwicht met tannines die helemaal achterna komen ( jong, maar zeker niet storend). Mooie wijn.
Nogmaals, 2006 is een heel mooi Pomerol-jaar.

Gazin 1989: Viel La Conseillante 1995 nog een beetje tegen, dan speelde deze Gazin op het hoogste niveau. Ik twijfelde tussen links en rechts en dacht een wijn uit het jaar 2000 in mijn glas te hebben. Bij de onthulling van het jaar viel ik prompt van mijn stoel. Zo mooi geconserveerd, zo'n mooie kleur met donkere kern. Had toch iets van een gedistingeerde linkeroever (tikkeltje streng). Dit moet in zijn jeugd een stevig beestje geweest zijn. Wauw!

Ook onze buurman viel uit z'n stoel alhoewel hij ter wille van de humus "Pomerol" uitriep ;-)
Hedonistische wijn inderdaad. Lang van genoten, ik riep nog uit een tattoo van het Maltezer kruis te laten zetten, maar dat was te veel rock'n roll die nacht,...applaus

Buvez du vin et vivez joyeux !
10-04-2013, 11:19 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Gazin
(10-04-2013 07:47 PM)Mt schreef:  Gazin 1989: Viel La Conseillante 1995 nog een beetje tegen, dan speelde deze Gazin op het hoogste niveau. Ik twijfelde tussen links en rechts en dacht een wijn uit het jaar 2000 in mijn glas te hebben. Bij de onthulling van het jaar viel ik prompt van mijn stoel. Zo mooi geconserveerd, zo'n mooie kleur met donkere kern. Had toch iets van een gedistingeerde linkeroever (tikkeltje streng). Dit moet in zijn jeugd een stevig beestje geweest zijn. Wauw!

How ironic...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-01-2014, 10:42 AM
Bericht: #8
RE: Chateau Gazin
Tasting note van 2010:

(25-12-2010 12:53 PM)vinejo schreef:  Dit wijngoed in Pomerol is gelegen naast l' Evangile en Petrus op een klei-gravelbodem. In 69 werden 4 ha verkocht aan Chateau Petrus...
De wijn was groot in de jaren 50-60, had dan een mindere periode tot midden jaren 80, en is nu weer één van de vaste waarden uit de streek.

Chateau Gazin Pomerol 1999:
Aardse toetsen in de neus, zoethout, grafiet, ijzervijlsel (mineraliteit dus), maar ook zeer mooie kruidige accenten (laurier en zelfs tijm).
En dan...
Zo mooi.
Zo mooi, jongens, zo mooi.
De fluwelen expressie van de merlotdruif, edel sap dat erin slaagt om me bijna te bekeren tot rechteroever.
Zacht en evenwichtig, ware harmonie in de mond.
92 welverdiende punten en een bank vooruit.

Lien dronk ook deze wijn , begin 2014:

(11-01-2014 01:50 AM)lien schreef:  Gazin 99 was zeker schitterend. Enerzijds superzacht, evenwichtig en lekker om gulzig van te drinken en anderzijds interessant en krachtig genoeg om druppel per druppel van te genieten... Een tegenstelling die hoe verder de fles vorderde meer en meer naar het tweede doorsloeg. herkenbaar?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-01-2014, 11:59 AM
Bericht: #9
RE: Chateau Gazin
Dank je vinejo om mijn reactie hier te plaatsen. Het was eigenlijk een test, is een "betere" wijn die ik normaal niet (en zeker niet in 99) vind in de supermarkt ook voor een nieuwe wijnliefhebster een meerwaarde? Merk ik het uberhaupt?

Vlak na het opendoen en nog te koud, schonk ik een bodempje in om erna de fles nog een 2tal uurtjes in de keuken te laten chambreren (uit het forum geleerd) :-)

Kleur mooi donker rood en mischien een zeer lichte kleurnuance waar je amper de leeftijd van de wijn kon opmerken.

Neus: zeer moeilijk te beschrijven door mij maar merkbaar anders, zeer aangenaam, sterk, complex, kortom heel veelbelovend.

Eerste slokje direct na opendoen was eigenlijk een teleurstelling. Veel verwachtingen maar aardse smaken overheersten met een beetje bitterheid en wel lekker maar met minder smaak en fruitigheid dan verwacht.

Dan maar een beetje als een kenner met het glas staan "walsen" en nogmaals proeven. Dan 10 minuutjes wachten en nog eens proeven. 2 uur later tijdens het koken dronken we een eerste echte glas.

Overdrijven ze een beetje als ze zeggen dat wijn merkbaar kan verbeteren in het glas of door vroeger open te doen of te decanteren? De verkoper zei toch opendoen en voorzichtig uitschenken, meer is niet nodig.

Elke verdere slok leek wel beter te worden. Tegen het eten was hij fantastisch en op juiste temp. En een laatste beetje 24u later was nog steeds fantastisch en toch nog weer een beetje anders.

Conclusie: fantastische wijnervaring die ik aan 50€ niet te vaak ga herhalen maar waarom zou je dat wel geven op resto voor een wijn die normaal geen 20 kost? Maar het is absoluut niet dat ik mijn gewone wijntjes nu met minder plezier ga drinken hoor!


ps: een vraagje: Het zal wel normaal zijn dat deze fles meer "bezinksel" had dan ik normaal ben bij jongere wijn. Door voorzichtig te schenken en erop te letten geen last van gehad tot op het laatste van de fles. Als jullie zoiets drinken decanteren jullie dan of gewoon de fles op tijd recht zetten en voorzichtig schenken? Verder hoeveel cm laat je in de fles over? En haalt het filtertje dat je bij sommige decanteerkruiken ziet alle bezinksel tegen? Een klein beetje had weinig invloed op de smaak maar vanaf het merkbaar wordt in de mond is het toch vervelend.
11-01-2014, 12:29 PM
Bericht: #10
RE: Chateau Gazin
Ik zet de fles een paar dagen recht en doe ze daarna voorzichtig in karaf. De meeste smurrie blijft dan in de fles zonder dat je veel verliest, meestal een cm'tje. Er zijn natuurlijk wijnen waar je meer verlies hebt (vb Gaussen, Bandol). Filteren doe ik zelden, alleen als het te gortig wordt, de kurk die er (deels) in ligt enz
30-07-2016, 09:56 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-07-2016 om 09:57 AM door Mathijs81.)
Bericht: #11
RE: Chateau Gazin
Gazin 2004

Het domein bezocht in 2015, dus lekker nostalgisch gisterenavond

+ Kleur - rood, met lichte evolutie aan de rand ( prachtige paarse gloed i/h zonlicht ).
+ Neus - zeer floraal, kruidig, rijp donker fruit, zeer licht botertje
+ Smaak - zeer zacht, licht zurig kantje dat verdween met tijd, kruidig
+ Afdronk - mooi kruidig, peperig, daarna elegant, zeer lange afdronk

Deze ochtend - bij ingave op dit forum - had ik toch wel een dubbel gevoel.
Terwijl deze wijn mij vooral finesse gaf, heb ik liever die boertige stevigheid van Pomerol.
Mooi gemaakt, perfect op dronk, maar zal volgens mij niet meer verbeteren met langer te liggen.

Mathijs

   

When in doubt ... drink Pomerol !
30-07-2016, 08:17 PM
Bericht: #12
RE: Chateau Gazin
(30-07-2016 09:56 AM)Mathijs81 schreef:  Gazin 2004

Het domein bezocht in 2015, dus lekker nostalgisch gisterenavond

+ Kleur - rood, met lichte evolutie aan de rand ( prachtige paarse gloed i/h zonlicht ).
+ Neus - zeer floraal, kruidig, rijp donker fruit, zeer licht botertje
+ Smaak - zeer zacht, licht zurig kantje dat verdween met tijd, kruidig
+ Afdronk - mooi kruidig, peperig, daarna elegant, zeer lange afdronk

Deze ochtend - bij ingave op dit forum - had ik toch wel een dubbel gevoel.
Terwijl deze wijn mij vooral finesse gaf, heb ik liever die boertige stevigheid van Pomerol.
Mooi gemaakt, perfect op dronk, maar zal volgens mij niet meer verbeteren met langer te liggen.

Mathijs
Die finesse en elegantie is voor mij net een pluspunt bij een Pomerol. Boertige stevigheid vind je al genoeg op deze aardkloot. Smile
30-07-2016, 08:59 PM
Bericht: #13
RE: Chateau Gazin
(30-07-2016 08:17 PM)Fre schreef:  
(30-07-2016 09:56 AM)Mathijs81 schreef:  Gazin 2004

Het domein bezocht in 2015, dus lekker nostalgisch gisterenavond

+ Kleur - rood, met lichte evolutie aan de rand ( prachtige paarse gloed i/h zonlicht ).
+ Neus - zeer floraal, kruidig, rijp donker fruit, zeer licht botertje
+ Smaak - zeer zacht, licht zurig kantje dat verdween met tijd, kruidig
+ Afdronk - mooi kruidig, peperig, daarna elegant, zeer lange afdronk

Deze ochtend - bij ingave op dit forum - had ik toch wel een dubbel gevoel.
Terwijl deze wijn mij vooral finesse gaf, heb ik liever die boertige stevigheid van Pomerol.
Mooi gemaakt, perfect op dronk, maar zal volgens mij niet meer verbeteren met langer te liggen.

Mathijs
Die finesse en elegantie is voor mij net een pluspunt bij een Pomerol. Boertige stevigheid vind je al genoeg op deze aardkloot. Smile

Big Grin - moet nu plots aan Trump denken...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-08-2016, 08:58 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-08-2016 om 08:59 PM door don quichotte.)
Bericht: #14
RE: Chateau Gazin
Gazin 1992

Discrete tertiaire neus, een beetje koffie een beetje ceder een beetje kruidig.
In de mond zachte ervaring van zwart fruit.
Soortgelijke ervaring in de mond van juist gedoseerde residuele tannines en zuren.
Dit is als een oudere dame waar je een interessant gesprek mee hebt en je je goed bij voelt.

Een wijn om in alle stilte van de genieten.

Ter informatie:
Ik ga het restant van deze flessen wel niet meer laten liggen tot ze in een terminale fase zijn gekomen.Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
30-01-2017, 12:17 PM
Bericht: #15
RE: Chateau Gazin
(30-07-2016 08:17 PM)Fre schreef:  
(30-07-2016 09:56 AM)Mathijs81 schreef:  Gazin 2004

Het domein bezocht in 2015, dus lekker nostalgisch gisterenavond

+ Kleur - rood, met lichte evolutie aan de rand ( prachtige paarse gloed i/h zonlicht ).
+ Neus - zeer floraal, kruidig, rijp donker fruit, zeer licht botertje
+ Smaak - zeer zacht, licht zurig kantje dat verdween met tijd, kruidig
+ Afdronk - mooi kruidig, peperig, daarna elegant, zeer lange afdronk

Deze ochtend - bij ingave op dit forum - had ik toch wel een dubbel gevoel.
Terwijl deze wijn mij vooral finesse gaf, heb ik liever die boertige stevigheid van Pomerol.
Mooi gemaakt, perfect op dronk, maar zal volgens mij niet meer verbeteren met langer te liggen.

Mathijs
Die finesse en elegantie is voor mij net een pluspunt bij een Pomerol. Boertige stevigheid vind je al genoeg op deze aardkloot. Smile

Een week na de tegenvallende Trotanoy 2002 een Gazin 2004. Eerste fles van de 2e helft van de kist en tot nog toe veruit de beste: zeer mooie, nog frisse kleur, fijn boeket met een vleugje "ijzer", suave, halfvolle rijpe smaak met net voldoende tannine voor wat beet aan tafel en normale afdronk. Heel mooie wijn en in de Pomerol context met een nog aanvaardbare prijs voor recente jaren.
12-05-2017, 11:02 PM
Bericht: #16
RE: Chateau Gazin
Gazin 2007

83% Merlot
12% Cab. Sauv
5% Cab. Franc

Vreemde wijn .... ondanks de stevige geut Merlot, kwam het in de neus niet naar boven.
In de mond en afdronk dan weer wel - mooie, volle, sappige wijn.
Toch misschien de jaargang die een klein groen kantje spuwde ?

Laatste fles Gazin, maar nog voldoende overige Pomerol op voorraad Sleepy.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
14-10-2017, 09:25 PM
Bericht: #17
RE: Chateau Gazin
Deze avond nog eens ne Gazin 1992 in het glas.
Een wijn waar de kruidigheid met de plak zwaait maar waar deze toch wordt gecounterd door de smaak van wilde braambessen.
Zeer mooi spul na 25 jaar en is alles behalve versleten.
Heb er nog 2 van de 12 van.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-10-2017, 10:28 AM
Bericht: #18
RE: Chateau Gazin
(14-10-2017 09:25 PM)don quichotte schreef:  Deze avond nog eens ne Gazin 1992 in het glas.
Een wijn waar de kruidigheid met de plak zwaait maar waar deze toch wordt gecounterd door de smaak van wilde braambessen.
Zeer mooi spul na 25 jaar en is alles behalve versleten.
Heb er nog 2 van de 12 van.

Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
16-10-2017, 11:24 AM
Bericht: #19
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 10:28 AM)Mr Coone schreef:  Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

En wellicht vooral met je eigen voorkeur. Ik heb nog wat Gazin 2004 en die is voor mij nu op zijn top en gaat niet lang meer blijven liggen.
16-10-2017, 03:00 PM
Bericht: #20
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 11:24 AM)wvd schreef:  
(16-10-2017 10:28 AM)Mr Coone schreef:  Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

En wellicht vooral met je eigen voorkeur. Ik heb nog wat Gazin 2004 en die is voor mij nu op zijn top en gaat niet lang meer blijven liggen.

Dat kan kloppen Smile
De gustibus et coloribus non est disputandum

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
16-10-2017, 03:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-10-2017 om 06:16 PM door don quichotte.)
Bericht: #21
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 03:00 PM)Mr Coone schreef:  
(16-10-2017 11:24 AM)wvd schreef:  
(16-10-2017 10:28 AM)Mr Coone schreef:  Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

En wellicht vooral met je eigen voorkeur. Ik heb nog wat Gazin 2004 en die is voor mij nu op zijn top en gaat niet lang meer blijven liggen.

Dat kan kloppen Smile
De gustibus et coloribus non est disputandum

Mijn voorkeur gaat naar een goed belegen oudere Bordeaux boven de jeugdige en ik kan tertiaire geuren en smaken zeer sterk appreciëren.
Deze wijn van 1992 ( zwak jaar) heeft nu nog voldoende fruit ( wilde braambes) en is mooi in evenwicht met zijn tannines en zuren.
en dit alles heeft misschien ook te maken met de kelder.
De resterende 2 flessen hebben nog een niveau van minder dan 15mm onder de kurk.
De kleur van de wijn geeft nog geen bruine tinten in de rand.
En hoe de kurk eruit kwam laat ik straks op een paar fotokes zien:
amper 1mm doordrongen van de wijn.Wink

EDIT:
Foto's toegevoegd


Bijlagen Afbeeldingen
       

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-10-2017, 03:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-10-2017 om 03:27 PM door Benz.)
Bericht: #22
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 03:20 PM)don quichotte schreef:  
(16-10-2017 03:00 PM)Mr Coone schreef:  
(16-10-2017 11:24 AM)wvd schreef:  
(16-10-2017 10:28 AM)Mr Coone schreef:  Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

En wellicht vooral met je eigen voorkeur. Ik heb nog wat Gazin 2004 en die is voor mij nu op zijn top en gaat niet lang meer blijven liggen.

Dat kan kloppen Smile
De gustibus et coloribus non est disputandum

Mijn voorkeur gaat naar een goed belegen oudere Bordeaux boven de jeugdige en ik kan tertiaire geuren en smaken zeer sterk appreciëren.
Deze wijn van 1992 ( zwak jaar) heeft nu nog voldoende fruit ( wilde braambes) en is mooi in evenwicht met zijn tannines en zuren.
en dit alles heeft misschien ook te maken met de kelder.
De resterende 2 flessen hebben nog een niveau van minder dan 15mm onder de kurk.
De kleur van de wijn geeft nog geen bruine tinten in de rand.
En hoe de kurk eruit kwam laat ik straks op een paar fotokes zien:
amper 1mm doordrongen van de wijn.Wink

Das een perfect VB van hoe een goede Bordeaux wijn mits de perfecte bewaaromstandigheden voor mezelf zelfs makkelijk 30 jaar en langer meekan! Slurp

Save water drink wine!
17-10-2017, 11:37 AM
Bericht: #23
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 03:00 PM)Mr Coone schreef:  
(16-10-2017 11:24 AM)wvd schreef:  
(16-10-2017 10:28 AM)Mr Coone schreef:  Was die nog te genieten?
Ik heb de 1996 en de 1999 geproefd, en ik vond deze al veel te tertiair (voor mij).
Zuren overheersten.

Maar veel zal misschien te maken hebben met de manier van bewaring.

En wellicht vooral met je eigen voorkeur. Ik heb nog wat Gazin 2004 en die is voor mij nu op zijn top en gaat niet lang meer blijven liggen.

Dat kan kloppen Smile
De gustibus et coloribus non est disputandum

Maar...., we doen hier niks anders Huh
17-10-2017, 09:46 PM
Bericht: #24
RE: Chateau Gazin
(16-10-2017 03:20 PM)don quichotte schreef:  En hoe de kurk eruit kwam laat ik straks op een paar fotokes zien:
amper 1mm doordrongen van de wijn.Wink

Amai, da's straf! Prima bewaard...

Bibere humanum est, ergo bibamus.
17-07-2018, 11:05 AM
Bericht: #25
RE: Chateau Gazin
Verleden vrijdag nog een paar mensen mee laten genieten van een fles Gazin 1992 te samen met nog wat anders.
Terug een onberispelijke kurk en de rest volgde in een crescendo van kwaliteit en bevestigde mijn vroegere statements gemaakt over deze wijn.

Dit is mooi spul.


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
17-07-2018, 06:22 PM
Bericht: #26
RE: Chateau Gazin
(17-07-2018 11:05 AM)don quichotte schreef:  Verleden vrijdag nog een paar mensen mee laten genieten van een fles Gazin 1992 te samen met nog wat anders.
Terug een onberispelijke kurk en de rest volgde in een crescendo van kwaliteit en bevestigde mijn vroegere statements gemaakt over deze wijn.

Dit is mooi spul.

Dat "nog wat anders" op de foto vind ik zeker minstens zo interessant als de Gazin Wink maar ieder zijn ding natuurlijk. Van pomerol 1992 herinner ik me dat ik een kist Beauregard gekocht had. Jong héél lekker met toasty en koffie aroma's maar zeker geen potentieel voor 25 jaar.
18-07-2018, 11:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-07-2018 om 11:24 PM door don quichotte.)
Bericht: #27
RE: Chateau Gazin
(17-07-2018 06:22 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(17-07-2018 11:05 AM)don quichotte schreef:  Verleden vrijdag nog een paar mensen mee laten genieten van een fles Gazin 1992 te samen met nog wat anders.
Terug een onberispelijke kurk en de rest volgde in een crescendo van kwaliteit en bevestigde mijn vroegere statements gemaakt over deze wijn.

Dit is mooi spul.

Dat "nog wat anders" op de foto vind ik zeker minstens zo interessant als de Gazin Wink maar ieder zijn ding natuurlijk. Van pomerol 1992 herinner ik me dat ik een kist Beauregard gekocht had. Jong héél lekker met toasty en koffie aroma's maar zeker geen potentieel voor 25 jaar.

Niet alles wat op die foto staat vind ik minstens zo interessant als de Gazin.
De Riesling van Fuchs kan me wel begeesteren en haalt gemakkelijk het niveau van de gewone Rieslings van meer bekende domeinen als Weinbach; Trimbach; Josmeyer…...maar dan wel aan de helft van de prijs. Ik betaalde deze 7.90€. Volgens mij top P/K.

De Vosne Romanee haalde ik speciaal boven om aan te tonen welke onzinnige prijzen men hier vraagt voor Bourgogne.
Deze wijn die een prijskaartje haalt van meer dan 50€ op onze lokale markt is volgens mij nog niet de helft waard. ( IJle wijn zonder ruggengraat en structuur met proportioneel veel te hoge aciditeit.)

For info: ik zag dat Delhaize nu ook een aantal wijnen (8) van Noellat op zijn website aanbiedt.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
21-07-2018, 09:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-07-2018 om 09:27 PM door wvd.)
Bericht: #28
RE: Chateau Gazin
(18-07-2018 11:02 PM)don quichotte schreef:  
(17-07-2018 06:22 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(17-07-2018 11:05 AM)don quichotte schreef:  Verleden vrijdag nog een paar mensen mee laten genieten van een fles Gazin 1992 te samen met nog wat anders.
Terug een onberispelijke kurk en de rest volgde in een crescendo van kwaliteit en bevestigde mijn vroegere statements gemaakt over deze wijn.

Dit is mooi spul.

Dat "nog wat anders" op de foto vind ik zeker minstens zo interessant als de Gazin Wink maar ieder zijn ding natuurlijk. Van pomerol 1992 herinner ik me dat ik een kist Beauregard gekocht had. Jong héél lekker met toasty en koffie aroma's maar zeker geen potentieel voor 25 jaar.

Niet alles wat op die foto staat vind ik minstens zo interessant als de Gazin.
De Riesling van Fuchs kan me wel begeesteren en haalt gemakkelijk het niveau van de gewone Rieslings van meer bekende domeinen als Weinbach; Trimbach; Josmeyer…...maar dan wel aan de helft van de prijs. Ik betaalde deze 7.90€. Volgens mij top P/K.

De Vosne Romanee haalde ik speciaal boven om aan te tonen welke onzinnige prijzen men hier vraagt voor Bourgogne.
Deze wijn die een prijskaartje haalt van meer dan 50€ op onze lokale markt is volgens mij nog niet de helft waard. ( IJle wijn zonder ruggengraat en structuur met proportioneel veel te hoge aciditeit.)

For info: ik zag dat Delhaize nu ook een aantal wijnen (8) van Noellat op zijn website aanbiedt.

Wat toevallig! Gisteren nog deze opengedaan voor klant. Zeer mooie, krachtige, volle Bourgogne met nog aardig wat toekomst. Er is sinds 2008 idd aardig wat veranderd bij deze producent!
Nu je het aanbrengt, vergelijk ook gerust de prijzen... huhuh

   

WVD (Wijnhandel Leuvin, gespecialiseerd in het betere werk uit Frankrijk en Italië)
15-09-2018, 09:06 PM
Bericht: #29
RE: Chateau Gazin
L'hospitalet de Gazin 2011.

Waw! In de mond mineraal, ijzer, bloed, vol, beet, merlotfluweel met een cabernet toets...
Niet veel ervaring met pomerol, kan dit als typerend beschouwd worden?
In ieder geval overtuigende wijn!
15-09-2018, 10:02 PM
Bericht: #30
RE: Chateau Gazin
(15-09-2018 09:06 PM)Hugel schreef:  L'hospitalet de Gazin 2011.

Waw! In de mond mineraal, ijzer, bloed, vol, beet, merlotfluweel met een cabernet toets...
Niet veel ervaring met pomerol, kan dit als typerend beschouwd worden?

Voor mij wel als ik dit lees. Mineraal, fluweel, cabernettoets.... Heb al veel Pomerols voor een linkeroever versleten..

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: