wijnliefhebbers
HULPACTIE - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Dit wil ik (/forum-32.html)
+--- Forum: even kwijt... (/forum-38.html)
+--- Discussie: HULPACTIE (/thread-7234.html)


HULPACTIE - vinejo - 26-07-2021 07:06 PM

Beste forumleden,

Al jarenlang is weingut Shumacher een favoriet van dit forum. Dat is ondermeer te zien aan de 8 pagina s commentaren hier. Shumacher maakt dan ook schitterende wijnen, daarenboven zijn zowel de wijnmaker als zijn vrouw zeer beminnelijke, goede mensen.
Naar aanleiding van het hartverscheurend bericht op hun website, waarin de toekomst van het domein in vraag wordt gesteld (men verloor zowat alle materiaal, delen van het huis zijn ingestort, Shumacher en zijn vrouw hebben op het dak op hulp moeten wachten) hebben we besloten om met dit forum te trachten de familie Shumacher te steunen. In ons land zijn overstromingen verplicht opgenomen in de brandverzekering, in Duitsland is dit wellicht niet het geval. Feit is, het domein was niet verzekerd.
Alle hulp is dus welkom.
De twee moderatoren van dit forum zijn in hun kelder gedoken en willen graag deze twee mooie flessen schenken:

1 fles Leoville Las Cases St Julien 2006
1 fles Bollinger Champagne

We stellen voor dat je voor 10 euro steun een gok kan doen op volgende vraag:
Hoeveel flessen Bandol liggen er, op 27 juli 2021, samengeteld in de kelder van Olivier en vinejo? Dit aantal wordt officieel en ondubbelzinnig vastgelegd op foto op 27 juli.
Degene die het dichtste het juiste antwoord benadert kan kiezen tussen een fles Leoville Las Cases of een fles Bollinger. De tweede krijgt de overblijvende fles.
Beide winnaars zullen bij afhalen, indien ze dit wensen, getrakteerd worden op enkele favoriete wijnen van de moderatoren.

Let wel, dit gaat enkel door als er genoeg deelnemers zijn. Als we niet aan 20 x 10= 200 euro raken kunnen we de flessen beter verkopen. Maar we hopen van harte dat we dit bedrag op deze manier overschrijden.

Gelieve dan ook, indien je van plan bent 10 euro te schenken om het voortbestaan van het wijndomein van de familie Shumacher te garanderen, een seintje te geven in de reacties of via een Persoonlijk Bericht. Vanaf 20 deelnemers laten we deze wijnprijskamp plaats vinden! Bij genoeg interesse zullen we de deelnemers een rekeningnummer doorgeven. (Gelieve dus nog geen gokjes te plaatsen, enkel je interesse mededelen!)

Alvast heel hartelijk dank!

Olivier en Jo


RE: HULPACTIE - troisetoiles - 26-07-2021 08:03 PM

Goed idee, ik doe graag mee!


RE: HULPACTIE - VLC - 26-07-2021 10:12 PM

Ik doe mee zonder een gok uit te brengen.
Stuur het rekeningnummer maar door mochten er genoeg deelnemers zijn.


RE: HULPACTIE - frank - 26-07-2021 10:16 PM

fijn idee. Ik doe graag mee.
warme groet
frank


RE: HULPACTIE - vinejo - 26-07-2021 10:27 PM

Dank alvast , allemaal!
We zitten al aan 70 euro op een paar uur, we gaan er wel komen denk ik…
thank you


RE: HULPACTIE - jr02 - 26-07-2021 10:49 PM

Count me in please thumbsup


RE: HULPACTIE - UC - 27-07-2021 08:17 AM

Ik doe ook mee.


RE: HULPACTIE - Baldrick - 27-07-2021 09:28 AM

Schrijf me ook maar op!


RE: HULPACTIE - MAURICE007 - 27-07-2021 09:29 AM

Ok, mooi initiatief


RE: HULPACTIE - soiando - 27-07-2021 09:36 AM

OK - ik doe mee


RE: HULPACTIE - Thomas - 27-07-2021 10:38 AM

Ik doe ook graag mee!


RE: HULPACTIE - rik - 27-07-2021 11:03 AM

Doe mee


RE: HULPACTIE - Jef - 27-07-2021 11:34 AM

Ik doe mee.


RE: HULPACTIE - redacteur - 27-07-2021 05:14 PM

Ik doe ook graag mee, mooi initiatief gasten!


RE: HULPACTIE - Dave - 28-07-2021 09:34 AM

Count me in!


RE: HULPACTIE - Fre - 28-07-2021 01:23 PM

Check, mogen we zoals bij de Lotto meerdere pogingen wagen Wink


RE: HULPACTIE - vinejo - 28-07-2021 02:23 PM

(28-07-2021 01:23 PM)Fre schreef:  Check, mogen we zoals bij de Lotto meerdere pogingen wagen Wink

Zeer zeker!
Maar
@ de andere leden:
(in samenspraak met Fre beslist)
Fre doet niét mee aan de voorziene prijskamp.
Mocht hij er het dichtste bij zitten wint hij een fles topBandol.(Gros Noré 2007).
De tweede en derde dichtste gaan dan in dat geval voor de LLC 06 en de Bollinger.
Gezien Fre af en toe met ons proeft zou er verondersteld kunnen worden dat hij voorkennis heeft over het aantal flessen Bandol in onze kelders (wat niét het geval is naar mijn weten, maar toch…)

PS: Mocht hij er het tweede dichts bijzitten wint hij een fles Moulin a Vent Smile

Ps2: Idem mocht Vince zich hier nog aanbieden… ;-)


RE: HULPACTIE - Hugel - 28-07-2021 10:59 PM

Ik doe ook mee.


RE: HULPACTIE - Rene-B - 29-07-2021 11:29 AM

Ik doe ook graag mee. Mooi initiatief!


RE: HULPACTIE - vinejo - 30-07-2021 08:43 AM

Ondertussen hebben we (voorlopig virtueel) 310 euro opgehaald.
Normaal gezien krijgt iedereen vandaag een mailing met daarin het rekeningnummer.
Bij je overschrijving wordt gevraagd om als mededeling je nickname en gokje te noteren.
Zoals gezegd is elke deelnemer vrij om op eenvoudig verzoek de rekening in te kijken.
We zouden het volledig opgehaalde bedrag volgende week vrijdag graag overschrijven naar Paul en Anne Schumacher.
Dan worden ook de winnaars van de kleine prijskamp bekend gemaakt Smile

Olivier en ik wensen alle deelnemers nog eens héel erg te bedanken!
thank you


RE: HULPACTIE - wvd - 30-07-2021 10:20 AM

(30-07-2021 08:43 AM)vinejo schreef:  Ondertussen hebben we (voorlopig virtueel) 310 euro opgehaald.
Normaal gezien krijgt iedereen vandaag een mailing met daarin het rekeningnummer.
Bij je overschrijving wordt gevraagd om als mededeling je nickname en gokje te noteren.
Zoals gezegd is elke deelnemer vrij om op eenvoudig verzoek de rekening in te kijken.
We zouden het volledig opgehaalde bedrag volgende week vrijdag graag overschrijven naar Paul en Anne Schumacher.
Dan worden ook de winnaars van de kleine prijskamp bekend gemaakt Smile

Olivier en ik wensen alle deelnemers nog eens héel erg te bedanken!
thank you

't is niet veel als je al je materiaal kwijt bent, maar het is alvast iets en hopelijk krijgen ze ook nog veel steun van elders. Is er in Duitsland een rampenfonds waar ze enige hulp van kunnen krijgen?
Als ze beslissen door te gaan denk ik wel dat ze steun krijgen van niet of minder getroffen buren want iedereen heeft er daar baat bij dat alles zo snel mogelijk terug naar normaal kan gaan.
Echt benieuwd hoe dit allemaal zal aflopen en of onze "leiders" de juiste consequenties gaan trekken en de juiste maatregelen nemen.
Gisteren was het Earth Day. Staat daar iemand ooit eens bij stil. Toen het Rapport van de Club van Rome uitkwam in 1977 werd dat weggelachen, het waren doemdenkers. Nu blijkt dat het optimisten waren en toch blijven sommige landen maar zoeken naar nieuwe oliebronnen. Ik wil hier niet de doemdenker uithangen, maar het gaat duidelijk sneller dan de meest negatieve voorspellingen en ik vraag me ernstig af in wat soort wereld / maatschappij mijn beide kleindochters terecht gaan komen.
En dat allemaal, je kan dat niet dikwijls genoeg herhalen, omdat heeeeeel rijke mensen nooooooit genoeg hebben. Als de Jeff zijn centen nu eens had gestoken in zoeken naar oplossingen voor de klimaatverandering in plaats van in een snoepreisje naar de stratosfeer... Rolleyes


RE: HULPACTIE - vinejo - 30-07-2021 10:30 AM

(30-07-2021 10:20 AM)wvd schreef:  
(30-07-2021 08:43 AM)vinejo schreef:  Ondertussen hebben we (voorlopig virtueel) 310 euro opgehaald.
Normaal gezien krijgt iedereen vandaag een mailing met daarin het rekeningnummer.
Bij je overschrijving wordt gevraagd om als mededeling je nickname en gokje te noteren.
Zoals gezegd is elke deelnemer vrij om op eenvoudig verzoek de rekening in te kijken.
We zouden het volledig opgehaalde bedrag volgende week vrijdag graag overschrijven naar Paul en Anne Schumacher.
Dan worden ook de winnaars van de kleine prijskamp bekend gemaakt Smile

Olivier en ik wensen alle deelnemers nog eens héel erg te bedanken!
thank you

't is niet veel als je al je materiaal kwijt bent, maar het is alvast iets en hopelijk krijgen ze ook nog veel steun van elders. Is er in Duitsland een rampenfonds waar ze enige hulp van kunnen krijgen?
Als ze beslissen door te gaan denk ik wel dat ze steun krijgen van niet of minder getroffen buren want iedereen heeft er daar baat bij dat alles zo snel mogelijk terug naar normaal kan gaan.
Echt benieuwd hoe dit allemaal zal aflopen en of onze "leiders" de juiste consequenties gaan trekken en de juiste maatregelen nemen.
Gisteren was het Earth Day. Staat daar iemand ooit eens bij stil. Toen het Rapport van de Club van Rome uitkwam in 1977 werd dat weggelachen, het waren doemdenkers. Nu blijkt dat het optimisten waren en toch blijven sommige landen maar zoeken naar nieuwe oliebronnen. Ik wil hier niet de doemdenker uithangen, maar het gaat duidelijk sneller dan de meest negatieve voorspellingen en ik vraag me ernstig af in wat soort wereld / maatschappij mijn beide kleindochters terecht gaan komen.
En dat allemaal, je kan dat niet dikwijls genoeg herhalen, omdat heeeeeel rijke mensen nooooooit genoeg hebben. Als de Jeff zijn centen nu eens had gestoken in zoeken naar oplossingen voor de klimaatverandering in plaats van in een snoepreisje naar de stratosfeer
... Rolleyes

Just my thoughts, Werner, nagel op de kop!!


RE: HULPACTIE - vinejo - 30-07-2021 11:36 AM

(30-07-2021 08:43 AM)vinejo schreef:  Ondertussen hebben we (voorlopig virtueel) 310 euro opgehaald.
Normaal gezien krijgt iedereen vandaag een mailing met daarin het rekeningnummer.
Bij je overschrijving wordt gevraagd om als mededeling je nickname en gokje te noteren.
Zoals gezegd is elke deelnemer vrij om op eenvoudig verzoek de rekening in te kijken.
We zouden het volledig opgehaalde bedrag volgende week vrijdag graag overschrijven naar Paul en Anne Schumacher.
Dan worden ook de winnaars van de kleine prijskamp bekend gemaakt Smile

Olivier en ik wensen alle deelnemers nog eens héel erg te bedanken!
thank you

Er staat al 40 euro op de rekening, leve de instant overschrijvingenSmile


RE: HULPACTIE - vinejo - 31-07-2021 06:57 PM

Ligt even stil door t weekend maar op 1 dag toch al 160 euro gestort..!
thank you


RE: HULPACTIE - Rik Martens - 01-08-2021 01:20 PM

Goed dat ge een pb rondstuurde, we zijn hier immers nog in vakantiemodus (laatste dag).
Ik doe in elk geval nog mee.

Schumacher deelt mee, dat het ook een steun zou zijn om wijn te bestellen. Weten jullie daarover meer? Wat is er gered, wat is er over? Heeft iemand in die zin al een poging gedaan? En nog enkele andere vragen waar ik nu niet op kom, maar die jullie allicht willen beantwoorden.


RE: HULPACTIE - Brunello - 01-08-2021 03:05 PM

Ik doe mee !


RE: HULPACTIE - vinejo - 02-08-2021 12:16 PM

Thuisgekomen en even de rekening gecheckt…

watte

400 euro reeds gestort…!

respect


RE: HULPACTIE - Olivier - 02-08-2021 05:34 PM

(02-08-2021 12:16 PM)vinejo schreef:  Thuisgekomen en even de rekening gecheckt…

watte

400 euro reeds gestort…!

respect

applaus


RE: HULPACTIE - vinejo - 03-08-2021 07:48 AM

Beste leden,
We ontvingen tot op heden 430 euro. We wachten nog even op een aantal stortingen (die verzekerd werden langs deze weg of via PB), en zouden dan graag afronden. In afwachting even een lijstje van de de gokjes die werden geplaatst.

0(VLC Wink )
23
24
27
28
28
32
32
36
37
38
51
52
58
59
59
66
67
68
69
69
72
73
74
77
78
83
83
96
99
101
108
123
123
128
129
134
234
325
331
8462 (Redacteur woeha )


RE: HULPACTIE - vinejo - 03-08-2021 03:54 PM

Lieve leden,

Met veel blijdschap en zelfs een lichte krop in de keel (althans toch het sentimentele kalf van ons beiden) mogen we jullie mededelen dat de kaap van de 500 euro is gepasseerd. Er staat heden 510 euro op de teller. We willen alle deelnemers dan ook nog eens van harte danken! Heart

We zouden graag vrijdagavond de winnaars van de flesjes bekend maken, dus mocht er toch nog iemand rijkelijk laat deze berichten ontdekken, graag snel handelen indien u nog wil meegokken.

Olivier en Jo

[attachment=5717]


RE: HULPACTIE - vinejo - 05-08-2021 04:14 PM

560 euro overgeschreven in naam van ons forum. applaus Heart
Morgen maken we de winnaars van de flesjes bekend Slurp
thank you

[attachment=5719]


RE: HULPACTIE - UC - 05-08-2021 05:02 PM

Heel erg mooi!


RE: HULPACTIE - vinejo - 06-08-2021 11:45 AM

We weten dat deze “prijskamp voor niemand de echte reden was om te steunen maar een gokje wagen is toch altijd eens leuk, het geeft nog een extra cachet Wink

Maar nu moet het lukken…
We hebben een ex aequo … Rolleyes

Zowel Bart als Jerver gokten op 83 flessen en zaten daarmee het dichtst bij het correcte aantal.

We stellen voor dat ze elk nog een extra gokje wagen, dat mag gewoon hier in de reacties.

Nogmaals dank ook aan alle andere mensen die zo gul waren om een storting te doen voor de familie Shumacher!
Binnenkort volgt hier wel nog wat meer nieuws over.


RE: HULPACTIE - Rik Martens - 06-08-2021 12:48 PM

83 flessen Bandol? Gijlie zijt zot of wa?

Iedereen gefeliciteerd met deze mooie solidariteitsbetuiging!


RE: HULPACTIE - Jerver - 06-08-2021 01:31 PM

(06-08-2021 11:45 AM)vinejo schreef:  We weten dat deze “prijskamp voor niemand de echte reden was om te steunen maar een gokje wagen is toch altijd eens leuk, het geeft nog een extra cachet Wink

Maar nu moet het lukken…
We hebben een ex aequo … Rolleyes

Zowel Bart als Jerver gokten op 83 flessen en zaten daarmee het dichtst bij het correcte aantal.

We stellen voor dat ze elk nog een extra gokje wagen, dat mag gewoon hier in de reacties.

Nogmaals dank ook aan alle andere mensen die zo gul waren om een storting te doen voor de familie Shumacher!
Binnenkort volgt hier wel nog wat meer nieuws over.

Wie heeft er nu 83 flessen Bandol Smile

Aldus, ik zal mijn nieuwe gok per pm naar Jo versturen, anders heeft mijne concurrent statistisch gezien veel meer kans om met de oppergaai te gaan lopen natuurlijk Smile

Ik had het al in mijn mededeling gezet bij het storten; veil mijn gewonnen fles maar voor een extra overschrijving. Om het met de woorden van mijn madam te zeggen: "Als 't toch maar om op te drinken is hebde der genoeg liggen, geeft da maar aan die mensen."

Als we hier in de Loire ook in 't water zitten, krijgen we ze wel terug eh? Smile


RE: HULPACTIE - Bart - 06-08-2021 02:37 PM

bij deze ook mijn nieuwe, weldoordachte gok aan de forumleider bezorgd via PB

nog eens bedankt voor het initiatief Jo -- wine lovers united, dat zien we graag :-)

Bart


RE: HULPACTIE - wvd - 06-08-2021 03:14 PM

(06-08-2021 12:48 PM)Rik Martens schreef:  83 flessen Bandol? Gijlie zijt zot of wa?

Iedereen gefeliciteerd met deze mooie solidariteitsbetuiging!

Da's inderdaad veel, maar het hangt af van de totale capaciteit natuurlijk. Misschien bevat Jo's kelder wel meer dan 1000 flessen en dan is dat maar amper 8% Wink


RE: HULPACTIE - vinejo - 06-08-2021 03:30 PM

(06-08-2021 03:14 PM)wvd schreef:  
(06-08-2021 12:48 PM)Rik Martens schreef:  83 flessen Bandol? Gijlie zijt zot of wa?

Iedereen gefeliciteerd met deze mooie solidariteitsbetuiging!

Da's inderdaad veel, maar het hangt af van de totale capaciteit natuurlijk. Misschien bevat Jo's kelder wel meer dan 1000 flessen en dan is dat maar amper 8% Wink

Twee bemerkingen hier:
1/ Rik deed een gok die derde beste was (78), is dus ook zot Big Grin
2/ Het ging wel degelijk om het aantal flessen van Bandol in de kelders van Olivier en ik samen (zie oorspronkelijk bericht). Wink


RE: HULPACTIE - wvd - 06-08-2021 04:25 PM

(06-08-2021 03:30 PM)vinejo schreef:  
(06-08-2021 03:14 PM)wvd schreef:  
(06-08-2021 12:48 PM)Rik Martens schreef:  83 flessen Bandol? Gijlie zijt zot of wa?

Iedereen gefeliciteerd met deze mooie solidariteitsbetuiging!

Da's inderdaad veel, maar het hangt af van de totale capaciteit natuurlijk. Misschien bevat Jo's kelder wel meer dan 1000 flessen en dan is dat maar amper 8% Wink

Twee bemerkingen hier:
1/ Rik deed een gok die derde beste was (78), is dus ook zot Big Grin
2/ Het ging wel degelijk om het aantal flessen van Bandol in de kelders van Olivier en ik samen (zie oorspronkelijk bericht). Wink

O, ik dacht dat Olivier geen kelder had...?


RE: HULPACTIE - vinejo - 06-08-2021 07:00 PM

(06-08-2021 04:25 PM)wvd schreef:  
(06-08-2021 03:30 PM)vinejo schreef:  
(06-08-2021 03:14 PM)wvd schreef:  
(06-08-2021 12:48 PM)Rik Martens schreef:  83 flessen Bandol? Gijlie zijt zot of wa?

Iedereen gefeliciteerd met deze mooie solidariteitsbetuiging!

Da's inderdaad veel, maar het hangt af van de totale capaciteit natuurlijk. Misschien bevat Jo's kelder wel meer dan 1000 flessen en dan is dat maar amper 8% Wink

Twee bemerkingen hier:
1/ Rik deed een gok die derde beste was (78), is dus ook zot Big Grin
2/ Het ging wel degelijk om het aantal flessen van Bandol in de kelders van Olivier en ik samen (zie oorspronkelijk bericht). Wink

O, ik dacht dat Olivier geen kelder had...?

Ik ook niet eigenlijk…
Dan wint VLC, die had 0 gezegd Big Grin
Alle gekheid op een wijnstokje, het was wel duidelijk de bedoeling het totaal aantal Bandols in bezit van Jo en Oli samen te raden. Waarom Bandol? Tja, t was t eerste wat me te binnen schoot, Bandol is dan ook de wijn die begin deze eeuw mijn wijnpassie heeft aangewakkerd. En sedert 2003 koop ik dus al Bandol, heb flessen liggen tussen 2001 en 2014. Vandaar het-voor sommigen- misschien verbazend hoge aantal.
Het juiste antwoord was…
Zie afbeelding, meteen ook het bewijsstuk Wink


RE: HULPACTIE - FRANCISPICCART - 06-08-2021 07:39 PM

Prachtig, 85! Ik zat er meer dan 30 naast.


RE: HULPACTIE - Biff - 06-08-2021 08:08 PM

Ik 11, redelijke gok dus Smile


RE: HULPACTIE - Baldrick - 06-08-2021 08:38 PM

Proficiat aan de winnaars!

En ook een pluim voor de moderators, heel mooi gebaar.


RE: HULPACTIE - Fre - 06-08-2021 09:27 PM

Ik zat er toch wel wat boven. Ik heb t zuiptalent van onze moderators weeral onderschat. huhuh


RE: HULPACTIE - vinejo - 06-08-2021 09:28 PM

(06-08-2021 09:27 PM)Fre schreef:  Ik zat er toch wel wat boven. Ik heb t zuiptalent van onze moderators weeral onderschat. huhuh

Integendeel, gewoon teveel Bandol gezopen Big Grin


RE: HULPACTIE - redacteur - 06-08-2021 09:42 PM

Dus ik zat er minder dan 8400 van... watte


RE: HULPACTIE - troisetoiles - 07-08-2021 11:16 AM

(06-08-2021 08:38 PM)Baldrick schreef:  Proficiat aan de winnaars!

En ook een pluim voor de moderators, heel mooi gebaar.

+1, mooi gebaar van medeleven!


RE: HULPACTIE - Biff - 07-08-2021 01:07 PM

Dus als ik goed gelezen heb wordt 1 van de 2 flessen geveild en gaat dat bedrag ook nog es naar de wijnbouwers?
Heel fijn dit @Jerver thumbsup
Ik zou wel es durven meebieden dan Big Grin


RE: HULPACTIE - vinejo - 07-08-2021 01:28 PM

(07-08-2021 01:07 PM)Biff schreef:  Dus als ik goed gelezen heb wordt 1 van de 2 flessen geveild en gaat dat bedrag ook nog es naar de wijnbouwers?
Heel fijn dit @Jerver thumbsup
Ik zou wel es durven meebieden dan Big Grin

Wel ja, dit is zowat de optie momenteel.
Jerver heeft dus de beste gok gedaan (85, klop erop) en mailde dat de LLC terug mag “geveild “ worden.
Bart heeft dus de Bollinger gewonnen én een degustatie met de forum moderators (en wie weet wat wordt er daar gedronken Wink )

Weet nu even niet hoe we dit dan best doen, Olivier vond ook (terecht) dat het niet de bedoeling is om de boel hier wat “uit te wringen”.

Doen we dit dan verder in de reacties? Waarbij de boden door elkeen worden gezien?
Of via PB naar de moderators met ieder 1 bod?

In alle geval, ik zet hier wel even wat foto s bij vd fles, want het (achter)etiket is niet echt meer in goede staat. Voor etiket ook niet perfect trouwens, tja, ik bewaar dat niet om te verkopen hè ;-)


RE: HULPACTIE - vinejo - 07-08-2021 05:13 PM

(07-08-2021 01:28 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2021 01:07 PM)Biff schreef:  Dus als ik goed gelezen heb wordt 1 van de 2 flessen geveild en gaat dat bedrag ook nog es naar de wijnbouwers?
Heel fijn dit @Jerver thumbsup
Ik zou wel es durven meebieden dan Big Grin

Wel ja, dit is zowat de optie momenteel.
Jerver heeft dus de beste gok gedaan (85, klop erop) en mailde dat de LLC terug mag “geveild “ worden.
Bart heeft dus de Bollinger gewonnen én een degustatie met de forum moderators (en wie weet wat wordt er daar gedronken Wink )

Weet nu even niet hoe we dit dan best doen, Olivier vond ook (terecht) dat het niet de bedoeling is om de boel hier wat “uit te wringen”.

Doen we dit dan verder in de reacties? Waarbij de boden door elkeen worden gezien?
Of via PB naar de moderators met ieder 1 bod?

In alle geval, ik zet hier wel even wat foto s bij vd fles, want het (achter)etiket is niet echt meer in goede staat. Voor etiket ook niet perfect trouwens, tja, ik bewaar dat niet om te verkopen hè ;-)

Ok, even over nagedacht.
We gaan dus gewoon deze fles langs deze weg verkopen, de opbrengst gaat integraal naar de rekening van Shumacher.

Enkel leden die al gesteund hebben mogen deelnemen.
Uw bod is openbaar.
Wanneer het bieden stil valt zullen we een een tijdstip geven waarop het laatste bod kan worden geplaatst.

De fles gaat wel niet weg voor minder dan 30 euro want dat is het eerste bod (van mij)
Als iemand wint met 31 euro is m dat ten zeerste gegund. Wink

PS: met dank aan Jerver!


RE: HULPACTIE - soiando - 07-08-2021 06:18 PM

allee dan : 40 euro - moet toch kunnen


RE: HULPACTIE - Biff - 07-08-2021 06:51 PM

Aangezien Saint Julien onze favoriete appellatie is én mn schoonbroer deze Leoville nog nooit dronk: €65!


RE: HULPACTIE - vinejo - 07-08-2021 07:12 PM

(07-08-2021 06:51 PM)Biff schreef:  Aangezien Saint Julien onze favoriete appellatie is én mn schoonbroer deze Leoville nog nooit dronk: €65!

We gaan t niet te lang trekken, de biedingen sluiten om 22 uur zondagavond 8 augustus.
cheers


RE: HULPACTIE - Jerver - 07-08-2021 07:45 PM

(07-08-2021 07:12 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2021 06:51 PM)Biff schreef:  Aangezien Saint Julien onze favoriete appellatie is én mn schoonbroer deze Leoville nog nooit dronk: €65!

We gaan t niet te lang trekken, de biedingen sluiten om 22 uur zondagavond 8 augustus.
cheers

Jamaar, als dat hier onder de 100 euro blijft ga ik wel de helft van de fles opdrinken bij de koper Big Grin


RE: HULPACTIE - vinejo - 07-08-2021 08:24 PM

(07-08-2021 07:45 PM)Jerver schreef:  
(07-08-2021 07:12 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2021 06:51 PM)Biff schreef:  Aangezien Saint Julien onze favoriete appellatie is én mn schoonbroer deze Leoville nog nooit dronk: €65!

We gaan t niet te lang trekken, de biedingen sluiten om 22 uur zondagavond 8 augustus.
cheers

Jamaar, als dat hier onder de 100 euro blijft ga ik wel de helft van de fles opdrinken bij de koper Big Grin

Ge moogt altijd meebieden he woeha


RE: HULPACTIE - Biff - 07-08-2021 10:52 PM

(07-08-2021 08:24 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2021 07:45 PM)Jerver schreef:  
(07-08-2021 07:12 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2021 06:51 PM)Biff schreef:  Aangezien Saint Julien onze favoriete appellatie is én mn schoonbroer deze Leoville nog nooit dronk: €65!

We gaan t niet te lang trekken, de biedingen sluiten om 22 uur zondagavond 8 augustus.
cheers

Jamaar, als dat hier onder de 100 euro blijft ga ik wel de helft van de fles opdrinken bij de koper Big Grin

Ge moogt altijd meebieden he woeha
Stel je voor woeha


RE: HULPACTIE - Jef - 08-08-2021 10:23 AM

Allee,80 euro.


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 12:16 PM

Gow, €99 dan Smile


RE: HULPACTIE - Jef - 08-08-2021 01:44 PM

101 dan.Slurp


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 01:56 PM

(08-08-2021 01:44 PM)Jef schreef:  101 dan.Slurp
Hahaha
Alee hup, €111 Big Grin


RE: HULPACTIE - Jef - 08-08-2021 01:57 PM

120 dan.


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 02:58 PM

(08-08-2021 01:57 PM)Jef schreef:  120 dan.
Mn laatste bod Jef, €139, anders blijven we bezig Wink


RE: HULPACTIE - Jef - 08-08-2021 03:44 PM

140 en we drinken ze samen.


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 03:59 PM

(08-08-2021 03:44 PM)Jef schreef:  140 en we drinken ze samen.
Als je tegen 22u niet meer overboden wordt neem ik het aanbod met veel plezier aan Heart


RE: HULPACTIE - vinejo - 08-08-2021 04:48 PM

(08-08-2021 03:59 PM)Biff schreef:  
(08-08-2021 03:44 PM)Jef schreef:  140 en we drinken ze samen.
Als je tegen 22u niet meer overboden wordt neem ik het aanbod met veel plezier aan Heart

We laten de biedingen uiteraard open tot 22 uur, was zo aangekondigd, maar dit slot zou wel leuk zijn eigenlijk
Dan komen we aan een mooi totaalbedrag van 700 euro…Smile


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 05:42 PM

(08-08-2021 04:48 PM)vinejo schreef:  
(08-08-2021 03:59 PM)Biff schreef:  
(08-08-2021 03:44 PM)Jef schreef:  140 en we drinken ze samen.
Als je tegen 22u niet meer overboden wordt neem ik het aanbod met veel plezier aan Heart

We laten de biedingen uiteraard open tot 22 uur, was zo aangekondigd, maar dit slot zou wel leuk zijn eigenlijk
Dan komen we aan een mooi totaalbedrag van 700 euro…Smile
Ik ben alvast fan Sleepy Big Grin


RE: HULPACTIE - vinejo - 08-08-2021 10:20 PM

Proficiat aan Jef, hij wint deze veiling Smile
Graag het bedrag storten op dezelfde rekening als je het steunbedrag hebt gestort, Jef, dan kunnen we het zo snel mogelijk doorstorten naar Weingut Shumacher.
We spreken dan verder af voor het afhalen van de fles. Zal wel wat jong zijn om nu al te drinken vermoed ik, Parker spreekt zelfs van de beste en meest bewaarkrachtige 2006 in gans Bordeaux, en zelfs Jancis geeft een 18/20….

Nogmaals dank ook aan Jerver en sowieso uiteraard aan iedereen die mee heeft geholpen om dit toch wel tot een succes te maken. Zevenhonderd euro in totaal kunnen schenken is toch niet slecht voor een al bij al kleine community. Heart


RE: HULPACTIE - Biff - 08-08-2021 10:55 PM

Proficiat Jef!


RE: HULPACTIE - Olivier - 09-08-2021 09:02 AM

Bedankt iedereen! 700€ is inderdaad een mooi bedrag! applaus


RE: HULPACTIE - Jef - 09-08-2021 09:30 AM

Fles betaald.cheers


RE: HULPACTIE - vinejo - 09-08-2021 10:28 AM

(09-08-2021 09:30 AM)Jef schreef:  Fles betaald.cheers

Inderdaad, staat er al op!
Snellen Eddy wordt Snelle Jef! Wink

En hup, is er al weer af
Snelle Jos ;-)

Ik stuur je PB, Jef!

[attachment=5734]


RE: HULPACTIE - Jef - 09-08-2021 10:43 AM

Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.


RE: HULPACTIE - vinejo - 09-08-2021 11:07 AM

(09-08-2021 10:43 AM)Jef schreef:  Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.

Ik open er een als je om je fles komt Sleepy


RE: HULPACTIE - Jef - 09-08-2021 11:10 AM

Ik hou u daar aan.Wink


RE: HULPACTIE - vinejo - 09-08-2021 11:14 AM

(09-08-2021 11:10 AM)Jef schreef:  Ik hou u daar aan.Wink

Ik zet m blind naast een Bourgogne, benieuwd welke je voorkeur zal uitdragen.. Wink


RE: HULPACTIE - wvd - 09-08-2021 12:03 PM

(09-08-2021 11:14 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 11:10 AM)Jef schreef:  Ik hou u daar aan.Wink

Ik zet m blind naast een Bourgogne, benieuwd welke je voorkeur zal uitdragen.. Wink

Wreed benieuwd ook wat je ernaast gaat zetten. Zullen het jonge wijnen zijn of iets met een paar jaar fles? Dat scheelt.


RE: HULPACTIE - vinejo - 09-08-2021 12:11 PM

(09-08-2021 12:03 PM)wvd schreef:  
(09-08-2021 11:14 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 11:10 AM)Jef schreef:  Ik hou u daar aan.Wink

Ik zet m blind naast een Bourgogne, benieuwd welke je voorkeur zal uitdragen.. Wink

Wreed benieuwd ook wat je ernaast gaat zetten. Zullen het jonge wijnen zijn of iets met een paar jaar fles? Dat scheelt.

T zal een 2014 Trotzenberg zijn. Naast een premier cru uit de Ct de Beaune uit hetzelfde jaar… Sleepy


RE: HULPACTIE - Biff - 09-08-2021 12:31 PM

(09-08-2021 11:07 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 10:43 AM)Jef schreef:  Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.

Ik open er een als je om je fles komt Sleepy

Tgoh, dit doet me er aan herinneren dat ik ook nog dringend richting De Pinte moet...Big Grin


RE: HULPACTIE - ntr0 - 10-08-2021 01:07 PM

(09-08-2021 12:31 PM)Biff schreef:  
(09-08-2021 11:07 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 10:43 AM)Jef schreef:  Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.

Ik open er een als je om je fles komt Sleepy

Tgoh, dit doet me er aan herinneren dat ik ook nog dringend richting De Pinte moet...Big Grin

De Pinte, ik zit zaterdag in De Pinte voor een vrijgezellen - waar moeten we passeren voor een tasting? Slurp


RE: HULPACTIE - vinejo - 10-08-2021 01:09 PM

(10-08-2021 01:07 PM)ntr0 schreef:  
(09-08-2021 12:31 PM)Biff schreef:  
(09-08-2021 11:07 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 10:43 AM)Jef schreef:  Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.

Ik open er een als je om je fles komt Sleepy

Tgoh, dit doet me er aan herinneren dat ik ook nog dringend richting De Pinte moet...Big Grin

De Pinte, ik zit zaterdag in De Pinte voor een vrijgezellen - waar moeten we passeren voor een tasting? Slurp

Ik kan je Brasserie Latem ten zeerste aanraden Wink


RE: HULPACTIE - Biff - 10-08-2021 01:57 PM

(10-08-2021 01:09 PM)vinejo schreef:  
(10-08-2021 01:07 PM)ntr0 schreef:  
(09-08-2021 12:31 PM)Biff schreef:  
(09-08-2021 11:07 AM)vinejo schreef:  
(09-08-2021 10:43 AM)Jef schreef:  Kan ik een fles Schumacher kopen van iemand?
Ken het domein niet.

Ik open er een als je om je fles komt Sleepy

Tgoh, dit doet me er aan herinneren dat ik ook nog dringend richting De Pinte moet...Big Grin

De Pinte, ik zit zaterdag in De Pinte voor een vrijgezellen - waar moeten we passeren voor een tasting? Slurp

Ik kan je Brasserie Latem ten zeerste aanraden Wink

Big Grin Big Grin Big Grin


RE: HULPACTIE - vinejo - 01-09-2021 06:26 PM

Jef op bezoek gehad, met zijn toffe ega, ze kwamen de Las Cases oppikken.
Een dikke drie uur samen geproefd en gezeverd, zalig.
Zoals beloofd schotelde ik hen blind een Ahr naaste een Bourgogne.
De Ahr was….uiteraard een Shumacher, zijn Trotzenberg 2014.
Maar ik schonk eerst de Corton van Jacob uit hetzelfde jaar.
Hmmm
Jef en Katrien vermoedden dat dit wel eens de Ahr kon zijn…
Tót ze de Shumacher in het glas kregen.
Zowat onmiddellijk na de eerste snuif was dit de Spatburgunder volgens Jef, onmiddellijk bevestigd door zijn vrouw.
Chapeau, goed gezien.
Beide wijnen waren heel mooi op dronk, zeer mooi in balans, met nog iets meer zacht fruit bij de Shumacher.

Vervolgens schonk ik een wijn waarvan ik vermoedde dat Jef m nog nooit had gedronken, één van mijn lievelingsBordeaux.
De L Aurage 2014 van Mitjaville gaf alweer zulke voldoening, een hedonistische wijn met alles erop en eraan.
Na enige info vroeg Jef of t een Castillon zou kunnen zijn..?
Straf, inderdaad!

Tijd voor mezelf om blind iets te proeven.
Ik ruik en ik denk…Wow.
Hoe lekker de vorige wijnen ook waren, dit is nog een stapje verder. Ik wist dat Jef een Bordeaux ging mee hebben maar vond het bouquet een Bourgondische klasse uitstralen. Roosjes. Echt waar. Subtiel fijn rood fruit. Aards. Glorieus. Lang en evenwichtig
Wat een wijn.
Geen idee welke wijn ik dronk, maar ik vond m wel groots.
Ik gokte op 2004.
En schrok toen het 2011 bleek te zijn.
Dat moét dan wel een groot Chateau zijn.
Hosanna, Pomerol 2011.
Absoluut Grote wijn.
Ik gaf me 94.

Ik had het gevoel dat deze wijn recent van naam was veranderd, ik dacht dat het de vroegere Evangile was.
Fout, het was de Certan Guiraud.
In 2009 schreef ik over de 1995:
“een wonderlijke wijn, met florale aroma s en een fluwelen mondgevoel. Ik kende de wijn van naam, maar groot was mijn verbazing toen ik wat meer informatie zocht. Certan Giraud was de voorloper van het huidige Chateau… Hosanna! “

Zie ook hier
https://wijnliefhebbers.wordpress.com/2009/11/17/hosanna-king-crab-rules/

In 2021 schrijf ik dus over de 1995 ongeveer hetzelfde…TOP!!

Zalige namiddag, of hoe de Shumacher actie voor heerlijke after party’s zorgt…


RE: HULPACTIE - Fre - 01-09-2021 08:03 PM

Fijn om lezen. Of hoe wijn soms mensen dichter bij elkaar kan brengen. Letterlijk in dit geval.


RE: HULPACTIE - Biff - 01-09-2021 08:10 PM

Een topnamiddag met heerlijke wijnen en fijne mensen Heart


RE: HULPACTIE - Sur la Table - 01-09-2021 08:38 PM

Prachtige dag heren! En ja, bij Hosanna weten ze wel hoe ze wijn moeten maken. Man o man, de 2012 is ook een beest. Wel een die nog even afgericht moet worden trouwens, maar een mooi exemplaar.


RE: HULPACTIE - Jef - 01-09-2021 09:10 PM

Heerlijke namiddag,Jo.Hoop dit nog over te doen en ook met andere liefhebbers.


RE: HULPACTIE - UC - 03-09-2021 09:50 AM

Na contact met de Ahrweinshop in Bad Neuenahr-Ahrweiler bleek het beste hulpmiddel voor hun om gewoon flessen te bestellen.

Er zouden 10 flesjes deze kant opkomen (eerst 18, maar op laatste moment was niet alles meer beschikbaar). Zojuist bericht van UPS dat gedeelte van de inhoud beschadigd is en is weggegooid Sad


RE: HULPACTIE - Rik Martens - 03-09-2021 09:59 AM

Je kan het als een hulpactie beschouwen, maar ik hoorde gisteren dat de wijnen die gebotteld opgeslagen lagen heel vaak een moddersmaakje gekregen hebben, omdat de kurken door de bagger waren aangetast. Rekening mee houden.

Verder hoorde ik ook dat men wegen zoekt om de volgende oogst onder dak te krijgen. Door de slechte weersomstandigheden o.m. in de wijngaarden van het Oosten van Frankrijk is daar plots ruimte gekomen om daarbij te helpen.


RE: HULPACTIE - UC - 03-09-2021 10:19 AM

Dat is wel een risico ja, had ik reeds ingecalculeerd. Hopen dat ze voldoende plekken vinden inderdaad.


RE: HULPACTIE - vinejo - 10-10-2021 12:10 PM

(06-08-2021 02:37 PM)Bart schreef:  bij deze ook mijn nieuwe, weldoordachte gok aan de forumleider bezorgd via PB

nog eens bedankt voor het initiatief Jo -- wine lovers united, dat zien we graag :-)

Bart

Twee maand later ontvingen Oli en ik de winnaar van de Bollinger in zomerse omstandigheden op het terras.
Het was alsof de weergoden zich wat schaamden en iets terug wouden doen.
We beleefden een prachtige namiddag (en avond) en een bijzónder leuke kennismaking met Bart (die ons verblijdde met twee zeer interessante wijnen, een Sloveen en een Roemeen- gaan Oli en ik samen eens testen, let y know..)

Korte impressie van het gedronkene:

Om zijn naam als bubbelofiel eer aan te doen startte Olivier met een zeer mooie Cava vintage 2013, waarvan wij vonden dat hij in de neus wel Champagne aandeed maar in de mond eerder iets anders (de gok was Franciacorta).
Geen idee meer welke het was, t is nu ook niet dat ik daarnaar ga zoeken of zo.. Wink

Eerste witte kon de gasten zeer bekoren, zeer zuiver en mineraal, met fris fruit (appel) en een licht mollig tintje dat de wijn heel smakelijk maakte. Na een zoektochtje richting Oosten van Frankrijk besloot Olivier plots sylvaner te poneren als druif. Hij kreeg een welverdiende knuffel en een extra slok van de wijn. Sylvaner, een druif die ons steeds weer aangenaam verrast.
Burgerspital Wurzburger sylvaner 2016

Wit 2 was wat moeilijker om thuis te brengen, Bart zat nochtans na de eerste geur al in de Jura. De wijn had idd iets (licht) oxidatief, maar daarnaast ook een pallet aan geuren waarvan ik er geeneen heb onthouden. In de mond was dit zeer complex en lang, echt bijzonder mooi.
Gerard Villet Arbois Chardonnay 2009

Rood 1 vonden mijn tafelgasten ook iets licht oxidatief hebben (wat wel verdween na enige tijd), en in de mond ontwaarden ze wat tannines die ik zelf helemaal niet gewaar werd. Ach ja, we proeven allen met verschillend materiaal, er zijn bvb mensen die 100 keer gevoeliger zijn dan anderen voor paprika. Dat zijn dan meestal niet echt cabernet franc drinkers Big Grin
Enfin, ik vond de wijn prachtig, heel lang en zijdezacht, het was de Chateauneuf 2005 van Charvin.

De wijn van Oli die erop volgde was eigenlijk het totaal tegenovergestelde van de Charvin. Waar de CH9 iets wild en slordigs had, was de volgende wijn eerder clean, bijna afgelikt. Maar denk aan je tienerjaren, wanneer je de Playboy kocht….Leek ook allemaal zo clean en eh…afgelikt, maar je genoot er wel enorm van Cool
De Predappio Sangiovese reserva 2013 (Emilia Romagna) was werkelijk een ongelooflijk lekkere wijn, de houtlagering was merkbaar maar perfect geïntegreerd in het zuivere zwarte fruit.

De tijd vorderde belachelijk snel, Oli moest nog uit eten, maar ik had voor deze gelegenheid nog een Bandol klaar staan. Het was de Pibarnon 2006, een knappe, herfstige wijn, mooi op dronk.

Later bij een pizzabroodje en wat kaas gecombineerd met diepzinnige gesprekken (we hadden niet veel gespuwd Rolleyes ) proefden Bart en ik nog de Macvin van Macle, die zijn goede naam alle eer aandeed.

We namen op 22.00 uur afscheid op het perron met een knuffel.
Het leek alsof we al 20 jaar de beste vrienden waren.
Wijn zorgt voor verbinding.
Of is het de alcohol? Smile


RE: HULPACTIE - Olivier - 10-10-2021 08:08 PM

Haha, zalig verslagje. En inderdaad, een heel leuke kennismaking met Bart!

De cava was de Titiana, Pansa Blanca 2013, en de rode was de Predappio Sangiovese Riserva 2013 van Condé, Emilia Romagna. Van deze laatste nu het laatste glas aan het opdrinken, en is nog altijd even mooi!


RE: HULPACTIE - vinejo - 10-10-2021 11:16 PM

(10-10-2021 08:08 PM)Olivier schreef:  Haha, zalig verslagje. En inderdaad, een heel leuke kennismaking met Bart!

De cava was de Titiana, Pansa Blanca 2013, en de rode was de Predappio Sangiovese Riserva 2013 van Condé, Emilia Romagna. Van deze laatste nu het laatste glas aan het opdrinken, en is nog altijd even mooi!

Just, Titiana, hoe kon ik die Familie Flodder naam nu vergeten..? Big Grin Rolleyes


RE: HULPACTIE - Bart - 11-10-2021 01:53 PM

Bedankt voor het mooie verslag van een zeer fijne namiddag+avond, Jo … deed mij veel plezier om jullie beiden als bezielers van het forum te mogen ontmoeten en te voelen dat de vibes op dezelfde golflengte zaten (en ook zonder wijn had dat snor gezeten) … dus… the pleasure, the privilege was mine :-)
Een vervolg-sessie in Laken komt er zeker ! (ook al heb ik in mijn enthousiasme al één fles voor de blindproeverij prijsgegeven)