Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spaanse Lynx
26-04-2012, 01:14 PM
Bericht: #1
Spaanse Lynx
Dinsdag zit ik met mijn pa in Andalusië, in de Sierra Morena. Het is een van de beste plaatsen om de Spaanse Lynx te spotten. De Spaanse Lynx is, denk ik, het meest bedreigde zoogdier in Europa. Naast Lynxen zullen we er ook vogels spotten. Maar ook de wolf, de otter, Spaanse steenbok, moeflon en genetkat zijn er thuis. En natuurlijk zullen we ons verdiepen in de plaatselijke gastronomie met bijhorende wijnen. Keep you posted!

Check de tijger van Spanje:

http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...eo-17.html
http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...o-08b.html (Air Jordan)

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
26-04-2012, 08:50 PM
Bericht: #2
RE: Spaanse Lynx
Moeflons? Kris , zijn we die ook eens niet tegengekomen op de Hoge Veluwe? :-)

Wine is sunlight , held together by water !
26-04-2012, 09:00 PM
Bericht: #3
RE: Spaanse Lynx
(26-04-2012 01:14 PM)Matten schreef:  Dinsdag zit ik met mijn pa in Andalusië, in de Sierra Morena. Het is een van de beste plaatsen om de Spaanse Lynx te spotten. De Spaanse Lynx is, denk ik, het meest bedreigde zoogdier in Europa. Naast Lynxen zullen we er ook vogels spotten. Maar ook de wolf, de otter, Spaanse steenbok, moeflon en genetkat zijn er thuis. En natuurlijk zullen we ons verdiepen in de plaatselijke gastronomie met bijhorende wijnen. Keep you posted!

Check de tijger van Spanje:

http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...eo-17.html
http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...o-08b.html (Air Jordan)

Ocharme die beesten, altijd slachtoffer van voyeurs...
[Afbeelding: detective.gif]

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-04-2012, 10:39 PM
Bericht: #4
RE: Spaanse Lynx
Mooie poes man ! Ge gaat daar leuke tijden meemaken Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !
27-04-2012, 11:30 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-04-2012 om 11:31 AM door Mt.)
Bericht: #5
RE: Spaanse Lynx
(26-04-2012 08:50 PM)Venne schreef:  Moeflons? Kris , zijn we die ook eens niet tegengekomen op de Hoge Veluwe? :-)

Zaten daar ook Spaanse keizerarenden, steenarenden, monniksgieren, grijze wouwen, scharrelaars, kleine trappen, hoppen,... wijn?
(26-04-2012 09:00 PM)vinejo schreef:  
(26-04-2012 01:14 PM)Matten schreef:  Dinsdag zit ik met mijn pa in Andalusië, in de Sierra Morena. Het is een van de beste plaatsen om de Spaanse Lynx te spotten. De Spaanse Lynx is, denk ik, het meest bedreigde zoogdier in Europa. Naast Lynxen zullen we er ook vogels spotten. Maar ook de wolf, de otter, Spaanse steenbok, moeflon en genetkat zijn er thuis. En natuurlijk zullen we ons verdiepen in de plaatselijke gastronomie met bijhorende wijnen. Keep you posted!

Check de tijger van Spanje:

http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...eo-17.html
http://www.arkive.org/iberian-lynx/lynx-...o-08b.html (Air Jordan)

Ocharme die beesten, altijd slachtoffer van voyeurs...
[Afbeelding: detective.gif]
Cool
Mooie poes! Inderdaad!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
27-04-2012, 12:35 PM
Bericht: #6
RE: Spaanse Lynx
Ik vond de gelijkenis met ons Musti inderdaad treffend. iets groter misschien en spitsere oren, maar voor de rest eigenlijk identiek. Kom maar af met uw pa zou ik zeggen, Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
27-04-2012, 01:24 PM
Bericht: #7
RE: Spaanse Lynx
We brengen wel enkel Spaanse wijn mee huhuh.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
27-04-2012, 04:38 PM
Bericht: #8
RE: Spaanse Lynx
Ja man, wa zat daar weer. Wouw , kiekendief, korhoen,..... Kris?

Wine is sunlight , held together by water !
10-05-2012, 03:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-05-2012 om 03:31 PM door Mt.)
Bericht: #9
RE: Spaanse Lynx
En euh, we did it: Lince Iberico!

Maar ook: Monniksgier, steenarend (4), keizerarend (7 wnm), zwarte ooievaar, dwergarend, slangenarend, havik (3), everzwijn, eikelmuis, dwergooruil, moorse nachtzwaluw, baardgrasmus, Provençaalse grasmus, tonnen nachtegalen, Europese kanaries, kuifmezen, grauwe gorzen, blauwe eksters, hoppen, bijeneters, vale gieren…


Bijlagen Afbeeldingen
   

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
10-05-2012, 04:42 PM
Bericht: #10
RE: Spaanse Lynx
(10-05-2012 03:30 PM)Matten schreef:  En euh, we did it: Lince Iberico!

Maar ook: Monniksgier, steenarend (4), keizerarend (7 wnm), zwarte ooievaar, dwergarend, slangenarend, havik (3), everzwijn, eikelmuis, dwergooruil, moorse nachtzwaluw, baardgrasmus, Provençaalse grasmus, tonnen nachtegalen, Europese kanaries, kuifmezen, grauwe gorzen, blauwe eksters, hoppen, bijeneters, vale gieren…

Heb je de Huelvetische braadkip niet op de gevoelige plaat kunnen vastleggen? En de roodkopchachalaca? De wijnsnavelboskalkoen? de gedruifde Vuurrugfazant? De Andaloesische slobbereend?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-05-2012, 04:58 PM
Bericht: #11
RE: Spaanse Lynx
Verdomme Vinejo, allemaal gemist! Maar een mooie poes doet veel vergeten Cool

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
10-05-2012, 05:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-05-2012 om 05:56 PM door doc.)
Bericht: #12
RE: Spaanse Lynx
Hey "Mr Lynx", dat zou een mooi plakkaat zijn voor in m'n hof Big Grin D'r komen hier altijd vreemde poezen schijten in den hof terwijl ik met m'n mandje rondloop op zoek naar eikes.

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcQePgaeBTTbhz8dMAhcVqq...Tel2yWobyQ]

Buvez du vin et vivez joyeux !
11-05-2012, 09:21 AM
Bericht: #13
RE: Spaanse Lynx
Je hebt ze zien schijten? Damn! Ik zag 'm enkel piesen. 'k Was daar al zeer content mee watte.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
24-11-2012, 09:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-11-2012 om 09:35 PM door Terretoir.)
Bericht: #14
RE: Spaanse Lynx
(10-05-2012 03:30 PM)Matten schreef:  En euh, we did it: Lince Iberico!

Maar ook: Monniksgier, steenarend (4), keizerarend (7 wnm), zwarte ooievaar, dwergarend, slangenarend, havik (3), everzwijn, eikelmuis, dwergooruil, moorse nachtzwaluw, baardgrasmus, Provençaalse grasmus, tonnen nachtegalen, Europese kanaries, kuifmezen, grauwe gorzen, blauwe eksters, hoppen, bijeneters, vale gieren…

Niet in Spanje, maar ze praten er Spaans dus het is niet echt Off Topic :-) En, omdat er hier toch vogel liefhebbers zitten...
[img][Afbeelding: 8214940538_c98904b091.jpg] IMG_0071 by tertoog, on Flickr[/img]

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-11-2012, 09:56 PM
Bericht: #15
RE: Spaanse Lynx
amai serieus rooie kop... vant zuipe?
24-11-2012, 09:58 PM
Bericht: #16
RE: Spaanse Lynx
(24-11-2012 09:56 PM)Kris schreef:  amai serieus rooie kop... vant zuipe?

Van veel bloed te zuipen denk'k... Lijkt me 1 van die gieren van dat Warner Bros tekenfilmpje uit men jonge jaren...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
25-11-2012, 12:05 AM
Bericht: #17
RE: Spaanse Lynx
(24-11-2012 09:56 PM)Kris schreef:  amai serieus rooie kop... vant zuipe?

Big Grin
Kalkoengier?

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
25-11-2012, 11:53 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-11-2012 om 12:48 PM door Jordaens.)
Bericht: #18
RE: Spaanse Lynx
Deze zag ik gisteren in Q&I op de BBC: de rode uakari.
Maar ik krijg hem niet in de bijlage dus: aap 7 op
http://www.listoid.com/list/154

Leeft in de Peruviaanse Andes, dus de dader heet allicht pisco.

Dit was gedoemd om een gebrekkige post te worden. De titel had eigenlijk gewijzigd moeten zijn in : "Rode Kop?". Ook dat is me niet gelukt.
En nee, 's zondags voor de middag drink ik geen alcolholhoudende dranken.
25-11-2012, 02:47 PM
Bericht: #19
RE: Spaanse Lynx
(25-11-2012 11:53 AM)Jordaens schreef:  En nee, 's zondags voor de middag drink ik geen alcolholhoudende dranken.

Ik wacht ook altijd tot 12.01 u Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-11-2012, 02:49 PM
Bericht: #20
RE: Spaanse Lynx
(25-11-2012 12:05 AM)Matten schreef:  
(24-11-2012 09:56 PM)Kris schreef:  amai serieus rooie kop... vant zuipe?

Big Grin
Kalkoengier?

Even Wiki gecheckt en dit zou em wel eens kunnen zijn!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: