wijnliefhebbers
Ganevat, Jura, biodynamisch - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Jura-Savoie (/forum-73.html)
+--- Discussie: Ganevat, Jura, biodynamisch (/thread-992.html)


Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 23-02-2011 11:13 AM

Naast de Montus ook een Grandes Teppes vieilles vignes 2007, 90 jaar oude stokken, 2 jaar op eiken vaten, geen sulfieten. Heeft een beetje tijd nodig om open te komen. Gele appel, minerale aardse neus. In de mond schitterende body, beendroog maar toch vol, zuren die opduiken en alles mooi in evenwigt houden. Ook in de afdronk komen ze terug. Ik heb het nog al gezegd een moeilijke wijn om een TN over te maken (Venne need help on this one). Voor mij één van de beste chardonnays die ik al gedronken heb. 92

@ Doc deze zeker bezoeken als je in de Jura bent, neemt soms een loopje met de vaste waarden in vinificatie http://www.wineterroirs.com/2010/11/jf_ganevat_jura.html kijk oa hoe hij ontrist (sommige cuvees met de schaar Exclamation) of hoe hij geen temperatuurcontrole doet tijdens de gisting en vinificatie. Ook zijne savagnin ouillé "les vignes de mon père" van 1999 (11 jaar op 't vat, geen sulfieten en 50% van het oorspronkelijke most verdampt). Maf.


RE: Jura, Grandes Teppes vv chardonnay, Ganevat, - doc - 23-02-2011 01:40 PM

Bedankt Koen wordt genoteerd, tnx !


RE: Jura, Grandes Teppes vv chardonnay, Ganevat, - Olaf - 23-02-2011 11:29 PM

Als je Ganevat eens wil ontmoeten, hij komt regelmatig naar België om zijn wijnen te laten proeven bij Laurent Melotte. Hij maakt ook mooie pinot noir zoals cuvée Julien.


RE: Jura, Grandes Teppes vv chardonnay, Ganevat, - jazzper - 24-02-2011 12:17 AM

(23-02-2011 11:13 AM)koen schreef:  Naast de Montus ook een Grandes Teppes vieilles vignes, 90 jaar oude stokken, 2 jaar op eiken vaten, geen sulfieten. Heeft een beetje tijd nodig om open te komen. Gele appel, minerale aardse neus. In de mond schitterende body, beendroog maar toch vol, zuren die opduiken en alles mooi in evenwigt houden. Ook in de afdronk komen ze terug. Ik heb het nog al gezegd een moeilijke wijn om een TN over te maken (Venne need help on this one). Voor mij één van de beste chardonnays die ik al gedronken heb. 92

@ Doc deze zeker bezoeken als je in de Jura bent, neemt soms een loopje met de vaste waarden in vinificatie http://www.wineterroirs.com/2010/11/jf_ganevat_jura.html kijk oa hoe hij ontrist (sommige cuvees met de schaar Exclamation) of hoe hij geen temperatuurcontrole doet tijdens de gisting en vinificatie. Ook zijne savagnin ouillé "les vignes de mon père" van 1999 (11 jaar op 't vat, geen sulfieten en 50% van het oorspronkelijke most verdampt). Maf.

ik krijg er gvd dorst vanTongue


RE: Jura, Grandes Teppes vv chardonnay, Ganevat, - Venne - 01-03-2011 10:28 PM

Hey Koen , ik veronderstel dat het over de 08 gaat? Het is trouwens Grands Teppes:-)
Idd een moeilijk beschrijfbare wijn in zijn jeugd. Gaat er nogal hevig aan toe in het glas:-)
Wijn is nog zeer jong en dan mag hij gerust wat uurtjes openstaan, zelfs 24u !
Voor mij heeft hij die typische Jura chardonnay agrumes, stevige maar schitterende zuren, volume en blijft lang hangen. Zeer zuiver en puur ook. Je moet proberen van die een aantal jaren te laten liggen....


RE: Ganevat, Jura, Les Vignes de mon père 1998 - koen - 15-06-2011 10:15 AM

Dit is een specialleke en hij verdient wel een apart plaatske:

Carl:
8. Ganevat Les vignes de mon pere 1998 (cotes de Jura) : hars, citruszeste, nootjes, zuren komen nadien opzetten
Jo:
8. Ganevat Les vignes de mon pere 1998 (cotes de Jura) :Dacht ook hier aan chardonnay, is savagnin, ook een cultwijn maar hier terecht. Prachtig
Koen:
8. Ganevat Les vignes de mon pere 1998 (cotes de Jura) : had deze eventjes gekarafeerd en dacht: oei had beter niet zo hard gelachen met Venne zijne ambré ... deze hier moet er niet voor onderdoen. De wijn heeft zeven jaar sur lie gelegen en werd geouilleerd. Hars, nootjes sinaasappelschil. Frisse aanzet, stevige aangename zuren, mooie body, complexiteit. Dit is mooi. Ook op dag drie (in de karaf laten staan) toen kwamen er wat meer abrikoosjes door ... maar nog steeds die frisheid. Top.



RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 14-08-2011 09:02 PM

Cuvée Julien 2009

Pinot Noir , 12 maanden op fusten van 228 l.
Halve dag karaf gezien.
In de neus nat sprokkelhout, varens, en rode vruchtjes zoals gekookte aardbeien, framboosjes, zeer mineraal, aards .In de mond is hij niet zo vol , had graag wat meer structuur gehad (tannines ontbreken wat), zeer zacht en fruitig, loopt zeer vlot binnen. Zéér toegankelijk. Vooral charmant in de neus....Begrijp me niet verkeerd, is fantastisch hoor, maar de ruggengraat ontbreekt wat... Bit too easy. Mrs vond hem heel lekker maar niet complex. Gisteren met een cavist gesproken , Jura 2009 zou een prachtig millésime zijn, maar kan wat fraîcheur missen, deze Ganevat zeker niet, ik moest denken aan het Bojo milliésime 2009 verhaal beetje idem. Fruitig, toegankelijk maar niet klassiek. Trop is trop, test dit deze week zeker verder uit... we zien wel.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 14-08-2011 11:19 PM

Is dat niet een beetje typisch voor sommige natuurlijke wijnen, dat gebrek aan structuur?
Anders wel prijzige wijn dacht ik?


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 15-08-2011 08:20 AM

Ja, inderdaad, ik volg die stelling ook, uiteraard genuanceerd voor "sommige" zoals je schreef. Deze Pinot Noir is daar een voorbeeld van. Tegelijk is deze wijn bijzonder puur....
Heb nog geen Chardo gedronken van Ganevat, prijzen zijn hoog maar nog betaalbaar, al koop ik er dan enkel losse flesjes van... kwestie van diversiteit ipv kwantiteit.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 15-08-2011 09:20 AM

De chardonnay (les grandes teppes) en de savagnin (chalasses marnes bleues) zijn voor mij de toppers beiden rond de 20€ hier. Buiten de Vignes de mon père (savagnin) uiteraard maar dat is een gevalleke apart. Rood heeft mij hier PQ gewijs nooit kunnen overtuigen.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 15-08-2011 09:28 AM

Kocht van beide witte cuvées een flesje, betaalde geloof ik 18 euro bij Essencia. Deze en de rode pinot waren de enige nog te verkrijgen flessen van Ganevat.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 15-08-2011 12:15 PM

Patron van Essencia is ne goeie vriend van Fanfan en als ik me goed herinner vond ik de PN 09 niet slecht als Fanfan hem is komen voorstellen bij Laurent. Eigenlijk nog vrij jong hoor, was toen ook nog maar pas op fles. Jaarke of 5 laten rusten, zeker zijn witte Chalasse en Grandes Teppes!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 15-08-2011 06:55 PM

Les Chalasses Marnes Bleues 2008, Côtes du Jura

Bijna een volle dag in de karaf. En zie, onmiddellijk na het schenken mineraliteit, aards, maar ook pompelmoes, agrume, wat limoen, vooral citrustoetsen dus. Goudgele kleur, beetje troebel, pure, pure wijn met terug overheersende zuren, deze wijn zal ergens onderaan de in de kelder z'n plaatsje krijgen voor jaren ! Wat opvalt is dat de Savagnin impressies zéér ver heen zijn, niks noterigs... Ik ging nog eens de fles nazien of er hier toch geen andere cépage in zat, niet dus, monocépage Savagnin. Op de de flipzijde van de fles staat het volgende "Cette cuvée n'est pas la recherche du Vin Jaune...., ....,elle vous apportera un plaisir différent. " Is inderdaad correct ! Maar wat een formidabele wijn, dit is pure bio.
Zeer delicaat en pure finesse, loepzuiver maar mijlen ver van de Savagnin.... Jura is a crazy little thing called love ! Heart


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 15-08-2011 10:31 PM

SmileSmileSmile indeed Doc niks klassieks maar is dan ook geouilleerd waardoor die nootjes heel wat verder weg zitten


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 15-08-2011 10:45 PM

Ja, gedurende 2 jaar geöuilleerd, heel goed opgemerkt, Koentje ! Ik leer weer bij op dit forum !!!!! cheers Is eigenlijk logisch...


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 15-08-2011 11:07 PM

Savagnin is kameleon en de rest is part des anges:-)


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 15-08-2011 11:43 PM

(15-08-2011 11:07 PM)Venne schreef:  Savagnin is kameleon en de rest is part des anges:-)

Mooie quote !


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - PvdW - 16-08-2011 12:56 AM

Rémy Treuvey uit Villette (vlakbij Arbois) zei me onlangs nog dat meer en meer jonge wijnboeren uit de Jura afstappen van het oxidatief opvoeden van wijnen (ook de niet-bioboeren). Dat geldt natuurlijk niet voor de vin jaune, maar wel voor de "gewone" savagnins en chardonnays. Ik vermoed dat dit vooral een commercieel gegeven is, wat dat oxidatieve is voor veel mensen moeilijk. Ik daarentegen hou er wel van en hoop vooral dat die stijl niet helemaal verdwijnt...


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 17-08-2011 09:58 PM

(15-08-2011 06:55 PM)dr_magooo schreef:  Les Chalasses Marnes Bleues 2008, Côtes du Jura

Bijna een volle dag in de karaf. En zie, onmiddellijk na het schenken mineraliteit, aards, maar ook pompelmoes, agrume, wat limoen, vooral citrustoetsen dus. Goudgele kleur, beetje troebel, pure, pure wijn met terug overheersende zuren, deze wijn zal ergens onderaan de in de kelder z'n plaatsje krijgen voor jaren ! Wat opvalt is dat de Savagnin impressies zéér ver heen zijn, niks noterigs... Ik ging nog eens de fles nazien of er hier toch geen andere cépage in zat, niet dus, monocépage Savagnin. Op de de flipzijde van de fles staat het volgende "Cette cuvée n'est pas la recherche du Vin Jaune...., ....,elle vous apportera un plaisir différent. " Is inderdaad correct ! Maar wat een formidabele wijn, dit is pure bio.
Zeer delicaat en pure finesse, loepzuiver maar mijlen ver van de Savagnin.... Jura is a crazy little thing called love ! Heart

Op dag drie kan ik en mijn vrouwke niets meer zeggen dat dit absolute top is , evolueert fantastisch, niet stuk te krijgen , grote klasse, ik koop zeker bij hoor ! Eén van de verrassendste domeinen tot dusver, volgende week open ik een Chardo !!!


RE: Ganevat, Julien PN 09 - Venne - 13-04-2012 10:56 PM

Veel gehoorde vraag (tot vervelens toe) op degustaties, hoe lang kan ik die nog bewaren mr. De wijnboer?
Fanfan was me voor, en 2012 il est prêt tom, ti's om joenk te drinken dus.
PN neuske, geen putteke, kruidig, vlezig.
Mooie frisse aanzet, aangename zuurkes, en schone afdronk.
Wat bedoelen jullie met een ruggegraat in een PN?
Vraagt steeds naar een volgend glas. lekker!


RE: Ganevat, Julien PN 09 - Kris - 16-04-2012 10:11 PM

(13-04-2012 10:56 PM)Venne schreef:  Veel gehoorde vraag (tot vervelens toe) op degustaties, hoe lang kan ik die nog bewaren mr. De wijnboer?
Fanfan was me voor, en 2012 il est prêt tom, ti's om joenk te drinken dus.
PN neuske, geen putteke, kruidig, vlezig.
Mooie frisse aanzet, aangename zuurkes, en schone afdronk.
Wat bedoelen jullie met een ruggegraat in een PN?
Vraagt steeds naar een volgend glas. lekker!

Ook eentje bovengehaald. Echt een flesje dat op een wip leeg is. Subtiele PN, fruit en snoepjes, frisheid...volgens mij ook schitterend als ie licht gekoeld is in de zomer.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 16-04-2012 11:39 PM

Deze zomer ook een PN geproefd , staat hier ergens boven vermeld vermoed ik. Was toen ook aangenaam verrast over het hapklare karakter van die fles.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Kris - 10-08-2012 05:52 PM

Les Chalasses VV 2007. How how how...superchardo. Mooi op dronk. Neus is zeer complex, om de zoveel tijd ruik je wat anders (exotisch fruit, wit fruit, steentjes, champagnetoetsen, brioche....), de zuren zitten overal en zijn zeer fijn. In de mond de perfecte balans. Wijn in Coche-Dury-stijl.....de elegante zuren vind ik echt vergelijkbaar. Absolute top !


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - doc - 10-08-2012 10:07 PM

(10-08-2012 05:52 PM)Kris schreef:  Les Chalasses VV 2007. How how how...superchardo. Mooi op dronk. Neus is zeer complex, om de zoveel tijd ruik je wat anders (exotisch fruit, wit fruit, steentjes, champagnetoetsen, brioche....), de zuren zitten overal en zijn zeer fijn. In de mond de perfecte balans. Wijn in Coche-Dury-stijl.....de elegante zuren vind ik echt vergelijkbaar. Absolute top !

Ge kunt die fles drinken over een kleine week, en elke dag heb je een andere wijn ! De laatste dagen zijn meestal de beste, heb dit een paar keer kunnen ervaren een paar honderd meter boven Poligny !


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 16-08-2012 11:33 PM

Grands Teppes VV 2007
Gisteren al na eerste mondcontact fles terug gesloten en in kelder gezet.
Vandaag iets opengekomen maar toch niet dat waw GTVV effect van altijd.
Mindere fles of in gesloten fase... Volgens kenners ook pas vanaf volgend jaar te openen
Maar wel zeer goed zonne!!!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 17-08-2012 09:20 AM

ik gok op laten liggen, heb dat nog al ondervonden, eerste jaren lekker (nooit echt super aromatisch wel) en dan kruipt ie in zijn schulp ... ben benieuwd heb er hier ook nog een paar


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 18-08-2013 08:28 PM

PN Julien 2010
Zo lekker , strak en mineralig, lage kracht maar zo elegant
Schone wijn!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 26-01-2014 12:33 AM

Plein Sud 2008
De trousseau dus, daarom doen ik af en toe eens een rode jura open se!
Zo lekker fruitig en fris, zekere complexiteit maar het zit hem echt in de nuances. Bravo FanFan!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 19-10-2014 12:23 PM

Grands Teppes 2007
Wow, aciiiiieeeeed en jura agrumes! Eindelijk wat op dronk :-)
Beste chardo van dit jaar!
Wa gaat dit geven over een jaar of 10? Ik zet hem naast een Montrachet....


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 20-10-2014 11:24 AM

Heb die van de zomer gedronken (zelfde jaargang) en was ook van mijn sokken geblazen. Na jaren potdicht gezeten hebben ... bloeit ie nu helemaal open. Had me voorgenomen dat dit jaar het laatste jaar zou zijn dat ik GT en Marnes Bleues nog zou kopen .... maar heb me na dit flesje wijselijk bedacht. Zelfs na de stevige prijsstijgingen is dit nog steeds zijn geld meer dan waard. BTW hij komt naar de WE vignerons op 12-13/12 bij Melotte


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - don quichotte - 20-10-2014 11:20 PM

'k Heb van diene gast Jean Francois ook nog een paar fleskes liggen : Ganevat Cotes du Jura Cuvee de l'Enfant Terrible 2008 (rood).

Ook nog 10 jaar laten liggen Venne of Koen?


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 21-10-2014 11:48 AM

ben geen fan van rood ... Venne misschien?


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 21-10-2014 08:04 PM

Ik kan volgende roden wel smaken: zijn Trousseau , Poulsard (enfant terrible) en zijn Pinot Noir Cuv Julien. En zijn J'en veux koop ik voor het prachtige etiket :-)
Niet om lang te laten liggen denk ik, mijn oudste is Trousseau van 08.
En ik denk dat ik hier al ergens geschreven heb dat Fanfan zegt da ze rap moeten gedronken worden :-)
Ik kom graag meeproeven Don, dan zet ik er een ander jaartal tegen :-)
En Poulsard is geen simpel druifke eh ... niet in wijngaard en niet in kelder


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - don quichotte - 21-10-2014 08:11 PM

(21-10-2014 08:04 PM)Venne schreef:  ...............
Ik kom graag meeproeven Don, dan zet ik er een ander jaartal tegen :-)
.........

Afgesproken, ik kom er zeker op terug als hij op de kaart staat en dan zeker welkom.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 21-10-2014 09:44 PM

(21-10-2014 08:11 PM)don quichotte schreef:  
(21-10-2014 08:04 PM)Venne schreef:  ...............
Ik kom graag meeproeven Don, dan zet ik er een ander jaartal tegen :-)
.........

Afgesproken, ik kom er zeker op terug als hij op de kaart staat en dan zeker welkom.



RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - koen - 22-10-2014 12:02 AM

(21-10-2014 08:04 PM)Venne schreef:  Ik kan volgende roden wel smaken: zijn Trousseau , Poulsard (enfant terrible) en zijn Pinot Noir Cuv Julien. En zijn J'en veux koop ik voor het prachtige etiket :-)
Niet om lang te laten liggen denk ik, mijn oudste is Trousseau van 08.
En ik denk dat ik hier al ergens geschreven heb dat Fanfan zegt da ze rap moeten gedronken worden :-)
Ik kom graag meeproeven Don, dan zet ik er een ander jaartal tegen :-)
En Poulsard is geen simpel druifke eh ... niet in wijngaard en niet in kelder

Waar koop je zijn j'en veux ..... Moi j'en veux aussi Wink


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 25-10-2014 09:59 PM

Bij melotte denk ik:-)
Ne wijn die vlotjes binnengaat, nen echte soif


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 07-04-2015 01:19 PM

Grusse en Billat 2008
Weinig woorden .... dit is een topchardo, hier word ik stil van...
Zéér zuiver en puur en enorm complex.
Is op dronk gekomen en kan op zen sloefen naast de groten uit bourgogne staan!!
Knap werk Fanfan!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 29-08-2015 11:08 AM

Grands Teppes VV 2001
Op dag 1 zat hij nog dik gesloten.
Elke dag kwam er wat meer opening (precies een bevalling :-)) en gisterenavond op dag 3 was hij top!
Zéér fijn en precies.. kan de grote bourgognes aan zonne!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Venne - 14-04-2016 06:13 PM

Grandes Teppes 2006
Nu snap ik hem, is nu schitterend en kan de top van Bourgogne aan!


RE: Ganevat, Julien PN 09 - vinejo - 08-05-2016 12:32 PM

(16-04-2012 10:11 PM)Kris schreef:  
(13-04-2012 10:56 PM)Venne schreef:  Veel gehoorde vraag (tot vervelens toe) op degustaties, hoe lang kan ik die nog bewaren mr. De wijnboer?
Fanfan was me voor, en 2012 il est prêt tom, ti's om joenk te drinken dus.
PN neuske, geen putteke, kruidig, vlezig.
Mooie frisse aanzet, aangename zuurkes, en schone afdronk.
Wat bedoelen jullie met een ruggegraat in een PN?
Vraagt steeds naar een volgend glas. lekker!

Ook eentje bovengehaald. Echt een flesje dat op een wip leeg is. Subtiele PN, fruit en snoepjes, frisheid...volgens mij ook schitterend als ie licht gekoeld is in de zomer.


Vince moet dit ook gedacht hebben, ik kreeg gisteren op de eerste echt zomerse dag deze wijn blind in het glas.
Eerst licht ontgoochelend, dode bladeren in de neus en onstuimige zuren in de mond.
Deed me denken aan de ergste 2008 Cotes de Nuits.
Maar de wijn was niet op voorhand geopend en evolueerde énorm snel naar een ronduit heerlijk glas pinot noir. Was idd 2008 maar de kenmerkende vegetaliteit (onrijp gevoel) verdween als bij wonder na een kwartiertje lucht happen.
Straks drink ik het overschotje uit, ben benieuwd.
Thanks Vince (en onrechtstreeks Kempie ;-) )


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Fre - 16-07-2016 08:32 PM

Vorige week de Julien en Billat 2014, z'n cuvée pinot noir die nog een trapje hoger staat dan z'n cuvée Julien. Blijkbaar erg gegeerd want ik kon er vorige week maar 1 fles van kopen.
Gezien het ontbreken van sulfiet vroeg ik me af wanneer ik 'm kan open kletsen? Is voor onmiddellijk verbruik of kan ie nog even blijven liggen?


Ganevat maakt nu ook GCC - vinejo - 12-08-2018 06:59 PM

Ganevat maakt nu ook een GCC!

[Afbeelding: 10186]


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - don quichotte - 12-08-2018 11:18 PM

(12-08-2018 06:59 PM)vinejo schreef:  Ganevat maakt nu ook een GCC!
....

Jo, je bent nen enfant terrible.Wink

Ganevat heeft me nooit kunnen imponeren.
Zo bv de wijn ervan " Cuvée de l'enfant terrible"
Van de 2008 dronk ik 2...3 jaar geleden er een flesje van.
Niet slecht maar kon me niet overtuigen hier direct nog flessen van bij te kopen.
Heb van deze cuvée nog één flesje.
Men heeft me proberen te overtuigen dat deze wijn decennia kan ouderen.
Maar eerst zien (drinken) en dan geloven.


RE: Ganevat maakt nu ook GCC - Smaakatleet - 13-08-2018 06:39 AM

(12-08-2018 06:59 PM)vinejo schreef:  Ganevat maakt nu ook een GCC!

[Afbeelding: 10186]

woeha

@ Don, komt dit ook van bij 1J1V?


RE: Ganevat maakt nu ook GCC - don quichotte - 13-08-2018 12:38 PM

(13-08-2018 06:39 AM)gertjeuh schreef:  ……………………….

@ Don, komt dit ook van bij 1J1V?

Gekocht bij True Great Wines in Pécrot.


RE: Ganevat maakt nu ook GCC - Smaakatleet - 13-08-2018 09:08 PM

(13-08-2018 12:38 PM)don quichotte schreef:  
(13-08-2018 06:39 AM)gertjeuh schreef:  ……………………….

@ Don, komt dit ook van bij 1J1V?

Gekocht bij True Great Wines in Pécrot.

thank you!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Smaakatleet - 13-05-2019 06:29 AM

Les chalasses VV 2011.
Zeeeeer goede chardonnay.
Wijn heeft alles, kwam nog jeugdig over.
Een paar jaar kelderrust zal goed doen.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Smaakatleet - 13-06-2020 06:26 AM

Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 13-06-2020 10:20 AM

(13-06-2020 06:26 AM)Smaakatleet schreef:  Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!

En de prijs ook vrees ik? Wink


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Smaakatleet - 13-06-2020 11:07 AM

(13-06-2020 10:20 AM)vinejo schreef:  
(13-06-2020 06:26 AM)Smaakatleet schreef:  Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!

En de prijs ook vrees ik? Wink

59 euro.

Op restaurant!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Fre - 13-06-2020 01:28 PM

(13-06-2020 11:07 AM)Smaakatleet schreef:  
(13-06-2020 10:20 AM)vinejo schreef:  
(13-06-2020 06:26 AM)Smaakatleet schreef:  Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!

En de prijs ook vrees ik? Wink

59 euro.

Op restaurant!

Goeie prijs. Op zich wel mooi dat ze dit op restaurant schenken.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 13-06-2020 02:40 PM

(13-06-2020 01:28 PM)Fre schreef:  
(13-06-2020 11:07 AM)Smaakatleet schreef:  
(13-06-2020 10:20 AM)vinejo schreef:  
(13-06-2020 06:26 AM)Smaakatleet schreef:  Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!

En de prijs ook vrees ik? Wink

59 euro.

Op restaurant!

Goeie prijs. Op zich wel mooi dat ze dit op restaurant schenken.

Inderdaad, op restaurant zou ik daar toch wel blij mee zjn.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Smaakatleet - 14-06-2020 01:09 PM

(13-06-2020 02:40 PM)vinejo schreef:  
(13-06-2020 01:28 PM)Fre schreef:  
(13-06-2020 11:07 AM)Smaakatleet schreef:  
(13-06-2020 10:20 AM)vinejo schreef:  
(13-06-2020 06:26 AM)Smaakatleet schreef:  Ondertussen alenkele cuvees gedronken van dit huis altijd consistent in kwaliteit!
De Poulsard 2016 was echter, memorabel!

En de prijs ook vrees ik? Wink

59 euro.

Op restaurant!

Goeie prijs. Op zich wel mooi dat ze dit op restaurant schenken.

Inderdaad, op restaurant zou ik daar toch wel blij mee zjn.

En of, daar trouwens ook een wijn gedronken van Julien Courtois aan denk ik een eind 50.
Dat zijn wijnen die je particulier koopt aan tegen de dertig.
Mocht elk restaurant deze policy volgen zouden er veel meer flessen gedronken worden.
En zouden vele wijnhandels misschien geen wijnen van 7 euro moeten pushen bij hun klanten om dan uiteindelijk 4,5 a 5,5 euro per glas te betalen.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Olivier - 14-06-2020 04:22 PM

Citaat:Mocht elk restaurant deze policy volgen zouden er veel meer flessen gedronken worden.

ge moogt gerust zijn!
Ik hoop dat restauranthouders meelezen.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Smaakatleet - 15-08-2020 01:59 PM

Le jaja du Ben
Een blend van Gamay en Poulsard.

Goed sapje!
Die mooie elegante stijl, voor velen zal dit overkomen als glouglou maar wie de wijn en stijl kan appreciëren beseft dat dit veel beter is dan een "doordrinker", de Finesse met het een hoofdletter geschreven dan wel.
Aardbeien, wat aards heel klein beetje, kruidnagel en een kriekske allemaal schoon verpakt met rijpe zachte tannines en een redelijke afdronk.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 06-05-2021 07:37 PM

Dit domein staat op het punt verkocht de worden aan een Russische “zakenman”...
het wás al moeilijk vindbaar en reteduur, dat zal er nu niet op verbeteren.

Welcome to uncontrolled capitalism!


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Jerver - 06-05-2021 08:00 PM

(06-05-2021 07:37 PM)vinejo schreef:  Dit domein staat op het punt verkocht de worden aan een Russische “zakenman”...
het wás al moeilijk vindbaar en reteduur, dat zal er nu niet op verbeteren.

Welcome to uncontrolled capitalism!

T is ne Zwitser met Russisch geld naar tschijnt Smile Monsieur Fanfan blijft wel nog even op het domein blijkbaar.

T zijn keuzes. Beroert de gemoederen. En niet enkel hier in de regio. Maar zou je zelf nee zeggen als ze met een envelopje aan uw deur staan Jo?


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - Kupers - 06-05-2021 08:34 PM

Het hoogste bedrag dat ik heb horen vallen is een gigantische 18 miljoen euro, met de miserie die de wijnbouwers in de Jura hebben gehad de afgelopen jaren zou de keuze voor menig persoon een no-brainer zijn...


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 07-05-2021 11:50 AM

(06-05-2021 08:00 PM)Jerver schreef:  
(06-05-2021 07:37 PM)vinejo schreef:  Dit domein staat op het punt verkocht de worden aan een Russische “zakenman”...
het wás al moeilijk vindbaar en reteduur, dat zal er nu niet op verbeteren.

Welcome to uncontrolled capitalism!

T zijn keuzes. Beroert de gemoederen. En niet enkel hier in de regio. Maar zou je zelf nee zeggen als ze met een envelopje aan uw deur staan Jo?

Geen enkel verwijt naar Ganevat zelf natuurlijk, als men mij 10duizend euro zou bieden voor één van mijn flessen zal ik ook niet twijfelen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ongebreidelde en ongecontroleerde kapitalisme zomaar goedkeur he. Ook al pluk ik er zelf heel wat vruchten van.


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 03-11-2021 11:34 PM

Ganevat verkoopt zijn domein aan de Russische eigenaar van Prieure de St Jean Bebian. Hij blijft wel werkzaam op het domein.

[attachment=5864]


RE: Ganevat, Jura, biodynamisch - vinejo - 06-06-2022 06:43 AM

Ganevat in moeilijke papieren. Zijn wijn wordt geboycot.