Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restaurants met eerlijke wijnvisie
30-03-2011, 08:42 PM
Bericht: #7
RE: Restaurants met eerlijke wijnvisie
(30-03-2011 02:10 PM)Hugel schreef:  Onder andere op dit forum werd reeds 'Couvert Couvert' (Leuven) geprezen voor z'n mooie en eerlijke wijnselectie, !

Twee weken geleden voor de eerste maal gaan eten bij Couvert Couvert en daar idd toch wel genoten van de "aangepaste" wijnen (zeker de witte wijnen waar excellent). Bij het 1ste voorgerecht kregen we een mooie frisse, zuivere Chenin van Pascal Pibaleau van 2008. Bij het 2de voorgerecht de Nostre Pais van Michel Gassier (Costieres de Nimes, 2009), ook zeer mooi en een tikje complexer dan de Pibaleau. De rode wijn daarna was ok maar ook niet meer dan dat en een tikje ontgoochelend wat mij betreft (Costes-Cirgues, Montplaisir, Vdp d'Oc,2009). Daarna bestelde een tafelgenoot nog een lekker extraatje:Ch9 du pape, dom du Pegau, 2005. Wonderful & zalig lekkere wijn!

Wat betreft het eten moet ik eerlijk zijn en was ik lichtjes ontgoocheld: lekker dat zeker, en een duidelijke focus op eerlijke, pure smaken maar miste toch een beetje punch... De 2 desserts daarentegen die waren er knal op en bijzonder lekker!

Berichten in deze discussie
Restaurants met eerlijke wijnvisie - Hugel - 30-03-2011, 02:10 PM
RE: Restaurants met eerlijke wijnvisie - nco - 30-03-2011 08:42 PM

Ga naar locatie: