Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eten/drinken tijdens de feestdagen?
28-12-2009, 11:00 AM
Bericht: #9
RE: Eten/drinken tijdens de feestdagen?
Ik weet niet of er nog mensen met hetzelfde probleem zitten, maar tijdens de kerstdagen ben ik niet "in charge" voor de wijnkeuze. Waarschijnlijk omdat ik 'maar' een 30-er ben, denken de gastheren/-vrouwen (van de oudere generatie, dus 60-ers) dat ze het zelf beter kunnen kiezen, ondanks mijn voorliefde voor de wijn.
Daarmee dus geen lijstje vol prima Bordeaux, maar wou het jullie toch niet onthouden -
* Champagnes gedronken van Pommery, Piper-Heidsick (allebei prima) en ook de "budget-champagne" van Colruyt (iets met Marmontel in de naam) - die laatste is echt geen aanrader, weinig sparkling, beetje zoetjes, heel vlak eigenlijk (8.5 Euro ofzo). Best afblijven dus.
* Witte wijn : niet veel gedronken, enkel een Aldi-fles die Chablis op t etiket had staan, maar verder ook op niet zo veel trok, best ook afblijven.
* Rode wijn : een Rhone gedronken, Domaine de Domazan 2002, absoluut heel lekker. Mooi versmolten en perfect op dronk, wel zeer goed.
Daarnaast nog wat Aldi-bazaar gehad : La Petite Duchesse (als ik mij niet vergis), Lalande-de-Pomerol 2007, geen idee wat de prijsklasse is, maar viel nog mee, wel gemaakt om jong te drinken, maar ik heb er toch geen koppijn van gekregen :-)

Ik kijk al uit naar de oudjaar-viering, dan ben ik wel de man die de wijnen kiest !

Berichten in deze discussie
Eten/drinken tijdens de feestdagen? - Mt - 24-12-2009, 05:26 PM
RE: Eten/drinken tijdens de feestdagen? - Jan VG - 28-12-2009 11:00 AM

Ga naar locatie: