wijnliefhebbers

Volledige versie: Domaine Anne-Sophie Dubois in Fleurie
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
L'Alchimiste 2018 - Fleurie - Anne-Sophie Dubois
Veel plezier gehad aan deze interessante wijn gemaakt door een jonge vrouwelijke wijnmaker uit Fleurie. Deze wijn heeft subtiele, delicate bloemige aroma's van violet en rozen met fruitige toetsen van kersen en framboos en is doorspekt met kruidige en mineralige elementen. Erg fijne en zachte tannines, meer op finesse dan op kracht gemaakt. Ik denk geen, of zeker geen volledige macération semi-carbonique maar weer eerder de Bourgondische manier van wijnmaken. Geen merkbaar nieuw houtgebruik. Erg lekkere wijn.
Waar te krijgen in Belgie en de prijs?
(14-12-2020 09:09 AM)Jef schreef: [ -> ]Waar te krijgen in Belgie en de prijs?

Ik weet het niet Jef, ik ben de wijnen van dit domein hier nog niet tegengekomen. Dit kwam van Frankrijk en wordt in de handel rond de € 19 verkocht.
(13-12-2020 07:49 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]L'Alchimiste 2018 - Fleurie - Anne-Sophie Dubois
Veel plezier gehad aan deze interessante wijn gemaakt door een jonge vrouwelijke wijnmaker uit Fleurie. Deze wijn heeft subtiele, delicate bloemige aroma's van violet en rozen met fruitige toetsen van kersen en framboos en is doorspekt met kruidige en mineralige elementen. Erg fijne en zachte tannines, meer op finesse dan op kracht gemaakt. Ik denk geen, of zeker geen volledige macération semi-carbonique maar weer eerder de Bourgondische manier van wijnmaken. Geen merkbaar nieuw houtgebruik. Erg lekkere wijn.

Wij dronken gisteren dezelfde wijn. Inderdaad volledig op finesse gemaakt. Zeer lichtvoetig en elegant. Een neus die direct enthousiasmeerde en uitnodigde om te proeven. Perfect op dronk, zeer evenwichtig. Er werd gedacht aan een Pinot Noir générique van een goed domein. Er zat in de neus inderdaad een cedertoetsje dat in die richting wees. Het frisrode fruit steunde dat idee alleen maar.

Heerlijke ontdekking. Smaakt naar meer!
Anne-Sophie Dubois - Fleurie - Les Labourons 2022
Eerste impressie "Fleurie", floraal, pioenroos met rode besjes, aardbeien en frambozen. Het etiket op de achterzijde geeft zeer veel uitleg. Jonge wijnbouwers geven daar meer en meer aandacht aan en zo hoort het. Dit is zeer precies gemaakt maar heeft nog wat tijd nodig om tot volle ontplooiing te komen. Haar top cuvée, erg mooi!
(30-09-2024 08:15 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]Anne-Sophie Dubois - Fleurie - Les Labourons 2022
Eerste impressie "Fleurie", floraal, pioenroos met rode besjes, aardbeien en frambozen. Het etiket op de achterzijde geeft zeer veel uitleg. Jonge wijnbouwers geven daar meer en meer aandacht aan en zo hoort het. Dit is zeer precies gemaakt maar heeft nog wat tijd nodig om tot volle ontplooiing te komen. Haar top cuvée, erg mooi!

Is dit haar topcuvée? Oei, heeft ze dan geen percelen in 1 van de 7 toekomstige premier cru's? Wink
(02-10-2024 02:57 PM)wvd schreef: [ -> ]
(30-09-2024 08:15 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]Anne-Sophie Dubois - Fleurie - Les Labourons 2022

Is dit haar topcuvée? Oei, heeft ze dan geen percelen in 1 van de 7 toekomstige premier cru's? Wink

Bescheiden meiske, rap content. Maar wat zijn de toekomstige premier cru's want ik weet daar niks van? Heb het helemaal niet gevolgd.
(02-10-2024 04:45 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]
(02-10-2024 02:57 PM)wvd schreef: [ -> ]

Bescheiden meiske, rap content. Maar wat zijn de toekomstige premier cru's want ik weet daar niks van? Heb het helemaal niet gevolgd.

Fleurie is de eerste cru in Beaujolais die een aanvraag ingediend hebben om een aantal lieu-dits als premier cru te catalogeren. Het zijn er zeven, maar niets garandeert natuurlijk dat het er ooit van komt en dat ze alle 7 integraal gaan aanvaard worden door de INAO.
Dit zijn de voorgestelde climats: Grille Midi, La Chapelle des Bois, La Madone, La Roilette, Les Garants, Les Moriers en Poncié
(02-10-2024 05:18 PM)wvd schreef: [ -> ]Fleurie is de eerste cru in Beaujolais die een aanvraag ingediend hebben om een aantal lieu-dits als premier cru te catalogeren. Het zijn er zeven, maar niets garandeert natuurlijk dat het er ooit van komt en dat ze alle 7 integraal gaan aanvaard worden door de INAO.
Dit zijn de voorgestelde climats: Grille Midi, La Chapelle des Bois, La Madone, La Roilette, Les Garants, Les Moriers en Poncié

Bedankt, interessant. Had het nergens opgevangen. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot gebeuren denk ik. Er zal eerst nog wat gelobbyd moeten worden. Rolleyes
Les Cocottes 2023, Fleurie

Vers gesneden rood fruit, aardbei, tikkeltje floraal, licht animale toets in het begin. Mooie neus! In de mond nog beter, enorme spanning en fraicheur, tannines die tikkeltje beet geven, enorm puur!
Ik hou enorm van deze wijn. Kan voor mij naast de Vibrations van Thillardon staan. Heart
(31-10-2024 11:36 PM)Olivier schreef: [ -> ]Les Cocottes 2023, Fleurie

Vers gesneden rood fruit, aardbei, tikkeltje floraal, licht animale toets in het begin. Mooie neus! In de mond nog beter, enorme spanning en fraicheur, tannines die tikkeltje beet geven, enorm puur!
Ik hou enorm van deze wijn. Kan voor mij naast de Vibrations van Thillardon staan. Heart

Waw…dat wil wat zeggen toch..

Precies ook al een beetje fan geworden Olivier!
(01-11-2024 01:07 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]

Volledig! Ik ben daar ook geweest deze zomer. Heel vriendelijke madam.
(01-11-2024 02:38 PM)Olivier schreef: [ -> ]

Vandaar dat ge aan Vibrations moest denken…kusknipoog
(01-11-2024 04:02 PM)vinejo schreef: [ -> ]
(01-11-2024 02:38 PM)Olivier schreef: [ -> ]

Vandaar dat ge aan Vibrations moest denken…kusknipoog

Goh, niet mijn type Wink
Koppelingen