Chateau Saint-Aubin, Médoc
|
08-12-2017, 11:30 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-12-2017 om 12:21 AM door don quichotte.)
![]() |
|||
|
|||
RE: Chateau Saint-Aubin, Médoc
(08-12-2017 09:49 PM)don quichotte schreef:(08-12-2017 07:49 PM)remember schreef: Als ik koop is het doorgaans minimum 12 en of meer. Voor een paar flesjes ga ik nooit vragen of iemand ervaring heeft met de wijn. Vervolg: In het glas: kleur medium dense voor deze 2015.In vergelijking met de 2006 Les Grands Chenes deze laatste is na 10 jaar nog een veel mindertransparant ook deze avond in het glas. In de neus, zeer discreet maar geraffineerd; eerste impressie iets tertiair ? Neen dit kan niet; alhoewel; koffie, ceder,laurier.....ook iets kruidig In de mond zachte aanzet maar je blijf zoeken naar wat meer fruit. In zijn middenpalet iets te mager In de afdronk een doses zachte tannines maar toch iets groenig getint. In de afdronk blijf je naslikken om iets meer uit deze wijn te halen; men blijft onbevredigd. Een wijn die in zijn afdronk zeer snel vervaagt Evenwichtige maar lichtvoetige wijn Van een Cru Bourgeois 2015 had ik toch iets meer verwacht: meer karakter, meer ruggengraat Een vrouwelijke wijn voor vrouwelijke drinkers. Na voldoende beluchting nu al gemakkelijk te consumeren. Een waardige P/K verhouding. Probeer maar eens een bourgogne te vinden onder de 10 € die dit niveau benadert. Quotatie: 87..88 There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard. Mark Twain (1835-1910) |
|||
|