Chateau de Set - Saint Emilion - Afdrukversie +- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be) +-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html) +--- Forum: Bordeaux (/forum-9.html) +--- Discussie: Chateau de Set - Saint Emilion (/thread-5016.html) |
Chateau de Set - Saint Emilion - Smaakatleet - 06-11-2016 12:19 PM Chateau dat in handen is van Thomas Petre . Dit is de tweede wijn L'Esprit de Set . 2011 ik geloof dat dit zen eerste jaargang was . Indien fout , please do correct me . Op dag 1 vrijdag avond was dit gewoon een ramp . Precies of er zat een blok hout in men glas . De zuren totaal niet in balans . Ook wat chocolade terug te vinden . De vrees was groot . Op dag 3 : Zoethout , kersen , bessen , chocolade , tabak in de neus . Zo het neusje dat me wel eens vaker in de BDX richting doet hinken . In de mond blijft het hout zich zeker kenbaar maken . Al is het minder storend , ook de zuren weten beter voor de dag te komen . Het fruit is ook genoeg aanwezig . Er is dus hoop ! Gisteren ook 1 glas van benut . En was zelfs ietsje mooier . Iets meer fruit om het geheel complexer te maken . Volgende fles binnen een dik jaar of misschien zelfs 2 . Ook zou ik deze wijn eens willen proeven uit een groot jaar . RE: Chateau de Set - Saint Emilion - Mathijs81 - 06-11-2016 01:28 PM Ik onthou dat je drie dagen nodig hebt om een fles te ledigen . RE: Chateau de Set - Saint Emilion - Smaakatleet - 06-11-2016 02:10 PM Ik beken twas een vrij droog weekend . RE: Chateau de Set - Saint Emilion - vinejo - 06-11-2016 02:27 PM Wat een eigenaardige naam trouwensvoor een Bordeaux.. enig idee vanwaar ie komt? Eigendom van een ex-tennisspeler of zo? En de derde wijn is dan Chateau de Game en de eerste wijn Chateau de Match? RE: Chateau de Set - Saint Emilion - Smaakatleet - 06-11-2016 02:45 PM (06-11-2016 02:27 PM)vinejo schreef: Wat een eigenaardige naam trouwensvoor een Bordeaux.. enig idee vanwaar ie komt? Eigendom van een ex-tennisspeler of zo? En de derde wijn is dan Chateau de Game en de eerste wijn Chateau de Match? De eerste wijn heet gewoon Chateau de Set . En komt van "Stéphanie en Thomas". De eigenaars van het chateau , hoe het vroeger heette geen idee . Ben nu wel curieus . |