Welkom, gast!

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
salon van de rebelse wijnen en bieren
26-11-2017, 11:58 PM
Bericht: #35
RE: salon van de rebelse wijnen en bieren
Citaat:Daarom zou ik nog eens graag in de jaren 70 en 80 leven.
Toen kon je nog jaren profiteren van mooie ontdekkingen die je in de wijnwereld deed en aan minder dan democratische prijzen kon kopen.
De dag van vandaag gaat de communicatie zo snel als maar een paar individuen een wijn ophemelen de volgende dag de prijzen de hoogte in schieten.

Dat is van voor mijn tijd, maar ik kan me er wel iets bij inbeelden. Wijnen opzoeken in gidsen, naar proeverijen gaan, links en rechts snuisteren. Goede flessen ontdekken gaat nu zoveel gemakkelijker, want je vindt een massa aan informatie op internet. En daardoor wordt alles ook zo snel duurder eens het enige bekendheid krijgt. Maar het is wel dubbel, vind ik. Want door al die informatie, ga ik naar beurzen waar ik anders nooit op zou zijn gekomen, leer ik nieuwe wijnen kennen, en vooral ook mede wijnfreaks waarmee het leuk discussiëren en proeven is.
En geef toe, Don. Die wanpraktijken aan het licht brengen is toch iets waar je ook wel plezier aan beleeft, nee? Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)

Berichten in deze discussie
RE: salon van de rebelse wijnen en bieren - Olivier - 26-11-2017 11:58 PM

Ga naar locatie: