Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restaurants met eerlijke wijnvisie
01-04-2011, 12:17 PM
Bericht: #19
RE: Restaurants met eerlijke wijnvisie
(31-03-2011 06:55 PM)don quichotte schreef:  
(31-03-2011 03:01 PM)Hugel schreef:  
(31-03-2011 02:39 PM)vincent schreef:  Voor mij is dit een dubbeltje op zijn kant. Enerzijds hou ik van een glas wijn bij een lekker maaltje, maar goeie aangepaste wijnen kwam ik nog niet tegen en à la carte wijn bestellen is in feite zonde van het geld, want je kan er 3 van de zelfde kopen voor de prijs. Ik stel voor dat we allen beginnen te doen zoals Herwig Vanhove, m.a.w. die man besteld de huiswijn en zegt dat ze hem mogen houden. Hij geeft hen een fles uit zijn kelder die ze in de plaats mogen schenken. Geen onozele prijzen, lekkere wijnen en meestal goedkoop kurkgeld op deze manier.

punk applaus

“à la carte wijn bestellen is in feite zonde van het geld “ vind ik ook en je bent nog bescheiden met je gatal van 3.
Ik heb de ervaring met getallen van 4 tot 6 in de omgeving van Leuven.(moet ik namen noemen? huhuh)

Langs de andere kant heb ook ik niet de kennis om in te schatten welke wijn bij welk gerecht past om dat dit zo sterk afhankelijk is van de bereidingswijze.

Wat betreft Herwig Van Hove denk ik dat ik niet zou slagen in deze manier van aanpak.
De horeca wereld kent Herwig zeer goed en zouden niet graag hebben dat hij zijn schrijverstalenten zou botvieren op het bezochte restaurant.
Ik mis deze bekendheid en over mijn schrijverstalenten wil ik het zeker niet hebben.Sad

goh, van hove kan misschien goed schrijven maar echt een culinair talent is die man niet hoor... hij wil vooral choqueren en zijn eigen ego op een piëdestalleke plaatsen.
het is als restaurateur altijd een moeilijke evenwichtsoefening om je "bedrijfje" ook financieel te leiden. personeel kost handenvol geld, is rotverwend dankzij de vakbond en kent hun rechten eerder dan hun plichten... de electriciteits-, gas- en waterfactuur wordt alsmaar duurder, maak je winst mag je direct veel gaan afgeven aan de staat etc volgens mij is er maar één oplossing en dat is zorgen dat je aan een vast klienteel geraakt die zeer vaak terugkomt (maandmenu's, kaart af en toe veranderen, speciale akties etc) waardoor je een vorm van vast inkomen garandeert.
er wordt tegenwoordig veel gezaagd (en meestal terecht) over wijn die te duur geprijsd staat, eten dat te duur is etc maar elektriciteit, gsm's, computers, printerinkt, parfum etc kost ook niks om te maken en de vermenigvuldigingsfactor ligt nog stukken hoger...

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)

Berichten in deze discussie
Restaurants met eerlijke wijnvisie - Hugel - 30-03-2011, 02:10 PM
RE: Restaurants met eerlijke wijnvisie - jazzper - 01-04-2011 12:17 PM

Ga naar locatie: