Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Armand Aucoeur, Morgon Vieilles Vignes '18
11-11-2020, 07:01 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-11-2020 om 07:06 AM door Smaakatleet.)
Bericht: #20
RE: Armand Aucoeur, Morgon Vieilles Vignes '18
(10-11-2020 02:36 PM)vinejo schreef:  
(10-11-2020 02:03 PM)Smaakatleet schreef:  
(10-11-2020 12:04 PM)Dave schreef:  
(10-11-2020 08:35 AM)Corto schreef:  
(09-11-2020 09:06 PM)Dave schreef:  't Is pas toen ik dingen als Foillard, Thévenet, Lapalu, Lapierre, etc heb geproefd, dat ik écht zot van Bojo ben geworden.

Ook wel een andere prijscategorie, natuurlijk...

Dave, heb je ook Mee Godard al geproefd?

Oh yeah! Fantastische wijnen hé. Ik heb er laatst ook een deel van bijgekocht.
Wel "meer" serieus van stijl. Worden ook weer prijzig, maar zijn echt topwijnen hé.
Buiten wat ik hierboven opgelijst heb trouwens ook al heel goeie dingen geproefd van Capréoles, Descombes, Damien Cocquelet, Le château de Grand Pré (Romain Zordan), Chateau Cambon en ik zal er nog wel vergeten.

Om maar te zeggen dat de Bojo-liefde hier groot is.
Aan tafel is Bojo ook breed inzetbaar, net doordat je die verschillende stijlen hebt: van frisse, vlot drinkende wijnen tot bijna-Bourgognes.

Heb je trouwens al Gamay uit de Loire geprobeerd? Daar zijn ook mooie dingen te ontdekken. Domaine Sérol vind ik daar bijvoorbeeld heel goed.
En deze als toevoeging uit de Beaujolais:
Cyrille Vuillod, Jérôme Balmet, Julie Balagny, Denis Baldin, Lilian Bauchet.

Ook in de Auvergne streek worden zeer mooie dingen gemaakt.
Gamay uit de Loire kan ook zeer mooi zijn zoals Dave eerder schreef.

En Nicolas Chemarin!!
En alles van de familie Jambon!

Chemarin nog nooit van gehoord.
Bedankt voor de tip.

Jambon Philippe?

Maar er zijn er uiteraard zoveel...
Een jaar of 6 geleden schrok ik toen mensen zeiden dat ze 500 flessen wijn liggen hadden.
De wijnwereld is zo groot en divers.
Met de wijnbouwers die je dan al jaarlijks wilt opvolgen raak je na verloop van tijd al makkelijk aan 25 flessen per wijnbouwer me dunkt.
Dus als je slechts 10 domeinen volgt.
Zonder al de proefflessen of een fles waarvan je maar 1 kon kopen.
Omwille van schaarste of gewoon boven je budget...
(10-11-2020 02:46 PM)Dave schreef:  
(10-11-2020 02:03 PM)Smaakatleet schreef:  
(10-11-2020 12:04 PM)Dave schreef:  
(10-11-2020 08:35 AM)Corto schreef:  
(09-11-2020 09:06 PM)Dave schreef:  't Is pas toen ik dingen als Foillard, Thévenet, Lapalu, Lapierre, etc heb geproefd, dat ik écht zot van Bojo ben geworden.

Ook wel een andere prijscategorie, natuurlijk...

Dave, heb je ook Mee Godard al geproefd?

Oh yeah! Fantastische wijnen hé. Ik heb er laatst ook een deel van bijgekocht.
Wel "meer" serieus van stijl. Worden ook weer prijzig, maar zijn echt topwijnen hé.
Buiten wat ik hierboven opgelijst heb trouwens ook al heel goeie dingen geproefd van Capréoles, Descombes, Damien Cocquelet, Le château de Grand Pré (Romain Zordan), Chateau Cambon en ik zal er nog wel vergeten.

Om maar te zeggen dat de Bojo-liefde hier groot is.
Aan tafel is Bojo ook breed inzetbaar, net doordat je die verschillende stijlen hebt: van frisse, vlot drinkende wijnen tot bijna-Bourgognes.

Heb je trouwens al Gamay uit de Loire geprobeerd? Daar zijn ook mooie dingen te ontdekken. Domaine Sérol vind ik daar bijvoorbeeld heel goed.
En deze als toevoeging uit de Beaujolais:
Cyrille Vuillod, Jérôme Balmet, Julie Balagny, Denis Baldin, Lilian Bauchet.

Ook in de Auvergne streek worden zeer mooie dingen gemaakt.
Gamay uit de Loire kan ook zeer mooi zijn zoals Dave eerder schreef.

Waar koop je die Bojo's, Greg?
Altijd benieuwd om nieuwe dingen te ontdekken,
ook uit de Auvergne, trouwens. Dus alle tips zijn
welkom Wink
Jan van Altrovino en Hans van Desolari.

Van bij Hans is ook zeker de samenwerking van Marc Soyard met Benoït Kilian de moeite om te proberen.
(10-11-2020 03:32 PM)wvd schreef:  Wat ik straf vind als er over Beaujolais gepraat wordt is dat de meesten nu zelfs niet eens meer refereren naar de man die eigenlijk zowat de pionier is van de renouveau in de streek namelijk Jean-Paul Brun. Zijn "gewone" Beaujolais à l'ancienne is zowat de wijn die mij alreeds in de jaren 80 attent maakte op de ommekeer. Jean-Paul is bijna uit het niets begonnen en heeft zich helemaal opgewerkt en zijn wijnen worden in de internationale pers nog steeds bij de top van de regio gerekend.
Nog iemand iets van geproefd recentelijk?
Nee, waar te krijgen?

Berichten in deze discussie
RE: Armand Aucoeur, Morgon Vieilles Vignes '18 - Smaakatleet - 11-11-2020 07:01 AM

Ga naar locatie: