Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
29-03-2011, 12:52 PM
Bericht: #1
Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Ik zit het komende weekend in Cochem aan de Moezel. Enige tips voor wijnboeren in de onmiddelijke omgeving die een bezoekje waard zijn?
29-03-2011, 05:26 PM
Bericht: #2
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Hey, Nico, vorig jaar op de terugweg vd Rheingau binnengesprongen bij Franzen te Bremm.
Zeer vriendelijke mensen, waren toen wel nog wat onder de indruk van de plotse dood (juni 010 ) van hun vader/echtgenoot (tractor omgekipt op steile helling...).
Maar heel goede wijnen, oa vd Calmont (steilste berg vd streek)- aan mooie prijzen.
http://www.weingut-franzen.de/

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-03-2011, 10:38 AM
Bericht: #3
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Hey Jo,

Geweldige tip, eigenlijk zitten we niet in Cochem maar in één van de nabijgelegen dorpjes (Ediger Eller). Net even gechecked met google maps, weingut Franzen ligt op welgeteld 3 minuten rijden met de auto Winkapplaus
30-03-2011, 02:12 PM
Bericht: #4
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Allez, ge kunt te voet gaan, dan moet je niet spuwen... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-03-2011, 08:30 PM
Bericht: #5
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Nog een voordeel waar ik niet had bij stil gestaan, ik denk dat ik ze elke dag ga bezoeken Wink
30-03-2011, 11:35 PM
Bericht: #6
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Zeer knappe (toekomstige) schoondochter trouwens... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
31-03-2011, 10:51 AM
Bericht: #7
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
(30-03-2011 11:35 PM)vinejo schreef:  Zeer knappe (toekomstige) schoondochter trouwens... Wink

Mmmm, misschien dan maar best alleen gaan...Wink
31-03-2011, 12:12 PM
Bericht: #8
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Pas op voor het Emanuelle Mellot-syndroom, nco !Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !
05-04-2011, 12:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-04-2011 om 12:50 PM door nco.)
Bericht: #9
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
Zogezegd zo gedaan en dit weekend Franzen bezocht in Bremm. En het was idd de moeite! Klein, familiaal domein (10 hectaren allemaal gelegen op zeer steile hellingen waaronder de Calmont). Zeer sympathieke ontvangst en persoonlijk begeleid door de toekomstige schoondochter Tongue! De wijnen waren ook top: ik heb zowel de "gewone" Riesling Calmont (10,5 Euro) als de Riesling Calmont Grosses Gewachs gekocht (17,5 Euro). Van de laatste zowel de 2007 als 2009 geproefd en toch wel interessant om te vergelijken qua smaakevolutie.

Zoals Jo al zei stierf de vader vorig jaar; de wijn wordt nu gemaakt door zijn zoon van ....23 jaar!

Het was niet de eerste keer dat ik de Moezel bezocht maar wel de eerste keer sinds ik echt met wijn bezig ben: toch wel ongelooflijk om zien hoe stijl de hellingen daar zijn waar men wijn op verbouwt (zeker op de Calmont).
05-04-2011, 01:13 PM
Bericht: #10
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
(05-04-2011 12:50 PM)nco schreef:  Zeer sympathieke ontvangst en persoonlijk begeleid door de toekomstige schoondochter Tongue!

Blij dat je ook onder de indruk was (en niet alleen van de wijnen - dacht dat het mss aan mij lag, na drie dagen weg met PvdW ben je rap content op dat gebied- Big Grin )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-04-2011, 05:02 PM
Bericht: #11
RE: Wijndomeinen te Cochem (Moezel)?
(05-04-2011 12:50 PM)nco schreef:  Zogezegd zo gedaan en dit weekend Franzen bezocht in Bremm. En het was idd de moeite! Klein, familiaal domein (10 hectaren allemaal gelegen op zeer steile hellingen waaronder de Calmont). Zeer sympathieke ontvangst en persoonlijk begeleid door de toekomstige schoondochter Tongue! De wijnen waren ook top: ik heb zowel de "gewone" Riesling Calmont (10,5 Euro) als de Riesling Calmont Grosses Gewachs gekocht (17,5 Euro). Van de laatste zowel de 2007 als 2009 geproefd en toch wel interessant om te vergelijken qua smaakevolutie.

Zoals Jo al zei stierf de vader vorig jaar; de wijn wordt nu gemaakt door zijn zoon van ....23 jaar!

Het was niet de eerste keer dat ik de Moezel bezocht maar wel de eerste keer sinds ik echt met wijn bezig ben: toch wel ongelooflijk om zien hoe stijl de hellingen daar zijn waar men wijn op verbouwt (zeker op de Calmont).


Op die Calmont in Bremm is trouwens een schitterende wandeling. De Klettersteig, met hier en daar heel verraderlijke passages, langs rotswanden, met schitterende vergezichten. Een 2-3 uurtjes klauteren. Vertrek aan de spoorwegbrug...


Ga naar locatie: