Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Saint Antonin - AOC Faugeres
12-12-2018, 12:59 AM
Bericht: #48
RE: Domaine Saint Antonin AOC Faugeres
(14-03-2010 01:35 PM)vinejo schreef:  Et volia, veel zuurstof gegeven en net herproefd en watte wat een metamorfose!!
Een ronduit fantastische neus, die me doet denken aan het beste wat ik al dronk uit de Rhone 2007, in de mond een zachte materie, niks meer overaanbod van zuren en tannines, neen, deze wijn is heerlijk hedonistisch. Punt.
En dan zeggen dat er nog steeds pipo' s zijn die durven te stellen dat een goede wijn op élk moment goed moet zijn, zelfs als ie piepjong is. Niet dus, de wijn IS wel goed maar op bepaalde momenten in zijn evolutie worden z'n kwaliteiten gemaskeerd door zuren, taninnes,.. Probleem van die mensen is dat ze geen geduld hebben om de wijn
- of op fles te laten rijpen
- of lang genoeg zuurstof te geven om jong open te komen...

Acht en een half jaar later. watte
Mijn laatste fles.
Deze wijn is nooit in mijn wijnkasten bewaard, wel in de garage, weliswaar noordelijk gelegen maar toch jaarlijks variërend tussen 12 en 24 C°.

De wijn was zo fris als een hoentje.
Perfect op dronk met nog reserve, heel mineraal en superfris in de mond, fijn zwart fruit met pittig kruid en mooie koelte.
Ik vond het jammer dit te moeten delen met 15 anderen... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)

Berichten in deze discussie
RE: Domaine Saint Antonin AOC Faugeres - vinejo - 12-12-2018 12:59 AM
Magnoux 2006 - Venne - 25-03-2011, 11:24 PM
Tradition 2007 - nco - 11-02-2012, 11:56 AM

Ga naar locatie: