Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fraude met top Italiaanse wijnen
09-09-2014, 11:52 PM
Bericht: #8
RE: fraude met top Italiaanse wijnen
Iedere soort frauduleuze of malafide praktijk ga ik verwerpen. Maar er bestaat zo iets als “De gelegenheid maakt de dief” en als er bepaalde individu’s zich wagen aan dat soort praktijken moet je niet verschieten.

Ik geloof niet dat je veel namaakwijnen zal vinden aan een democratisch prijsje. In de meeste gevallen gaat het over de grand crus classées, top Bourgognes of andere icoonwijnen waar je meestal met 100 Euro per fles veel te kort gaat schieten.
En dan wil ik even een kanttekening maken bij de absurde prijspolitiek van deze super wijnen. Ik als wijnamateur ga deze wijnen, aan dat soort prijzen, nooit kopen. Het zijn wel de kopers van dit soort wijnen die er voor gezorgd hebben dat deze prijzen naar onzinnige exuberante hoogte zijn gestegen. Dit had voor gevolg dat vele van deze wijnen niet meer te bereiken zijn voor de gemiddelde modale wijnamateur.

Mijn slecht karakter komt dan boven en heb een zeker sarcastisch genoegen dat, via deze manier, dat soort kopers met hun neus tegen de muur lopen wanneer ze ontdekken dat de wijn in de fles alles behalve overeenkomt met wat op het etiket staat. Velen zullen deze wijn zelfs niet drinken maar deze zelfs nog aan een meerprijs proberen te verkopen. Tot…..de laatste met de gebakken peren zit.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)

Berichten in deze discussie
fraude met top Italiaanse wijnen - Kris G - 30-05-2014, 04:58 PM
RE: fraude met top Italiaanse wijnen - Dc - 03-06-2014, 03:39 PM
RE: fraude met top Italiaanse wijnen - don quichotte - 09-09-2014 11:52 PM

Ga naar locatie: