wijnliefhebbers
Vraagje Drôme/Rhône adressen - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: Wijnreizen (/forum-79.html)
+--- Discussie: Vraagje Drôme/Rhône adressen (/thread-1969.html)


Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 08-07-2012 04:54 PM

Begin augustus zit ik in de Drôme Provençale, rond de stad Nyons. Hebben jullie tips voor restaurants en gastvrije wijndomeinen of andere hedonistische plekjes? Uitstap naar Avignon is zeer waarschijnlijk..


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Terretoir - 08-07-2012 07:43 PM

Als je in de buurt van Avignon zit zou ik je durven aanraden een beetje verder door te rijden naar Port St Louis Du Rhone. Hier komt de Rhone uit in de Middellandse zee en aan de overzijde van dit dorpje ligt de Camargue.
Ben hier al een aantal keer op vakantie/bezoek geweest bij een kennis die daar in de jachthaven woont en ben er telkens men hart verloren. Isle St Pierre is daar een zeer mooi wijndomein in de Bouche du Rhone, blinkt niet zozeer uit in kwaliteit maar je kan er eerlijke witte wijntjes kopen aan een 3-4tal euro.

[Afbeelding: 7528990180_2c057fbc15_n.jpg]
Port Napoleon (de jachthaven)

[Afbeelding: 7528988762_02225f9192_n.jpg]
weg naar Plage Napoleon (aan de linkerzijde Port St Louis, rechts de Camargue)

[Afbeelding: 7528986414_8d4391f215_n.jpg]
de Camargue

[Afbeelding: 7528982574_4bf290c67b_n.jpg]
random shot in Port St Louis

[Afbeelding: 7528978072_408f3fb215_n.jpg]
toegansweg naar isle St Pierre, langst deze weg kom je aan het "chateau'tje"


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 09-07-2012 11:30 AM

Tom, veel dank voor de reactie en het reisverslag! Ik sla de info op!

Zal voor een andere keer moeten zijn. We zitten in de noordelijke Provence, rond olijfstadje Nyons. In de buurt ligt Domaine Gramenon. Iemand al geweest? En Domaine de Durban in Beaumes-de-Venise lijkt me ook een aanrader. (zeer leuke prijzen)

http://domaine-gramenon.fr/gramenon/index.php/french/domaine/l-histoire-de-gramenon/
http://www.domainedurban.com/
http://kermitlynch.com/our_wines/domaine-de-durban/


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - gertt - 09-07-2012 01:10 PM

Ben in't voorjaar bij Durban geweest; mooi domein, goeie p/k verhouding, prachtlokatie. Beetje verder op (10km verder op dezelfde weg richting Malaucaine) ligt Saint-Amant, ook aanrader; zeker de Viognier proberen. En de liging is nog mooier; een steil stukje weg naar een droomlokatie....en van hieruit is het 20km naar Pesquie....
applaus


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - koen - 10-07-2012 10:24 AM

Matten, Domaine Chaume-Arnaud in Vinsobres ligt daar ook in de buurt of Leplan-Vermeersch in Suze-la-Rousse
of als je het wat kleiner wil, Domaine Jubain in Cairanne, vriend van mij is daar zeer goed ontvangen en de 2 cuvées die hij maakt zijn schitterend van PQ http://www.vignerons-cairanne.com/site/vignerons/f_vigneron.php?ID=50


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 10-07-2012 03:02 PM

Domaine Viret zit je ook dicht bij. Voor als je eens iets speciaals wilt - cosmocultuur ;-) (wel reserveren)
Zeker eens eten in Cairanne -http://www.letourneauverre.com/
Prijzen van de wijnen in t restaurant zijn ongeveer die van Grandry Cool
Als je daar dan toch bent, Rabasse Charavin is ook de moeite, hebben ook oudere jaargangen.


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 10-07-2012 03:17 PM

Thank you mannen! Mijn reisje zit al bijna vol Smile.

Mmm Le tourne au verre ziet er uitstekend uit! En wat een kaart!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - koen - 16-07-2012 09:02 AM

Matten, nog 2 restookes (van een kenner gekregen), schappelijke prijzen en een mooie kaart van wijnen uit de streek

« Campagne, vignes et gourmandises » à Sainte-Cécile les Vignes ;

http://www.restaurant-cvg.com/

« Côté Sud » à Uchaux ;

http://www.restaurantcotesud.com/


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 17-07-2012 11:42 AM

Dank Koen! Staan genoteerd!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - koen - 17-07-2012 03:02 PM

De kenner in kwestie was ook al in de Tourne au verre geweest ... schitterende wijnbar en perfect voor de lunch zei hij ... de andere twee zijn voor eerder voor 's avonds wat fijner te tafelen


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 28-07-2012 04:16 PM

Morgen vertrekken we richting Provence (eerst weekje Bourgogne Wink) Verslagje volgt!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - carl - 28-07-2012 10:23 PM

(28-07-2012 04:16 PM)Matten schreef:  Morgen vertrekken we richting Provence (eerst weekje Bourgogne Wink) Verslagje volgt!

Veel plezier daar en veel ontdekkingen gewenst!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Terretoir - 28-07-2012 11:05 PM

Geniet ervan!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 29-07-2012 08:47 AM

thank you!!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Venne - 29-07-2012 12:48 PM

lucky man.... broer zit dan ook in Bourgogne, ik heb niks meer gevonden dat vrij was:-(
ben nog wel een poging aant doen om volgende week iets te vinden wat meer naar het zuiden:-)
Gramenon zeker doen, schone "en bulles"
T'amusement!!!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 01-08-2012 08:44 PM

thank you!!

Wij kregen daarnet afkoeling middels een kletterend onweer. De 30 graden hebben plaatsgemaakt voor een aangename zomeravond. We zitten op 2 kilometer van Vougeot, in het glas zit een lekkere Bourgogne 2010 van Georges Chicotot. Deze middag alweer een knappe (beter dan Chicotot) "simple" Bourgogne '10 Les Ursulines van JC Boisset geproefd bij fricassee van escargots en tartaar van onglet. Life is good.


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Venne - 02-08-2012 12:57 AM

hier ook even klettering:-(
dan zit ge waarschijnlijk niet ver van mijn broer...
geniet ervan


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Venne - 07-08-2012 01:54 PM

Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - doc - 07-08-2012 02:32 PM

(07-08-2012 01:54 PM)Venne schreef:  Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)

Tiens komende dagen en vandaag blijkbaar toch mooi weer daar, heeft geen geuk gehad...


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 09-08-2012 08:09 PM

(07-08-2012 01:54 PM)Venne schreef:  Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)

Zit je in Nyons Venne? Wij zitten op 10 km van Nyons. Mannen, 't is hier warm (ruim 30 graden), zwembadje doet deugd Cool.

We kunnen het toch niet laten om van onze buit te blijven: Les Roncières 1er cru 2007 Nuits-Saint-Georges van Robert Chevillon in het glas (laatste glaasje): top. Zou een Clos de Vougeot van een uitstekend huis kunnen zijn.


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Venne - 09-08-2012 11:09 PM

Momenteel niet, zaterdag mss wel:-)


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - nco - 14-08-2012 02:18 PM

Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 14-08-2012 02:31 PM

(14-08-2012 02:18 PM)nco schreef:  Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!

Schitterende tips, thank you !!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - carl - 14-08-2012 02:36 PM

Zeer leuke tips, nico! Een ideetje voor volgend jaar.


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - doc - 14-08-2012 03:28 PM

Nice ! Verbaast mij niks te lezen dat je bij Chaume Arnaud een hartelijk welkom kreeg, we ontmoetten (jij trouwens ook Jo) de wijnbouwer op een degustatie bij Mos. Zeer sympathieke mensen. Vinsobres nu Demeter ondertussen. Hun biodynamische uitleg was verrijkend.


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 14-08-2012 04:26 PM

Wij zijn sinds zaterdagavond terug van onze reis doorheen de Argonne, Bourgogne en Provence. 't Was weer de moeite.

Korte impressie van zaken die me bijbleven: een volgelopen Belval (dankzij Natuurpunt), lekker eten in Labeursaudière in Nitry (en de beste Marc (de Chablis) ter wereld: Les Blanchots 1985 van Laroche), Noyers-sur-Seine, proeven bij Podor in Irancy, andouillettes en jambon persillé, aankloppen bij Barraud in Vergisson (nadat de Pouilly-Fuissé van Barraud mijn hart gestolen heeft, is dat nu ook zo voor de omgeving rond de Roche de Solutré), tête de veau met een Brouilly in Vergisson, de geur van composterende lavendel in de Drôme, Saint-Félicien, de vale gieren in Rémuzat, hoppen en bijeneters rond Vaison, de zwarte olijven van Nyons, slangenarenden boven de wijngaarden van Buisson, paarse look, onvermoeibare cicaden en krekels, de contouren van le géant de Provence, het vergezicht in Gigondas, de dorre grond rond Châteauneuf, de ochtendlijke duik...


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 14-08-2012 04:48 PM

(14-08-2012 04:26 PM)Matten schreef:  

Een volgelopen Belval (dankzij Natuurpunt),
lekker eten in Labeursaudière in Nitry
(en de beste Marc (de Chablis) ter wereld: Les Blanchots 1985 van Laroche),
Noyers-sur-Seine, proeven bij Podor in Irancy,
andouillettes en jambon persillé,
aankloppen bij Barraud in Vergisson

(nadat de Pouilly-Fuissé van Barraud mijn hart gestolen heeft, is dat nu ook zo voor de omgeving rond de Roche de Solutré),

Tête de veau met een Brouilly in Vergisson,
de geur van composterende lavendel in de Drôme,
Saint-Félicien, de vale gieren in Rémuzat,
hoppen en bijeneters rond Vaison,
de zwarte olijven van Nyons,
slangenarenden boven de wijngaarden van Buisson,

Paarse look,
onvermoeibare cicaden en krekels,
de contouren van le géant de Provence,
het vergezicht in Gigondas,
de dorre grond rond Châteauneuf,
de ochtendlijke duik...

Zo is t écht poëzie...
;-)


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 14-08-2012 04:54 PM

thank you!


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - doc - 14-08-2012 07:53 PM

thumbsup !


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Hugel - 14-08-2012 08:49 PM

(14-08-2012 02:31 PM)vinejo schreef:  
(14-08-2012 02:18 PM)nco schreef:  Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!

Schitterende tips, thank you !!

Saint Amant: idd super Viognier. Cuvée Nathalie nog niet gedronken maar 'gewone' cotes du rhone 2007 heb ik TOP gevonden


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - nco - 14-08-2012 09:50 PM

(14-08-2012 02:31 PM)vinejo schreef:  Schitterende tips, thank you !!

Graag gedaan -tip voor de toekomstige reizigers, lees zeer aandachtige dit forum, maak een long list van alle tips hier en je zal waarschijnlijk weinig ontgoochelingen meemaken. Wel een beetje gefrustreerd waarschijnlijk; op mijn longlist stonden meer dan 10 domeinen en die heb ik niet allemaal kunnen bezoeken wegens tijdsgebrek. Zo heb ik oa Saint Anne (Saint Gervais), Jubain (Cairanne), Pesquier (Mormoiron), Rabasse-Charavin (Cairanne) etc moeten schrappen. Financieel waarschijnlijk wel een meevaller Wink

Soit, het was weer een leuk weerzien met de streek (Vaucluse/Luberon) die wat mij betreft zeer veel te bieden heeft (en dan heb ik het niet alleen over wijn Smile)

By the way, ook mijn persoonlijke besttijd van de Mont Ventoux verbetert met 20 minuten. Niettemin is mijn tijd nog altijd zeer modaal Blush


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - carl - 14-08-2012 10:14 PM

Je tijd op de Mt Ventoux zal sowieso veel beter zijn dan de tijd van de meeste andere forumleden (gertt, tienne en enkele andere uitzonderingen daargelaten). Respect applaus


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 15-08-2012 02:15 AM

(14-08-2012 10:14 PM)carl schreef:  Je tijd op de Mt Ventoux zal sowieso veel beter zijn dan de tijd van de meeste andere forumleden (gertt, tienne en enkele andere uitzonderingen daargelaten). Respect applaus

Ja, Tienne, wat is jouw tijd eigenlijk? En kan Nico daar aan tippen? Smile


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Bert - 15-08-2012 08:50 AM

Ik zal daar de slechtste tijd neerzetten,
want ik blijf hangen bij Fondrèche en Pesquié Big Grin


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Kris - 15-08-2012 09:20 AM

(14-08-2012 04:26 PM)Matten schreef:  Wij zijn sinds zaterdagavond terug van onze reis doorheen de Argonne, Bourgogne en Provence. 't Was weer de moeite.

Korte impressie van zaken die me bijbleven: een volgelopen Belval (dankzij Natuurpunt), lekker eten in Labeursaudière in Nitry (en de beste Marc (de Chablis) ter wereld: Les Blanchots 1985 van Laroche), Noyers-sur-Seine, proeven bij Podor in Irancy, andouillettes en jambon persillé, aankloppen bij Barraud in Vergisson (nadat de Pouilly-Fuissé van Barraud mijn hart gestolen heeft, is dat nu ook zo voor de omgeving rond de Roche de Solutré), tête de veau met een Brouilly in Vergisson, de geur van composterende lavendel in de Drôme, Saint-Félicien, de vale gieren in Rémuzat, hoppen en bijeneters rond Vaison, de zwarte olijven van Nyons, slangenarenden boven de wijngaarden van Buisson, paarse look, onvermoeibare cicaden en krekels, de contouren van le géant de Provence, het vergezicht in Gigondas, de dorre grond rond Châteauneuf, de ochtendlijke duik...

Ik krijg het water in de mond....applaus


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Mt - 15-08-2012 10:38 AM

cheers


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 15-08-2012 11:39 AM

(15-08-2012 08:50 AM)Bert schreef:  Ik zal daar de slechtste tijd neerzetten,
want ik blijf hangen bij Fondrèche en Pesquié Big Grin

Niet iedereen moet Tom Simpson willen zijn hé ;-)


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Venne - 15-08-2012 12:50 PM

Hey matten, meer vogels dan wijn precies?:-)
Maak ook eens wat plaats in je PB box:-)
thank you for the tips en verslagen


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - Tienne - 15-08-2012 02:14 PM

(15-08-2012 02:15 AM)vinejo schreef:  
(14-08-2012 10:14 PM)carl schreef:  Je tijd op de Mt Ventoux zal sowieso veel beter zijn dan de tijd van de meeste andere forumleden (gertt, tienne en enkele andere uitzonderingen daargelaten). Respect applaus

Ja, Tienne, wat is jouw tijd eigenlijk? En kan Nico daar aan tippen? Smile

Die tijden zijn eigenlijk niet zo belangrijk.
Het belangrijkste is dat je je toch deftig voorbereidt op deze uitdaging.
Deze berg vraagt het uiterste van je lichaam.
De hulpdiensten moeten ook geregeld de berg op.... (ook toen wij er waren).

Toch zeer straf van Nico om tussen het proeven door, deze beproeving er tussen te nemen en zijn tijd met 20 minuten te verbeteren.
Ik veronderstel vanuit Bédoin?

PS:
Bédoin: 1u32min
Malaucène: 1u34min
Sault: 1u22min23sec


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - carl - 15-08-2012 02:40 PM

(15-08-2012 11:39 AM)vinejo schreef:  
(15-08-2012 08:50 AM)Bert schreef:  Ik zal daar de slechtste tijd neerzetten,
want ik blijf hangen bij Fondrèche en Pesquié Big Grin

Niet iedereen moet Tom Simpson willen zijn hé ;-)

Groot gelijk! Ik volg Bert zijn voorbeeld Slurp


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - nco - 16-08-2012 11:14 AM

(15-08-2012 02:14 PM)Tienne schreef:  Die tijden zijn eigenlijk niet zo belangrijk.
Het belangrijkste is dat je je toch deftig voorbereidt op deze uitdaging.
Deze berg vraagt het uiterste van je lichaam.
De hulpdiensten moeten ook geregeld de berg op.... (ook toen wij er waren).

Toch zeer straf van Nico om tussen het proeven door, deze beproeving er tussen te nemen en zijn tijd met 20 minuten te verbeteren.
Ik veronderstel vanuit Bédoin?

PS:
Bédoin: 1u32min
Malaucène: 1u34min
Sault: 1u22min23sec

Idd, vanuit Bedoin, en aan jouw tijden kan ik totaal niet tippen, 2h39. Probleem is dat ik niet echt een klimmerslichaam heb (95kg voor 1m87) en dat ik veel te graag drink en eet :-). We waren met drie (beklimming gedaan met mijn vader en broer), ik was wel eerst beneden, met duidelijke voorsprong :-). Ben ook de hulpdiensten tegen gekomen op 4 km van de top, lag iemand op het asfalt en lag er nog steeds toen ik afdaalde Sad

We waren trouwens ook zo slim om zo snel mogelijk de beklimming te doen en pas de dagen erna de wijnboeren te bezoeken


RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen - vinejo - 16-08-2012 02:03 PM

(16-08-2012 11:14 AM)nco schreef:  
(15-08-2012 02:14 PM)Tienne schreef:  Die tijden zijn eigenlijk niet zo belangrijk.
Het belangrijkste is dat je je toch deftig voorbereidt op deze uitdaging.
Deze berg vraagt het uiterste van je lichaam.
De hulpdiensten moeten ook geregeld de berg op.... (ook toen wij er waren).

Toch zeer straf van Nico om tussen het proeven door, deze beproeving er tussen te nemen en zijn tijd met 20 minuten te verbeteren.
Ik veronderstel vanuit Bédoin?

PS:
Bédoin: 1u32min
Malaucène: 1u34min
Sault: 1u22min23sec

Idd, vanuit Bedoin, en aan jouw tijden kan ik totaal niet tippen, 2h39. Probleem is dat ik niet echt een klimmerslichaam heb (95kg voor 1m87) en dat ik veel te graag drink en eet :-). We waren met drie (beklimming gedaan met mijn vader en broer), ik was wel eerst beneden, met duidelijke voorsprong :-). Ben ook de hulpdiensten tegen gekomen op 4 km van de top, lag iemand op het asfalt en lag er nog steeds toen ik afdaalde Sad

We waren trouwens ook zo slim om zo snel mogelijk de beklimming te doen en pas de dagen erna de wijnboeren te bezoeken

1. Respect voor Nico, ik zou t nie kunnen!
2. Waw, die tijd van Tienne zeg... watte