Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MUNJEBEL Bianco 2011 van Frank Cornelissen
22-03-2013, 04:41 PM
Bericht: #16
RE: MUNJEBEL Bianco 2011 van Frank Cornelissen
(22-03-2013 01:52 PM)de populist schreef:  
(22-03-2013 01:40 PM)Vinogan(s) schreef:  Als ik de proefnotitie lees, rijst ook de vraag: zou hij zelf zijn eigen wijn proeven? En vindt hij die dan ook echt goed, of zlefs maar drinkbaar?
Ik ben er bijna van overtuigd dat hij deze wijn wel degelijk lekker vindt, lekkerder dan al die andere 'onnatuurlijke en commerciële brol'. Zoals gezegd, ieder diertje zijn pleziertje.
't is ook een leer- of beter gezegd gewenningsproces (of gehecht geraken aan iets) om zo'n wijnen graag te drinken. Mensen kunnen soms van vieze dingen beginnen houden. Elk zal daar wel voorbeelden van kunnen vinden. In sommige landen eten ze levende wormen en wat is het allemaal, een lekkernij.

Citaat:Zoals gezegd, ieder diertje zijn pleziertje.

Dat klopt.
Zo zijn er wijnen die me niet kunnen begeesteren en die ik wellicht nooit goed zal vinden.
Zo is er muziek of zijn er muziekstijlen waar ik nooit van zal houden.
Zo is er kunst of zijn er schilders die mijn wenkbrauwen doen fronsen.
Zo zijn er .........

Ik heb over de jaren heen wel een evolutie meegemaakt in mijn persoonlijke smaak maar dingen die ik vroeger echt niet kon appreciëren kunnen nu ook nog niet mijn goedkeuring krijgen.
Dat wil niet zeggen dat ik deze wijn; muziek of kunst als slecht beoordeel.
Ik deel wel nog altijd de uitspraak of "quote" van Mark Twain.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)

Berichten in deze discussie
RE: MUNJEBEL Bianco 2011 van Frank Cornelissen - don quichotte - 22-03-2013 04:41 PM

Ga naar locatie: