Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
30-12-2011, 12:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-12-2011 om 12:48 PM door koen.)
Bericht: #1
Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Ciel Liquide 2006, lekker spul en zit heel goed in elkaar. Typische zuiderse wijn maar met een mooie frisheid en schitterende elegantie. Animaliteit, rood/zwart geconfijt fruit, specerijen, mineraal, rokerig. Rijp fuit in de mond maar not in your face, krokante zuurtjes en rijpe tannines, alles perfect in evenwicht. Lange afdronk waar de frisheid nog eens naar voren komt. Hoog niveau. VV Grenache en carignan (elk 30%) en dan nog syrah en mourvèdre, alles tesamen gevinifieerd. Gauby en Bizeul liggen in de buurt, letterlijk en figuurlijk. Ga proberen van mijn laatste fles 2006 een beetje langer te laten liggen. En inderdaad Bio natuurlijk Wink 91

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
30-12-2011, 05:28 PM
Bericht: #2
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
No Panic, er zijn er nog 2 onderweg:-)

Wine is sunlight , held together by water !
31-12-2011, 12:32 AM
Bericht: #3
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Calice 2010 , supperfruit en snel leeg. Geef em wel wat tijd om open te komen.

Wine is sunlight , held together by water !
13-08-2012, 12:01 PM
Bericht: #4
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Calice 2010, ideaal bij dit zomers weer, hemels fruit en fraicheur, we want more

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
13-08-2012, 01:25 PM
Bericht: #5
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Nu aan het drinken? De hurluberlu beter?

Wine is sunlight , held together by water !
13-08-2012, 01:36 PM
Bericht: #6
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
(13-08-2012 01:25 PM)Venne schreef:  De hurluberlu beter?

Watte? De Huppeldepup? wijn

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-08-2012, 02:16 PM
Bericht: #7
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
(13-08-2012 01:25 PM)Venne schreef:  Nu aan het drinken? De hurluberlu beter?

Calice is meer eentje voor overdag in de gekende puur fruit stijl. Hurluberlu is meer een avondwijntje, heeft al een dimensieke extra waardoor je er wat langer blijft van genieten, zonder het fruitige te verliezen uiteraard.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
13-08-2012, 10:01 PM
Bericht: #8
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
http://www.huppeldepup.org/images/titel.jpg
Goeie beoordeling koen, zou hetzelfde doen!

Wine is sunlight , held together by water !
25-02-2013, 02:16 PM
Bericht: #9
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
(30-12-2011 12:47 PM)koen schreef:  Ciel Liquide 2006, lekker spul en zit heel goed in elkaar. Typische zuiderse wijn maar met een mooie frisheid en schitterende elegantie. Animaliteit, rood/zwart geconfijt fruit, specerijen, mineraal, rokerig. Rijp fuit in de mond maar not in your face, krokante zuurtjes en rijpe tannines, alles perfect in evenwicht. Lange afdronk waar de frisheid nog eens naar voren komt. Hoog niveau. VV Grenache en carignan (elk 30%) en dan nog syrah en mourvèdre, alles tesamen gevinifieerd. Gauby en Bizeul liggen in de buurt, letterlijk en figuurlijk. Ga proberen van mijn laatste fles 2006 een beetje langer te laten liggen. En inderdaad Bio natuurlijk Wink 91

Ondertussen een behoorlijk aantal flessen bijgekocht, kwestie van de evolutie beter op te kunnen volgen Big Grin . Van 't WE gedronken en het verdict ... nog geen evolutie Rolleyes nog altijd top Slurp

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
24-05-2013, 12:41 AM
Bericht: #10
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Ciel Liquide 2006 , rijp zwart fruit cassis, braam ook een aalbesje hier en daar, fumé, mineraal, spices en munt. Sappig rijp fruit in de aanzet, stevige zuurtjes, tannines en naar 't einde toe komt het hout er wat door, hetgeen het geheel ietske minder maakt tov de vorige keer. Dit gezegd zijnde nog steeds een dijk van een wijn.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
09-01-2015, 03:31 PM
Bericht: #11
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
(24-05-2013 12:41 AM)koen schreef:  Ciel Liquide 2006 , rijp zwart fruit cassis, braam ook een aalbesje hier en daar, fumé, mineraal, spices en munt. Sappig rijp fruit in de aanzet, stevige zuurtjes, tannines en naar 't einde toe komt het hout er wat door, hetgeen het geheel ietske minder maakt tov de vorige keer. Dit gezegd zijnde nog steeds een dijk van een wijn.

Waar koop jij deze, Koen ?

Ik heb gisteren 2 flessen Ciel Liquide 2007 gekocht bij Vive Le Vin aan 20,80€ (-5% "soldenkorting" ;-).
09-01-2015, 05:11 PM
Bericht: #12
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Bij Melotte (TrueGreatWines). In elk geval een mooie prijs ik betaalde in 2012 19.36 (maar daar zat denk ik +/- 8% hoeveelheidskorting in)

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
09-01-2015, 05:31 PM
Bericht: #13
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Yep, fijne wijnhandel ! Gisteren deed hij soldenverkoop op oudere jaargangen: 30%, 40% of meer op de winkelprijs. Daarbovenop heb ik dus ook nog 5% gekregen op het "gewone" winkelaanbod...

Zondagvoormiddag gaat de soldenverkoop verder, voor de liefhebbers...Tongue
09-02-2015, 02:58 PM
Bericht: #14
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Ciel Liquide 2007

Overweldigende neus, met kruiden, cassis, gebrande toetsen, gerookt vlees. Je verwacht vooral een stevige wijn en dat is hij ook heel even, maar dan komen die fantastische zuren opzetten die het geheel naar een hoger niveau tillen. Het hout is aanwezig, maar loopt zeker niet in de weg. De wijn blijft ook mooi evolueren in het glas. De nog duidelijk aanwezige tannines doen mij vermoeden dat deze de volgende 3 à 5 jaar nog gaat verbeteren. Als ik hier een score op zou moeten plakken is het (nu) 91-92 (binnen 3 jaar ?).
09-02-2015, 07:22 PM
Bericht: #15
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Goe eh:-), mooie omschrijving van de wijn!
Bij laatste weekend vigneron bij Melotte de 2009 geproefd en dat was de beste ciel liquide die ik al in het glas gehad heb. De 2010 zou nog beter zijn...
Die gast gaat er elk jaar serieus op vooruit.

Wine is sunlight , held together by water !
09-02-2015, 09:53 PM
Bericht: #16
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
(09-02-2015 07:22 PM)Venne schreef:  Goe eh:-), mooie omschrijving van de wijn!
Bij laatste weekend vigneron bij Melotte de 2009 geproefd en dat was de beste ciel liquide die ik al in het glas gehad heb. De 2010 zou nog beter zijn...
Die gast gaat er elk jaar serieus op vooruit.

Yep; helemaal mijn ding !

Ik had 'm gekocht op basis van een TN van Koen over de 2006, denk ik.
Dit ga ik alleszins bijkopen én in 't oog houden voor de toekomst.
10-12-2018, 10:07 PM
Bericht: #17
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Petit Taureau 2008

Alweer een heel mooie fles van Padié. Nog maar weinig verouderingsverschijnselen. Fraicheur is weer opvallend, kruidig, gul, alles mooi in evenwicht.
Knappe wijn !
11-12-2018, 02:27 PM
Bericht: #18
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Top wijnmaker en blender van al die kleine parcelen.
Dit weekend was Jean Philippe ook weer gul :-) en een mooie Gibraltar.

Wine is sunlight , held together by water !
02-10-2020, 09:12 PM
Bericht: #19
RE: Domaine JP Padié, côtes de roussillon village
Ciel Liquide 2007

Mijn laatste fles Padié, maar alweer boenk erop!
Mijn vorige TN blijft een goeie beschrijving, al denk ik dat deze wijn nóg lang niet versleten is.
Er zijn veel C9dP die dit niveau niet halen: zo'n fraicheur en complexiteit. Ik zal toch 'ns naar Melotte moeten. Da gaat weer geld kosten ;-)


Ga naar locatie: