Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château de Marsannay, Marsannay
28-04-2012, 08:23 PM
Bericht: #1
Château de Marsannay, Marsannay
Château de Marsannay Rouge 2008

Mij laten meeslepen tijdens de laatste kelderverkoop van Colruyt en dat is zelden erg verstandig. Getuige hiervan het bovenvermelde flesje dat ik voor ca. 9 euro toevoegde aan mijn bestelling.banghead

Opengetrokken bij de maaltijd en simpelweg NIET GOED. Niet dat ik hoge verwachtingen koesterde maar als professionele inkoper zoiets in huis halen om aan 13,85 euro in de verkoop te zetten... foei!Confused
Weinig of geen neus in de mond aanvankelijk fris en soepel, iets van rood fruit maar de overdreven aciditeit neemt al direct de overhand.

Heel vlakke slobberwijn die je (zeker aan deze prijs) links moeten laten liggen. Ik denk dat de rest van de fles morgen of zo in de saus gaat belanden.

Morgen terug het betere werk in het glas...
29-04-2012, 08:52 PM
Bericht: #2
RE: Château de Marsannay, Marsannay
Mocht je toch nog eens iets van Marsannay willen proberen, koop dan die van Bruno Clair bij Franz Tricot. Ook de rosé is leuk om eens te proberen.
De prijzen zijn helaas in bourgognestijl.
30-04-2012, 02:57 PM
Bericht: #3
RE: Château de Marsannay, Marsannay
Ik vond deze toch drinkbaar en een typisch voorbeeld van goedkope bourgogne ... zijn geld niet waard. Niet goed betekent bij mij in de pompbak. De Marsannay van Dupont-Tisserandot die in dezelfde prijscategorie 12-13€ zit is een stukske beter.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
30-04-2012, 07:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-04-2012 om 07:34 PM door Johan M..)
Bericht: #4
RE: Château de Marsannay, Marsannay
(30-04-2012 02:57 PM)koen schreef:  Ik vond deze toch drinkbaar en een typisch voorbeeld van goedkope bourgogne ... zijn geld niet waard. Niet goed betekent bij mij in de pompbak. De Marsannay van Dupont-Tisserandot die in dezelfde prijscategorie 12-13€ zit is een stukske beter.

Pompbak is inderdaad enigszins overdreven en ik trok nogal hard van leer... een trekje van mij dat opspeelt als ik weer eens bots op een wijnmaker/verkoper die veel te veel geld aanrekent voor matige tot belabberde kwaliteit.

Ik blijf erbij dat als je meer dan 10 euro betaalt er iets meer in de fles mag dan een "doordrinkertje", "ça va wijntje" of "best drinkbaar". Ik vind dat mensen niet kritisch genoeg kunnen zijn als het om dit soort toestanden, die schering en inslag zijn in de wijnwereld, gaat. De bierliefhebber in mij komt dan direct weer boven... een mooie Oude Geuze of Kriek is voor hetzelfde geld of minder zoveel complexer en beter. cheers

Nu over smaken valt natuurlijk niet te twisten... ik wil de mensen die een goedkope Bourgogne verkiezen boven een zure kriek niet te drinken geven.
30-04-2012, 08:15 PM
Bericht: #5
RE: Château de Marsannay, Marsannay
(30-04-2012 07:29 PM)Johan M. schreef:  ik wil de mensen die een goedkope Bourgogne verkiezen boven een zure kriek niet te drinken geven.

Toch wel, geef ze uwe Chateau de Marsannay ! Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: