Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
06-05-2012, 01:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-05-2012 om 01:24 PM door Johan M..)
Bericht: #1
Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
Pernand-Vergelesses "Belles Filles" 2009

Mooie gele kleur, een intens en boeket, puur en expressief. Honing, rijp wit fruit, citrus, een heel mooi versmolten houttoets en minerale accenten. In de mond een sappige en krachtige aanzet met veel structuur. Het fruit is mooi in evenwicht, fijne levendige zuurtjes, de tonen van citrus komen niet meer zo overheersend door dan een half jaartje terug, mooie en fijne eiktoetsen. Ook de finale pleziert met aroma's van boter, karamel en voldoende mineralige toetsen.

Op eerste zicht is deze Pernand-Vergelesses met zijn 18,95 euro uiteraard niet zo goedkoop maar je krijgt hier een prima Bourgogne voor in de plaats. Ik sloeg hem in tijdens een promotie maar zelfs aan 18,95 euro zou ik mij allesbehalve bekocht voelen, van mij krijgt deze jaargang 2009 een 90+. Te koop bij Colruyt Klassewijnen, maar ik vermoed dat het wachten zal zijn op jaargang 2010. Ik heb gelukkig nog enkel flesjes van deze uitstekende jaargang 2009.
06-05-2012, 02:06 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
(06-05-2012 01:23 PM)Johan M. schreef:  Pernand-Vergelesses "Belles Filles" 2009

Mooie gele kleur, een intens en boeket, puur en expressief. Honing, rijp wit fruit, citrus, een heel mooi versmolten houttoets en minerale accenten. In de mond een sappige en krachtige aanzet met veel structuur. Het fruit is mooi in evenwicht, fijne levendige zuurtjes, de tonen van citrus komen niet meer zo overheersend door dan een half jaartje terug, mooie en fijne eiktoetsen. Ook de finale pleziert met aroma's van boter, karamel en voldoende mineralige toetsen.

Op eerste zicht is deze Pernand-Vergelesses met zijn 18,95 euro uiteraard niet zo goedkoop maar je krijgt hier een prima Bourgogne voor in de plaats. Ik sloeg hem in tijdens een promotie maar zelfs aan 18,95 euro zou ik mij allesbehalve bekocht voelen, van mij krijgt deze jaargang 2009 een 90+. Te koop bij Colruyt Klassewijnen, maar ik vermoed dat het wachten zal zijn op jaargang 2010. Ik heb gelukkig nog enkel flesjes van deze uitstekende jaargang 2009.

We zitten dan toch al een paar Bourgogne-aanraders in Colruyt.
Gelukkig zal ook 2010 mooi zijn in wit- misschien zelfs iets meer fraicheur. De Jacob Ladoix 2010 die ik nu in het glas heb is alvast een voltreffer.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-05-2012, 02:45 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
@Johan: mooi beschreven, ik ga er eentje proberen ! thank you

Buvez du vin et vivez joyeux !
09-05-2012, 09:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-05-2012 om 09:47 PM door doc.)
Bericht: #4
RE: Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
Savigny les Beaune 2009

Dronk ook 's de "gewone" Savigny. Eenvoudiger dan de hierboven beschreven TN van Johan's Belles Filles. Toch voldoende om te bekoren en te motiveren om een hogere cuvée te proberen. De 2009 komt hier toch weg met behoorlijk fraîcheur en dat alleen vind ik al een verdienste in dit millésime voor wit.

Buvez du vin et vivez joyeux !
10-05-2012, 07:51 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-05-2012 om 07:52 PM door doc.)
Bericht: #5
RE: Domaine Jean-Jacques Girard, Savigny les Beaune
(09-05-2012 09:45 PM)dr_magooo schreef:  Savigny les Beaune 2009

Dronk ook 's de "gewone" Savigny. Eenvoudiger dan de hierboven beschreven TN van Johan's Belles Filles. Toch voldoende om te bekoren en te motiveren om een hogere cuvée te proberen. De 2009 komt hier toch weg met behoorlijk fraîcheur en dat alleen vind ik al een verdienste in dit millésime voor wit.

Op dag 2 komt het fruit meer vooraan, houttoetsen gisteren wat te prominent. Verse boter, gele perzik, witte bloesems, goeie zuurbalans. Geslaagd.

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: