Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vraagje Drôme/Rhône adressen
08-07-2012, 04:54 PM
Bericht: #1
Vraagje Drôme/Rhône adressen
Begin augustus zit ik in de Drôme Provençale, rond de stad Nyons. Hebben jullie tips voor restaurants en gastvrije wijndomeinen of andere hedonistische plekjes? Uitstap naar Avignon is zeer waarschijnlijk..

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
08-07-2012, 07:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-07-2012 om 08:09 PM door Terretoir.)
Bericht: #2
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Als je in de buurt van Avignon zit zou ik je durven aanraden een beetje verder door te rijden naar Port St Louis Du Rhone. Hier komt de Rhone uit in de Middellandse zee en aan de overzijde van dit dorpje ligt de Camargue.
Ben hier al een aantal keer op vakantie/bezoek geweest bij een kennis die daar in de jachthaven woont en ben er telkens men hart verloren. Isle St Pierre is daar een zeer mooi wijndomein in de Bouche du Rhone, blinkt niet zozeer uit in kwaliteit maar je kan er eerlijke witte wijntjes kopen aan een 3-4tal euro.

[Afbeelding: 7528990180_2c057fbc15_n.jpg]
Port Napoleon (de jachthaven)

[Afbeelding: 7528988762_02225f9192_n.jpg]
weg naar Plage Napoleon (aan de linkerzijde Port St Louis, rechts de Camargue)

[Afbeelding: 7528986414_8d4391f215_n.jpg]
de Camargue

[Afbeelding: 7528982574_4bf290c67b_n.jpg]
random shot in Port St Louis

[Afbeelding: 7528978072_408f3fb215_n.jpg]
toegansweg naar isle St Pierre, langst deze weg kom je aan het "chateau'tje"

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
09-07-2012, 11:30 AM
Bericht: #3
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Tom, veel dank voor de reactie en het reisverslag! Ik sla de info op!

Zal voor een andere keer moeten zijn. We zitten in de noordelijke Provence, rond olijfstadje Nyons. In de buurt ligt Domaine Gramenon. Iemand al geweest? En Domaine de Durban in Beaumes-de-Venise lijkt me ook een aanrader. (zeer leuke prijzen)

http://domaine-gramenon.fr/gramenon/inde...-gramenon/
http://www.domainedurban.com/
http://kermitlynch.com/our_wines/domaine-de-durban/

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
09-07-2012, 01:10 PM
Bericht: #4
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Ben in't voorjaar bij Durban geweest; mooi domein, goeie p/k verhouding, prachtlokatie. Beetje verder op (10km verder op dezelfde weg richting Malaucaine) ligt Saint-Amant, ook aanrader; zeker de Viognier proberen. En de liging is nog mooier; een steil stukje weg naar een droomlokatie....en van hieruit is het 20km naar Pesquie....
applaus
10-07-2012, 10:24 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-07-2012 om 10:58 AM door koen.)
Bericht: #5
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Matten, Domaine Chaume-Arnaud in Vinsobres ligt daar ook in de buurt of Leplan-Vermeersch in Suze-la-Rousse
of als je het wat kleiner wil, Domaine Jubain in Cairanne, vriend van mij is daar zeer goed ontvangen en de 2 cuvées die hij maakt zijn schitterend van PQ http://www.vignerons-cairanne.com/site/v....php?ID=50

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
10-07-2012, 03:02 PM
Bericht: #6
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Domaine Viret zit je ook dicht bij. Voor als je eens iets speciaals wilt - cosmocultuur ;-) (wel reserveren)
Zeker eens eten in Cairanne -http://www.letourneauverre.com/
Prijzen van de wijnen in t restaurant zijn ongeveer die van Grandry Cool
Als je daar dan toch bent, Rabasse Charavin is ook de moeite, hebben ook oudere jaargangen.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-07-2012, 03:17 PM
Bericht: #7
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Thank you mannen! Mijn reisje zit al bijna vol Smile.

Mmm Le tourne au verre ziet er uitstekend uit! En wat een kaart!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
16-07-2012, 09:02 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-07-2012 om 09:02 AM door koen.)
Bericht: #8
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Matten, nog 2 restookes (van een kenner gekregen), schappelijke prijzen en een mooie kaart van wijnen uit de streek

« Campagne, vignes et gourmandises » à Sainte-Cécile les Vignes ;

http://www.restaurant-cvg.com/

« Côté Sud » à Uchaux ;

http://www.restaurantcotesud.com/

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
17-07-2012, 11:42 AM
Bericht: #9
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Dank Koen! Staan genoteerd!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
17-07-2012, 03:02 PM
Bericht: #10
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
De kenner in kwestie was ook al in de Tourne au verre geweest ... schitterende wijnbar en perfect voor de lunch zei hij ... de andere twee zijn voor eerder voor 's avonds wat fijner te tafelen

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
28-07-2012, 04:16 PM
Bericht: #11
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Morgen vertrekken we richting Provence (eerst weekje Bourgogne Wink) Verslagje volgt!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
28-07-2012, 10:23 PM
Bericht: #12
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(28-07-2012 04:16 PM)Matten schreef:  Morgen vertrekken we richting Provence (eerst weekje Bourgogne Wink) Verslagje volgt!

Veel plezier daar en veel ontdekkingen gewenst!

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
28-07-2012, 11:05 PM
Bericht: #13
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Geniet ervan!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
29-07-2012, 08:47 AM
Bericht: #14
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
thank you!!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
29-07-2012, 12:48 PM
Bericht: #15
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
lucky man.... broer zit dan ook in Bourgogne, ik heb niks meer gevonden dat vrij was:-(
ben nog wel een poging aant doen om volgende week iets te vinden wat meer naar het zuiden:-)
Gramenon zeker doen, schone "en bulles"
T'amusement!!!

Wine is sunlight , held together by water !
01-08-2012, 08:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-08-2012 om 09:33 AM door Mt.)
Bericht: #16
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
thank you!!

Wij kregen daarnet afkoeling middels een kletterend onweer. De 30 graden hebben plaatsgemaakt voor een aangename zomeravond. We zitten op 2 kilometer van Vougeot, in het glas zit een lekkere Bourgogne 2010 van Georges Chicotot. Deze middag alweer een knappe (beter dan Chicotot) "simple" Bourgogne '10 Les Ursulines van JC Boisset geproefd bij fricassee van escargots en tartaar van onglet. Life is good.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
02-08-2012, 12:57 AM
Bericht: #17
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
hier ook even klettering:-(
dan zit ge waarschijnlijk niet ver van mijn broer...
geniet ervan

Wine is sunlight , held together by water !
07-08-2012, 01:54 PM
Bericht: #18
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)

Wine is sunlight , held together by water !
07-08-2012, 02:32 PM
Bericht: #19
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(07-08-2012 01:54 PM)Venne schreef:  Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)

Tiens komende dagen en vandaag blijkbaar toch mooi weer daar, heeft geen geuk gehad...

Buvez du vin et vivez joyeux !
09-08-2012, 08:09 PM
Bericht: #20
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(07-08-2012 01:54 PM)Venne schreef:  Broer is vroeger naar huis moeten komen door slechte weer in Bourgognewatte
In Nyons is het in ieder geval wel goed weer..... Een mooie vluchtroute als de A7 volledig dichtzit op een zwarte zaterdag:-)

Zit je in Nyons Venne? Wij zitten op 10 km van Nyons. Mannen, 't is hier warm (ruim 30 graden), zwembadje doet deugd Cool.

We kunnen het toch niet laten om van onze buit te blijven: Les Roncières 1er cru 2007 Nuits-Saint-Georges van Robert Chevillon in het glas (laatste glaasje): top. Zou een Clos de Vougeot van een uitstekend huis kunnen zijn.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
09-08-2012, 11:09 PM
Bericht: #21
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Momenteel niet, zaterdag mss wel:-)

Wine is sunlight , held together by water !
14-08-2012, 02:18 PM
Bericht: #22
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
14-08-2012, 02:31 PM
Bericht: #23
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(14-08-2012 02:18 PM)nco schreef:  Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!

Schitterende tips, thank you !!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2012, 02:36 PM
Bericht: #24
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Zeer leuke tips, nico! Een ideetje voor volgend jaar.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
14-08-2012, 03:28 PM
Bericht: #25
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Nice ! Verbaast mij niks te lezen dat je bij Chaume Arnaud een hartelijk welkom kreeg, we ontmoetten (jij trouwens ook Jo) de wijnbouwer op een degustatie bij Mos. Zeer sympathieke mensen. Vinsobres nu Demeter ondertussen. Hun biodynamische uitleg was verrijkend.

Buvez du vin et vivez joyeux !
14-08-2012, 04:26 PM
Bericht: #26
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
Wij zijn sinds zaterdagavond terug van onze reis doorheen de Argonne, Bourgogne en Provence. 't Was weer de moeite.

Korte impressie van zaken die me bijbleven: een volgelopen Belval (dankzij Natuurpunt), lekker eten in Labeursaudière in Nitry (en de beste Marc (de Chablis) ter wereld: Les Blanchots 1985 van Laroche), Noyers-sur-Seine, proeven bij Podor in Irancy, andouillettes en jambon persillé, aankloppen bij Barraud in Vergisson (nadat de Pouilly-Fuissé van Barraud mijn hart gestolen heeft, is dat nu ook zo voor de omgeving rond de Roche de Solutré), tête de veau met een Brouilly in Vergisson, de geur van composterende lavendel in de Drôme, Saint-Félicien, de vale gieren in Rémuzat, hoppen en bijeneters rond Vaison, de zwarte olijven van Nyons, slangenarenden boven de wijngaarden van Buisson, paarse look, onvermoeibare cicaden en krekels, de contouren van le géant de Provence, het vergezicht in Gigondas, de dorre grond rond Châteauneuf, de ochtendlijke duik...

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
14-08-2012, 04:48 PM
Bericht: #27
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(14-08-2012 04:26 PM)Matten schreef:  

Een volgelopen Belval (dankzij Natuurpunt),
lekker eten in Labeursaudière in Nitry
(en de beste Marc (de Chablis) ter wereld: Les Blanchots 1985 van Laroche),
Noyers-sur-Seine, proeven bij Podor in Irancy,
andouillettes en jambon persillé,
aankloppen bij Barraud in Vergisson

(nadat de Pouilly-Fuissé van Barraud mijn hart gestolen heeft, is dat nu ook zo voor de omgeving rond de Roche de Solutré),

Tête de veau met een Brouilly in Vergisson,
de geur van composterende lavendel in de Drôme,
Saint-Félicien, de vale gieren in Rémuzat,
hoppen en bijeneters rond Vaison,
de zwarte olijven van Nyons,
slangenarenden boven de wijngaarden van Buisson,

Paarse look,
onvermoeibare cicaden en krekels,
de contouren van le géant de Provence,
het vergezicht in Gigondas,
de dorre grond rond Châteauneuf,
de ochtendlijke duik...

Zo is t écht poëzie...
;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-08-2012, 04:54 PM
Bericht: #28
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
thank you!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
14-08-2012, 07:53 PM
Bericht: #29
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
thumbsup !

Buvez du vin et vivez joyeux !
14-08-2012, 08:49 PM
Bericht: #30
RE: Vraagje Drôme/Rhône adressen
(14-08-2012 02:31 PM)vinejo schreef:  
(14-08-2012 02:18 PM)nco schreef:  Ook weer terug van 2 weekjes Rasteau. Bezocht Escaravailles (Rasteau), Chaume Arnaud (Vinsobres), Saint Amant (Suzette), Didier Charavin (Rasteau) en Cave de Rasteau. Escaravailles kende ik al en weer wat voorraad ingeslagen (Antimagnes, La Ponce, Ventrabren, Galopine), maar Chaume Arnaud en Saint Amant waren voor mij compleet nieuw en zééér aangenaam verrrast door de kwaliteit (beiden hebben trouwens ook zeer mooie witte Viogniers).

Beiden ook zeer leuk om te bezoeken voor verschillende redenen: bij Chaume Arnaud is het "proeflokaal" een op zijn kant gezette barrique tussen de inoxe cuves. Niettemin een zeer warme verwelkoming (als je het vindt :-)) en zeer goede wijnen (Vinsobres & La Cadene wit & rood gekocht). Saint Amant is dan weer super gelegen op +500 meter hoogte met geweldig uitzicht op de Mt Ventoux en de Dentelles. Zeer mooi proeflokaal hier, warme ontvangst en ook leuke rondleiding gekregen in de kelders (uitgehouwen in de rotsen). Top viognier en zeer lekkere Syrah (Cuvée Nathalie)!

Schitterende tips, thank you !!

Saint Amant: idd super Viognier. Cuvée Nathalie nog niet gedronken maar 'gewone' cotes du rhone 2007 heb ik TOP gevonden


Ga naar locatie: