Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cardinal de Rignac
01-01-2010, 02:34 PM
Bericht: #1
Cardinal de Rignac
ah : zowaar een flesje wijn cadeau gekregen van de bazen omdat we op nieuwjaar aan het werken zijn : de onvolprezen Cardinal de Rignac (Buzet) uit 2006 : volgens het etiket :
Deze wijn met zijn prachtige kleur, is een uiterste bedachte mengeling van Merlot, Cabernet Franc en Cabernet Sauvignon. De kwaliteit van het samenbrengen van deze soorten vinden we terug in de krachtige aroma's met een lichte smaak van aardbeien en zwarte bessen. Deze delicate, zachte wijn....enz....

> wat een schitterend cadeau zou je dan denken : en dan nu mijn persoonlijke impressie : bij ontkurken een geurboeket dat uitnodigt om hem in de pompbak te kappen, toch zo moedig geweest om een heel klein slokje te proeven en dit bevestigde mijn vermoeden : met heel veel goeie wil een 53/100
03-01-2010, 12:46 PM
Bericht: #2
RE: Cardinal de Rignac
Dus: enkel geslaagd (>50) omdat het wel degelijk wijn kon genoemd worden (gegist druivensap) én geen onvrijwillige fouten vertoonde (kurk,..)
Die bazen toch, ze houden zo van hun werknemers... 1234 Confused
03-01-2010, 09:55 PM
Bericht: #3
RE: Cardinal de Rignac
Ik heb van deze wijn voorlopig alleen de 2005 gedronken. Mijn moeder serveert deze rode wijn zeer regelmatig en tot nog toe ben ik er nog nooit door omvergeblazen in de" zin va WAUW maar zo slecht is deze wijn ook weer niet, toch de 2005 niet. Je proeft wel dat deze wijn niet die diepte heeft of super-complex is maar ik weet wel dat ik al slechtere wijn gedronken heb, ook uit prestigieuze appellations a la Bordeaux of Bourgogne. Een bescheiden 75-80-er zou ik er toch van durven maken.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
03-01-2010, 10:02 PM
Bericht: #4
RE: Cardinal de Rignac
we waren met drie van dienst (alle drie wijndrinkers) en de fles was op het einde van de dienst nog bijna tot de nek gevuld, was echt niet lekker : een 53 was misschien wel heel streng, maar ik drink echt veel liever water als dat hoor ;-)
01-01-2011, 09:02 AM
Bericht: #5
RE: Cardinal de Rignac
gisteren een 2005 geopend, zit nog meer dan 3/4 in de fles, niet echt lekker dus, gelukkig niet gekocht maar kado gekregen ...
02-01-2011, 12:48 AM
Bericht: #6
RE: Cardinal de Rignac
(01-01-2011 09:02 AM)mark g schreef:  gisteren een 2005 geopend, zit nog meer dan 3/4 in de fles, niet echt lekker dus, gelukkig niet gekocht maar kado gekregen ...

'k zie juist dat er een plakkertje op de fles plakt ...
grand concours mondial bruxelles 2007 : silver medal !

jakkes.


Ga naar locatie: