wijnliefhebbers
Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Bourgogne (/forum-5.html)
+--- Discussie: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin (/thread-1012.html)


Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 03-03-2011 09:15 PM

Premier Cru Clos St.-Jacques 2006

Voorheen Domein Michel Esmonin. Sylvie startte na haar studies in Dijon en enkele jaren omzwervingen haar eerste vintage op het domein in 1990. Het domeint telt 5 ha in Gevrey-Chambertin waarvan een kleiner perceel (ommuurd) in de achtertuin van hun woonplaats- de "Clos St- Jacques" -genoemd naar de route die de pelgrims hier passeren op weg naar Compostella. Enkel deze cuvée ziet 75% nieuw hout. Deze Premier Cru zou het niveau benaderen van een Grand Cru volgens een artikel in RVF.

Licht oranjebruine rand, en volledig geëgaliseerde kleur. Boslucht meer bepaald varens, sprokkelhout, champignons. Aardse geuren, met wat ledertoetsen.
Suave wijn met fluwelige tannines. Opvallend op dronk, mooi afgerond. Rood fruit (aalbesjes) aanwezig maar niet prominent. Terug meer evolutieve smaakindrukken. Zuren zijn quasi volledig geïntegreerd. Toch mist de wijn wat volume of diepgang in vgl met de VV.
Zeer zachte pinot noir, opvallend reeds ver geëvolueerd voor een 2006. Wijn met grote finesse en complexiteit.

Liefhebbers van meer gecorseerde wijn, richten zich beter tot de Gevrey Chambertin Vielles Vignes dus.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Roeland V - 03-03-2011 10:25 PM

Mooie TN.
tnx !
krijg er goesting van !


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - vinejo - 03-03-2011 11:15 PM

(03-03-2011 10:25 PM)Roeland V schreef:  Mooie TN.
tnx !
krijg er goesting van !

Inderdaad! Maar toch wel op t randje van je budget...? Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-03-2011 12:46 AM

@Jo,had deze inderdaad verwacht maar.. heb hem gelukkig niet zelf betaald ! Anders er ferm over Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - koen - 04-03-2011 10:43 AM

(03-03-2011 11:15 PM)vinejo schreef:  Inderdaad! Maar toch wel op t randje van je budget...? Wink

Was net hetzelfde aan 't denken toen ik de TN aan 't lezen was Rolleyes, had het artikel in RVF gelezen en er zouden slechts enkele van deze super 1er crus binnen het budget vallen (net diegene die op enkele maanden tijd uitverkocht zijn Big Grin )


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-03-2011 12:34 PM

Wees gerust Koen, kreeg hem in de tijd cadeau ! Ken nochtans wel paar handelaars die ze verkopen hoor ... Mijn eigen Bourgogne koop ik uit Côte Macconaise of Chalonnaise....Chablis enz. Bedankt voor jullie bezorgdheid rond mijn budget Big Grin


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - koen - 04-03-2011 01:21 PM

Graag gedaan, als je ooit nog eens hulp nodig hebt met het degustatieve gedeelte ... laat maar weten Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-03-2011 01:55 PM

(04-03-2011 01:21 PM)koen schreef:  Graag gedaan, als je ooit nog eens hulp nodig hebt met het degustatieve gedeelte ... laat maar weten Wink

Je bent zeker welkom , Koen !!


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 22-01-2012 12:46 AM

Clos 2006

Op heden blijft de bovenstaande TN overeind. Helemaal niks droogte cfr WVL tasting. Ik zou toch wat bescheidener zijn dan de RVF. Een heel goeie Premier Cru maar voor dit millésime geen GC allures, misschien wel voor betere millésimes. Mist de diepgang van een GC. Toch ga ik intekenen voor 09. Is en blijft een heerlijk domein. Vooral finesse hier.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Terretoir - 24-06-2012 07:18 PM

2006

Dacht aan een veel oudere wijn, leek veel evolutie te hebben ondergaan. Finesse, zacht maar zeker niet flets, complex maar niet te ingewikkeld. Voor mij een zeer mooie inhoud! Mijne meug... Dag 2 en deze is nog niet platgevallen!


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 25-06-2012 11:03 AM

Ter aanvulling bovenstaande TN.
Ijzer, witte peper, champignon, framboos, krieken, fluwelig, zachte zuren. Finesse !
Stond als laatste in de rij in de tasting dit weekend, zorgde voor een aangename verfrissing.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - carl - 25-06-2012 12:50 PM

Premier Cru Clos St.-Jacques 2006

Laatste van een hele mooie rij en duidelijk van hetzelfde hoge niveau. Vrij duidelijk Pinot Noir en dan meer bepaald Bourgogne. Komt zeer geëvolueerd over maar is nog maar 6 jaar oud.

Varens, boslucht, pinot-fruit, kruidigheid, krieken, fluwelige structuur. 92+


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-08-2012 10:05 PM

Clos St. Jacques 2005

Vanavond bij het kalfsgebraad met morieljes en mousse van broccoli, met kalfsjus.

Deze wijn begint zich vanaf nu mooi te geven. Ik ga cool blijven en niet vervallen in lyrische superlatieven alhoewel dit wel mocht voor dit millésime. De wijn is een toppunt van subtiele finesse en moeilijk te benoemen. Laat staan om er onmiddellijk een PN uit te halen...
Zacht en fluwelig zoals we gewoon zijn van Esmonin in deze cuvée. Ook in de neus zit alles in elkaar en niet naast elkaar. Ingetogen, subtiele aroma's van framboos, bos en heel veel friste. In de mond dezelfde kenmerken. Perfecte balans en mooi versmolten geheel.
Een satijnen trouwjurkje van een wijn ! Groots in al z'n bescheidenheid. Mrs gaf 93, ik gaf 92 maar ik dronk er meer van Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - vinejo - 04-08-2012 10:10 PM

(04-08-2012 10:05 PM)doc schreef:  Clos St. Jacques 2005

Vanavond bij het kalfsgebraad met morieljes en mousse van broccoli, met kalfsjus.

Deze wijn begint zich vanaf nu mooi te geven. Ik ga cool blijven en niet vervallen in lyrische superlatieven alhoewel dit wel mocht voor dit millésime. De wijn is een toppunt van subtiele finesse en moeilijk te benoemen. Laat staan om er onmiddellijk een PN uit te halen...
Zacht en fluwelig zoals we gewoon zijn van Esmonin in deze cuvée. Ook in de neus zit alles in elkaar en niet naast elkaar. Ingetogen, subtiele aroma's van framboos, bos en heel veel friste. In de mond dezelfde kenmerken. Perfecte balans en mooi versmolten geheel.
Een satijnen trouwjurkje van een wijn ! Groots in al z'n bescheidenheid. Mrs gaf 93, ik gaf 92.

Mooi! Silvieke in een topjaar, amai.
En vanaf nu noemen we je dus Denominazione di Origine Controllata. Ssssuits you !
cheers


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-08-2012 10:15 PM

(04-08-2012 10:10 PM)vinejo schreef:  
(04-08-2012 10:05 PM)doc schreef:  Clos St. Jacques 2005

Vanavond bij het kalfsgebraad met morieljes en mousse van broccoli, met kalfsjus.

Deze wijn begint zich vanaf nu mooi te geven. Ik ga cool blijven en niet vervallen in lyrische superlatieven alhoewel dit wel mocht voor dit millésime. De wijn is een toppunt van subtiele finesse en moeilijk te benoemen. Laat staan om er onmiddellijk een PN uit te halen...
Zacht en fluwelig zoals we gewoon zijn van Esmonin in deze cuvée. Ook in de neus zit alles in elkaar en niet naast elkaar. Ingetogen, subtiele aroma's van framboos, bos en heel veel friste. In de mond dezelfde kenmerken. Perfecte balans en mooi versmolten geheel.
Een satijnen trouwjurkje van een wijn ! Groots in al z'n bescheidenheid. Mrs gaf 93, ik gaf 92.

Mooi! Silvieke in een topjaar, amai.
En vanaf nu noemen we je dus Denominazione di Origine Controllata. Ssssuits you !
cheers

et Garantita ! Smile
Zat er al een tijdje aan te komen die afkorting, als iedereen je doc noemt, dan pas je dat beter aan. En ik vind dat eigenlijk wel leuker zo. De familienaam bij Mrs blijft. Zo is 't niet allemaal passé hè !
'k Ga eigenlijk ook een beetje moeten wennen....


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Anne - 04-08-2012 10:25 PM

Medoc had ook nog gekund hé! Big GrinBig Grin


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - carl - 04-08-2012 10:38 PM

(04-08-2012 10:25 PM)mrs_magooo schreef:  Medoc had ook nog gekund hé! Big GrinBig Grin

Smile

Toch een goede beslissing hoor, doc ! Eindelijk wat eenvormigheid.

De 2006 die ik van hetzelfde huis al mocht proeven was ook al schitterend. Had deze wijn ook al die evolutieve toetsen zoals de 2006?


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-08-2012 10:50 PM

(04-08-2012 10:38 PM)carl schreef:  
(04-08-2012 10:25 PM)mrs_magooo schreef:  Medoc had ook nog gekund hé! Big GrinBig Grin

Smile

Toch een goede beslissing hoor, doc ! Eindelijk wat eenvormigheid.

De 2006 die ik van hetzelfde huis al mocht proeven was ook al schitterend. Had deze wijn ook al die evolutieve toetsen zoals de 2006?

thank you..applaus
Nee bijlange niet die evolutieve kenmerken van een 06...
In die zin is de 05 nog een "jongere" wijn maar...nu al perfect drinkklaar. Maar toch verwacht ik hier nog veel van binnen enkele jaren, gaat toch complexer worden. Ik moet dringend ook eens de meer gecorseerde VV drinken.
Moet eerlijk toegeven dat ik de Jacques toch niet echt de Grand Cru status zou toemeten, eerder een top Premier. Enfin, dit in tegenstelling tot RVF ea...ik breek een lans.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - vinejo - 04-08-2012 11:08 PM

(04-08-2012 10:25 PM)mrs_magooo schreef:  Medoc had ook nog gekund hé! Big GrinBig Grin

Eerder voor jezelf dan... al jarenlang mé Doc... Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 04-08-2012 11:13 PM

(04-08-2012 11:08 PM)vinejo schreef:  
(04-08-2012 10:25 PM)mrs_magooo schreef:  Medoc had ook nog gekund hé! Big GrinBig Grin

Eerder voor jezelf dan... al jarenlang mé Doc... Wink

thumbsup !


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 18-07-2013 10:05 PM

Clos 2007

Bos, putje, ijzer, witte peper, beetje zadel, een streepje luxehout en een vegetaal puntje naast minerale toetsen. Fluwelige mond van zwarte bramen en framboos. Stevige maar tegelijk sappige backbone met zachte tannine en fijne zuurtjes. Nog een paar jaartjes te gaan maar momenteel perfect te genieten. Goh een superwijntje dat er in slaagde me eindelijk wat op te peppen! Hoe teder kan een Gevrey zijn als van Sylvie gemaakt...92+
De Populist had hier bij moeten zijn ! He'd finally love Burgundy Wink


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - de populist - 19-07-2013 04:21 PM

(18-07-2013 10:05 PM)doc schreef:  Clos 2007

Bos, putje, ijzer, witte peper, beetje zadel, een streepje luxehout en een vegetaal puntje naast minerale toetsen. Fluwelige mond van zwarte bramen en framboos. Stevige maar tegelijk sappige backbone met zachte tannine en fijne zuurtjes. Nog een paar jaartjes te gaan maar momenteel perfect te genieten. Goh een superwijntje dat er in slaagde me eindelijk wat op te peppen! Hoe teder kan een Gevrey zijn als van Sylvie gemaakt...92+
De Populist had hier bij moeten zijn ! He'd finally love Burgundy Wink
Ik heb hier weer iets essentieels gemist, de dju toch. Sad


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Mt - 19-07-2013 05:52 PM

Same here Confused.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 19-07-2013 09:49 PM

(19-07-2013 05:52 PM)Mt schreef:  Same here Confused.

@beide: de fleskes zijn nog niet op ! Ik hou er wel eentje aan de kant Tongue


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Mt - 20-07-2013 01:08 AM

(19-07-2013 09:49 PM)doc schreef:  
(19-07-2013 05:52 PM)Mt schreef:  Same here Confused.

@beide: de fleskes zijn nog niet op ! Ik hou er wel eentje aan de kant Tongue

Doe er maar 2 applaus!


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Terretoir - 20-07-2013 08:50 PM

(20-07-2013 01:08 AM)Mt schreef:  
(19-07-2013 09:49 PM)doc schreef:  
(19-07-2013 05:52 PM)Mt schreef:  Same here Confused.

@beide: de fleskes zijn nog niet op ! Ik hou er wel eentje aan de kant Tongue

Doe er maar 2 applaus!

Hebt ge er nog genoeg misschien? ;-) Wil de vergelijking met de 06 wel maken anders! De 06 was voor mij de schoonste Bourgogne tot hiertoe, staat hier trouwens op de kast te pronken (leeg weliswaar)...


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 21-07-2013 01:32 AM

(20-07-2013 08:50 PM)Tom T schreef:  
(20-07-2013 01:08 AM)Mt schreef:  
(19-07-2013 09:49 PM)doc schreef:  
(19-07-2013 05:52 PM)Mt schreef:  Same here Confused.

@beide: de fleskes zijn nog niet op ! Ik hou er wel eentje aan de kant Tongue

Doe er maar 2 applaus!

Hebt ge er nog genoeg misschien? ;-) Wil de vergelijking met de 06 wel maken anders! De 06 was voor mij de schoonste Bourgogne tot hiertoe, staat hier trouwens op de kast te pronken (leeg weliswaar)...

Ik las ergens dat ze stillekes aan het niveau van Bize-Leroy evenaart, straffe quote leek het mij ! Genoeg ? Toch niet zu ...;-)


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - doc - 15-12-2013 03:00 PM

Na het foutje in de Bize, ...dju. Een Esmonin Clos Saint Jacques 07 open getrokken. Waw, wat een wijn. Evenwicht, finesse...een wijn die zich mooi laat genieten. Jammer van het prijskaartje, maar van dit wijntje koop ik er elk jaar een paar. Bourgogne, ik hou er van !


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Venne - 15-06-2014 04:38 PM

De cdn villages 2010
Tweede dag vandaag en wat een schone pinot noir! De prijs voor de villages is dan ook bijna 1cru niveau:-) eerste dag had hij wel wat reductiefs
Dat gaat wat geven voor de hogere cuvées v 2010 voor ons NN !!! Wie mij ne clos saint jacques 2010 kan bezorgen maakt v mij nen enorm gelukkige mens....
Weet iemand wat t verschil is met de cuvée sylvie?


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - vinejo - 15-06-2014 05:32 PM

(15-06-2014 04:38 PM)Venne schreef:  De cdn villages 2010
Tweede dag vandaag en wat een schone pinot noir! De prijs voor de villages is dan ook bijna 1cru niveau:-) eerste dag had hij wel wat reductiefs
Dat gaat wat geven voor de hogere cuvées v 2010 voor ons NN !!! Wie mij ne clos saint jacques 2010 kan bezorgen maakt v mij nen enorm gelukkige mens....
Weet iemand wat t verschil is met de cuvée sylvie?

Doc is daar de ideale man voor maar hij post hier blijkbaar niet meer... Sad


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Terretoir - 16-06-2014 07:11 PM

@ Venne, Divo Jabbeke heeft die normaal in zen gamma... ;-)


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Venne - 18-06-2014 06:59 PM

thank you man, mijne leverancier ook maar die jacques 2010 is nie echt veel in belgie geraakt. En dit omdat hij beter is als DRC :-)


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - wvd - 01-05-2018 03:05 PM

Deze onlangs uit gebuisd. Mijn laatste fles Clos Prieur (Villages) was beter dan ooit tevoren want er was altijd iets meer dan een vleugje pirazine. Dit was nu een eenvoudige, afgeronde, aardige kleine Bourgogne die mocht opgedronken worden, best leuk aan tafel. Geen spoor van ondermaatse rijpheid echter in de Estournelles, een veel krachtiger wijn met de ietwat aardse, "koele" toets die ik lekker vind in mijn Gevrey. Niet de beste wijn ooit, maar zeker een mooi resultaat in een uitdagend jaar als 2004. Deze wijnen worden wel vrij vroeg gebotteld, maar worden gefilterd, dus ik was toch wat verrast door zoveel bezinksel.
Opnieuw kopen? Nee.
[attachment=3304] [attachment=3305]


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - FRANCISPICCART - 07-09-2018 11:35 AM

Domaine Sylvie Esmonin - Gevrey-Chambertin 2013
Gisterenavond met 4 op restaurantbezoek geweest en kwam daarbij deze Gevrey village van Sylvie Esmonin tegen op de wijnkaart. Een domein dat je toch niet zo dikwijls op een kaart of in de handel tegenkomt. Aan een prijs van € 78 vond ik dat ook nog min of meer te doen. In wit een flesje Grüner Veltliner (overigens heerlijk) van Wimmer-Czerny genomen dat € 35 kostte. Samen dus € 113. Het aangepaste wijnpakket kwam op € 28 per persoon, samen € 112.
Als je even uitkijkt kan je dus feitelijk beter je wijnen à la carte nemen, indien de kaart gespijsd is met kwaliteitswijnen tenminste.
En nu nog iets zeggen over de Gevrey-Chambertin. Wel, ik heb nu geen notities genomen want een mens moet ook eens rustig kunnen genieten van zijn wijntjes. Maar wat die Sylvie maakt is wel steeds behoorlijk lekker. Deze 2013 kwam al rond en vol over met rijp rood fruit, wat rokerig, wat zoethout. Allée, genieten geblazen.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - vinejo - 07-09-2018 01:54 PM

(07-09-2018 11:35 AM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Sylvie Esmonin - Gevrey-Chambertin 2013
Gisterenavond met 4 op restaurantbezoek geweest en kwam daarbij deze Gevrey village van Sylvie Esmonin tegen op de wijnkaart. Een domein dat je toch niet zo dikwijls op een kaart of in de handel tegenkomt. Aan een prijs van € 78 vond ik dat ook nog min of meer te doen. In wit een flesje Grüner Veltliner (overigens heerlijk) van Wimmer-Czerny genomen dat € 35 kostte. Samen dus € 113. Het aangepaste wijnpakket kwam op € 28 per persoon, samen € 112.
Als je even uitkijkt kan je dus feitelijk beter je wijnen à la carte nemen, indien de kaart gespijsd is met kwaliteitswijnen tenminste.
En nu nog iets zeggen over de Gevrey-Chambertin. Wel, ik heb nu geen notities genomen want een mens moet ook eens rustig kunnen genieten van zijn wijntjes. Maar wat die Sylvie maakt is wel steeds behoorlijk lekker. Deze 2013 kwam al rond en vol over met rijp rood fruit, wat rokerig, wat zoethout. Allée, genieten geblazen.

Toch een redelijk viriele stijl voor een vrouw he ;-)
- 100% akkoord trouwens, aangepaste wijnen neem ik nooit aangezien die vooral aangepast zijn aan de winstmarge of aan wat er nog open staat..


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - FRANCISPICCART - 07-09-2018 05:13 PM

(07-09-2018 01:54 PM)vinejo schreef:  
(07-09-2018 11:35 AM)FRANCISPICCART schreef:  Domaine Sylvie Esmonin - Gevrey-Chambertin 2013
Gisterenavond met 4 op restaurantbezoek geweest en kwam daarbij deze Gevrey village van Sylvie Esmonin tegen op de wijnkaart. Een domein dat je toch niet zo dikwijls op een kaart of in de handel tegenkomt. Aan een prijs van € 78 vond ik dat ook nog min of meer te doen. In wit een flesje Grüner Veltliner (overigens heerlijk) van Wimmer-Czerny genomen dat € 35 kostte. Samen dus € 113. Het aangepaste wijnpakket kwam op € 28 per persoon, samen € 112.
Als je even uitkijkt kan je dus feitelijk beter je wijnen à la carte nemen, indien de kaart gespijsd is met kwaliteitswijnen tenminste.
En nu nog iets zeggen over de Gevrey-Chambertin. Wel, ik heb nu geen notities genomen want een mens moet ook eens rustig kunnen genieten van zijn wijntjes. Maar wat die Sylvie maakt is wel steeds behoorlijk lekker. Deze 2013 kwam al rond en vol over met rijp rood fruit, wat rokerig, wat zoethout. Allée, genieten geblazen.

Toch een redelijk viriele stijl voor een vrouw he ;-)
- 100% akkoord trouwens, aangepaste wijnen neem ik nooit aangezien die vooral aangepast zijn aan de winstmarge of aan wat er nog open staat..

Ha, ik begrijp wat je bedoelt Jo. Is niet echt een typisch vrouwelijke wijn nee. Stevige karakterwijn met redelijk wat materie. Maar de 2013 begon zich al mooi te ontplooien. Ik heb wel de wijn, nadat ze hem lieten proeven, even wat frisser laten plaatsen. Ik haat wijnen die te warm naar mijn zin geserveerd worden. En met goede pinot noir op kamertemperatuur moeten ze zeker al niet afkomen als het 23° is in die kamer. Maar dat werd dadelijk zonder morren gedaan en 10' later had ik een gans andere wijn in het glas.


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - wvd - 08-09-2018 11:47 AM

(07-09-2018 01:54 PM)vinejo schreef:  - 100% akkoord trouwens, aangepaste wijnen neem ik nooit aangezien die vooral aangepast zijn aan de winstmarge of aan wat er nog open staat..

Kom kom Jo, een beetje nuancering graag. Rolleyes
Ik ben 95% akkoord. Er zijn ook restaurants die speciale aankopen doen, enkel om in het menu te stoppen en daar zijn echt wel heel mooie wijnen bij, weet ik uit ervaring. Smile


RE: Domaine Sylvie Esmonin, Gevrey Chambertin - Vince - 13-05-2023 09:09 PM

Gevrey Chambertin 2018

Edel mondgevoel, evenwichtig in alle opzichten, verfijnde tannines (filigraan), rood fruit met verweven houtlagering, mooie afdronk. Klasse. Er zijn 1 crus die dit niveau niet halen. En wat we intussen al weten: 2018 heeft voldoende fraîcheur.