Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
01-01-2011, 11:34 PM
Bericht: #1
Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
(AOC: Spreek uit BLAJJE)

De 2001 van deze wijn ooit gekocht in carrefour 2004, aan mijn moeder toen flesje cadeau gedaan.
Vandaag gaan nieuwjaren en wat kreeg ik in mijn glas?
Segonzac 2001.
Ik vond onmiddellijk datn dierlijk aroma terug, een vlezige wijn met ook nog tabak en mokka naast zwart (gedroogd) fruit.
Nog nikske versleten, ondanks de povere kwaliteit vd stockage.

Blijft aldus een tip in de cotes van de rechteroever (ook nog een cuvée Heritage, hiervan jammer genoeg geen fles meer over- Carrefour heeft die de laatste jaren ook niet meer... Sad )
Zie hier voor een beschrijving van deze wijn uit zijn jeugd (die verrassend goed overeen komt met wat ik vandaag proefde)

http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...-rita.html

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
01-01-2011, 11:40 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
(01-01-2011 11:34 PM)vinejo schreef:  (AOC: Spreek uit BLAJJE)

ik durf er niet meer over spreken met franstaligen : als ik "BLAJJE" zeg is het volgens hun "BLAIE" en als ik "BLAIE" zeg is het "BLAJJE" volgens hun : ik begin te vermoeden dat ze het zelf niet weten Tongue
Wink
01-01-2011, 11:41 PM
Bericht: #3
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
Ja, veel BlajBlajBlaj hé die Fransen ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
02-01-2011, 01:00 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
je spreek het inderdaad BLAJE uit. Elke Fransman met beetje verstand (ge moet goed zoeken Smile ) Zal het u zeggen.

Er zijn er veel die de fout maken om BLEH te zeggen
02-01-2011, 01:04 PM
Bericht: #5
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
Ooit een flesje '05 geproefd en vond dat ook zeer lekker. Ik geloof dat ze er wat malbec bijdoen. Daarna kwamen Poujeaux 2000 en Puygueraud 1999, beide zeer goed, maar de Segonzac mocht wel in dat rijtje staan..

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
02-01-2011, 01:44 PM
Bericht: #6
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
met franstalige van dienst : hij beweert BLAIE : zoals gezegd : ze weten het zelf nie Wink
02-01-2011, 09:30 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
(02-01-2011 01:44 PM)Kris G schreef:  met franstalige van dienst : hij beweert BLAIE : zoals gezegd : ze weten het zelf nie Wink

ik zei dat je goed moest zoeken Tongue
Citaat:La prononciation du nom de Blaye, déja, le rend un peu mystérieux au visiteur de passage. Prononcez blaille et pas blé!

in Bordeaux lange discussie over gehad, want mijn eerste wijnleverancier zei ook Blèh (zelf niet blé) toen ik het zei werd ik er direct op gewezen dat het Blaille was Smile
04-01-2011, 09:39 PM
Bericht: #8
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
Ter info,
De 2008 stond in oktober tijdens het wijnfestival bij CORA 7.39euro ipv 8.99 euro.
01-03-2013, 11:16 PM
Bericht: #9
RE: Chateau Segonzac 1r cotes de Blaye
2004 VV
ja man , leuke wijn.
Ook jong gedronken en toen was het niet zo geweldig.
Nu wel mooi (merlot) fruit en mooi glas maar toch wat éénvoudig.

Tkan niet altijd prijs zijn:-)

Wine is sunlight , held together by water !


Ga naar locatie: