wijnliefhebbers
Reisje - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Spanje/Portugal (/forum-15.html)
+--- Forum: Portugal (/forum-65.html)
+--- Discussie: Reisje (/thread-7978.html)

Reisje - Rooie - 07-07-2025 07:44 PM

We trekken dit jaar nog is naar Portugal. Zo'n mooi land, zo'n fijne mensen, zo'n lekkere keuken en zoveel druivensoorten en terroirs te ontdekken. Al moet ik toegeven dat het me niet goed lukt op vakantie om er veel van te onthouden.

Vorig jaar Garrafeira Imperial ontdekt in Lissabon, niet garaffeira national maar een kleinschaliger winkel met meer passie. Heerlijke wijntjes gekocht voor tijdens het verblijf. Dit jaar dus terug maar ook richting Sesimbra voor een weekje.

Kent er iemand in de buurt van Sesimbra rode wijn domeintjes de moeite om te bezoeken?

RE: Reisje - Olivier - 11-07-2025 08:08 AM

Je zit daar niet ver van Bacalhoa, een groot domein dat heel veel verschillende wijnen maakt. Van de wijn herinner ik me niet zoveel, behalve een 10 jaar oude Moscatel (versterkte witte wijn) die echt zeer goed was.

Maar los van de wijn is dit een prachtig domein om te bezoeken met een oud paleis, en een wat bizar maar leuk kunstmuseum erbij. Is de uitstap op zich al waard.

En als je kinderen hebt, kan je in de buurt dolfijnen gaan spotten Wink

RE: Reisje - johan - 11-07-2025 07:05 PM

(11-07-2025 08:08 AM)Olivier schreef:  Je zit daar niet ver van Bacalhoa, een groot domein dat heel veel verschillende wijnen maakt. Van de wijn herinner ik me niet zoveel, behalve een 10 jaar oude Moscatel (versterkte witte wijn) die echt zeer goed was.
Ik ken het huis van een merlot/cabernet sauvignon blend (Quinta da Bacalhôa Tinto) die hier destijds zeer gesmaakt werd, Het is al lang geleden, maar ik zie dat ze hem nog steeds produceren, met hetzelfde etiket.

RE: Reisje - Rooie - Gisteren 06:37 PM

(11-07-2025 07:05 PM)johan schreef:  
(11-07-2025 08:08 AM)Olivier schreef:  Je zit daar niet ver van Bacalhoa, een groot domein dat heel veel verschillende wijnen maakt. Van de wijn herinner ik me niet zoveel, behalve een 10 jaar oude Moscatel (versterkte witte wijn) die echt zeer goed was.
Ik ken het huis van een merlot/cabernet sauvignon blend (Quinta da Bacalhôa Tinto) die hier destijds zeer gesmaakt werd, Het is al lang geleden, maar ik zie dat ze hem nog steeds produceren, met hetzelfde etiket.

Dank je, dat huis herinner ik me ook van de reis vorig jaar. Witte Catarina was huis wijn in ons visrestaurantje in t kustdorpje waar we toen waren. Ging er fris vlot binnen bij een verse vis boven de kolen, smaakte ook wel goed. Isbprecies echt wel een hele grote onderneming daar...