Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijn app
12-01-2013, 01:05 AM
Bericht: #1
Wijn app
Ik heb het forum wat afgezocht maar niet meteen iets gevonden (behalve dan Cellar Tracker dat iet of wat in de buurt komt), maar ik heb sinds gisteren een tablet pc (een kleintje, 7") en nu dacht ik om daar een (indien mogelijk gratis) wine app op te downloaden. Om de stock bij te houden o.a. maar ook om gedronken wijnen te kunnen beschrijven, fotos van etiketten te kunnen bewaren/matchen, eventueel TN's van andere gebruikers te kunnen bekijken, ....
Ik heb momenteel Vivino gedownload maar nog niet geprobeerd.

Iemand die iets kan aanraden op dat vlak, al dan niet for free?

Many thanks!

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)
12-01-2013, 12:09 PM
Bericht: #2
RE: Wijn app
Ik had een tijdje geleden een gratis programmatje gevonden op Ubuntu (Linux). Daar kon je al het bovenstaande doen, behalve dan van anderen vergelijken (was geen community). Ben de naam kwijt, als ik erop kom post ik het wel. Vrees wel dat deze software niet op Windows gaat werken, Android misschien wel omdat dit eigenlijk een soort Linux is...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
12-01-2013, 02:03 PM
Bericht: #3
RE: Wijn app
kijk eens naar You Cellar... http://www.youcellar.com
Is zowel Engels als Frans... heel leuk,werkt met veel grafieken,allerlei mogelijkheden etc... ook goed om nadien een exell bestand van af te printen
ik heb dat zowel op mijn ipad,iphone als laptop en werkt goed.

Alleen had ik in het begin wel wat moeite met het feit dat de beheerder van die site,bepaalde gegevens van de door mij ingevoerde wijnen aanpaste... zal wel nodig zijn vermoedelijk om de site een beetje proper en duidelijk te houden.
05-10-2013, 09:44 AM
Bericht: #4
Mobiele app voor wijn herkenning !
Zopas te weten gekomen dat er een mobiele app is die wij herkent .
En als je gewoon een foto neemt in de winkel scant de app u wijnfles.
Daarbij krijgt u waarderingen van anderen met tasting notes ,de gemiddelde prijs .
Ook van vorige jaargangen de gemiddelde prijs.
Wanneer best te drinken etc, ...

De app heet vivino en is compatible voor zowel android als iOS gestuurde gsm en tablets .
05-10-2013, 11:10 AM
Bericht: #5
RE: Mobiele app voor wijn herkenning !
Er is al een thread over wine apps, daar vind je al nuttige info. Zelf heb ik vivino geprobeerd, maar ik vind de toegevoegde waarde beperkt. Niet zoveel wijnen die je hier vindt inde database. Als ze er al in zitten weinig informatie. En bovendien herkende de app meestal de wijnen niet wanneer ik een foto nam van het label. Kan ook aan de camera van mijn tablet liggen...

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
05-10-2013, 03:01 PM
Bericht: #6
RE: Mobiele app voor wijn herkenning !
(05-10-2013 11:10 AM)Olivier schreef:  Er is al een thread over wine apps, daar vind je al nuttige info. Zelf heb ik vivino geprobeerd, maar ik vind de toegevoegde waarde beperkt. Niet zoveel wijnen die je hier vindt inde database. Als ze er al in zitten weinig informatie. En bovendien herkende de app meestal de wijnen niet wanneer ik een foto nam van het label. Kan ook aan de camera van mijn tablet liggen...

Oei ik had dit over het hoofd gezien dat er al een thread bestond.

Zou het mogelijk zijn dat deze thread gewist kan worden dan ?
05-10-2013, 04:35 PM
Bericht: #7
RE: Wijn app
Ondertussen topics samengevoegd. Wink

Deze week hoorde ik van Fré dat deze app inderdaad nogal beperkt is, de app herkent vele wijnen niet.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-10-2013, 04:58 PM
Bericht: #8
RE: Wijn app
Dank je wel Vinejo.

Wel ik probeerde hem net uit . denk dat hij een 1.000.000 verschillende wijnen herkent.
thans dit wordt beweerdt Smile . De wijn die ik uitprobeerd herkende de app Big Grin
05-10-2013, 05:41 PM
Bericht: #9
RE: Wijn app
Ik gebruik hier Cor.kz voor.
Gebruikt de database van cellartracker denk ik.
11-10-2013, 08:44 AM
Bericht: #10
RE: Wijn app
Vivino is te beperkt voor mij: enkel bij de groteren wijnen een meer uitvoerige (moet je ook niet teveel van verwachten hoor) beschrijving van domein/chateau. De meeste reviews beperken zich trouwens tot een quotering op 5.
De makers beweren ook dat je via hun app het dichtstbijzijnde verkooppunt van de wijn kunt opsnorren + indicatieve prijs. Het idee vind k wel cool, de realiteit is dat je daarvoor een vééééééél meer gebruikers nodig hebt.
Cor.kz ken ik niet, moet ik nog 's checken...
23-10-2013, 06:24 PM
Bericht: #11
RE: Wijn app
Iemand een app voor windows phone? Sinds kort mee op de trein van de smartphones gesprongen en nog wat aan het zoeken...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-10-2013, 04:31 PM
Bericht: #12
RE: Wijn app
(23-10-2013 06:24 PM)Tom T schreef:  Iemand een app voor windows phone? Sinds kort mee op de trein van de smartphones gesprongen en nog wat aan het zoeken...

Dan had je met Android of Apple meer App-keuze gehad, denk ik...Wink
24-10-2013, 05:34 PM
Bericht: #13
RE: Wijn app
(24-10-2013 04:31 PM)Dave schreef:  
(23-10-2013 06:24 PM)Tom T schreef:  Iemand een app voor windows phone? Sinds kort mee op de trein van de smartphones gesprongen en nog wat aan het zoeken...

Dan had je met Android of Apple meer App-keuze gehad, denk ik...Wink

I know, ik heb er al één en ander van gelezen dat het verre van zo uitgebreid is dan de 2 andere OS :-)
Maar voor mij was de naadloze synchronisatie met Outlook en Office belangrijker dan een eindeloze app store! Enkel spijtig van Vivino wel...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-10-2013, 07:24 PM
Bericht: #14
RE: Wijn app
(24-10-2013 05:34 PM)Tom T schreef:  
(24-10-2013 04:31 PM)Dave schreef:  
(23-10-2013 06:24 PM)Tom T schreef:  Iemand een app voor windows phone? Sinds kort mee op de trein van de smartphones gesprongen en nog wat aan het zoeken...

Dan had je met Android of Apple meer App-keuze gehad, denk ik...Wink

I know, ik heb er al één en ander van gelezen dat het verre van zo uitgebreid is dan de 2 andere OS :-)
Maar voor mij was de naadloze synchronisatie met Outlook en Office belangrijker dan een eindeloze app store! Enkel spijtig van Vivino wel...

Sinds wij op 't werk overgeschakeld zijn naar Google-mail (incl Drive, Sites, etc.) werk ik met niks anders meer. Voor mijn PC thuis heb ik zelfs geen Office meer gekocht. Ik doe alles in Google Drive: het is gratis, degelijk, en je kan altijd en overal aan je documenten.
Dat in combinatie met een Android Smartphone en Tablet werkt fantastisch voor mij (alles gesynchroniseerd en altijd en overal bereikbaar).

Wat de wijn betreft heb ik wel Vivino staan op de Smartphone, maar ik gebruik het eigenlijk weinig. Ik wilde dat gebruiken als "keldermanagement-tool", maar daar is het toch ni ideaal voor, dus ik werk nog altijd met mijn trouwe Excel-sheet, maar tegenwoordig dus ook de Google-versie ipv de Windows-versie.
24-10-2013, 07:34 PM
Bericht: #15
RE: Wijn app
vivino was wel leuk om eens een wijntje te scannen als je eens ergens bent en je de wijn niet kent. Heb zo eens een update gekregen van een Saint Veran bij de Thai... Eerst niet gekend en dan een melding van een andere Belg in datzelfde resto! Op zicht leuk hebbeding, niet meer maar ook niet minder :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
28-11-2013, 12:52 PM
Bericht: #16
RE: Wijn app
Heb hem er ook op gezet, opt eerste zicht lijkt hij ok.
Ook leuk om vrienden toe te voegen zodat je kan zien wat zij drinkenTongue
29-11-2013, 10:39 AM
Bericht: #17
RE: Wijn app
(28-11-2013 12:52 PM)Dc schreef:  Heb hem er ook op gezet, opt eerste zicht lijkt hij ok.
Ook leuk om vrienden toe te voegen zodat je kan zien wat zij drinkenTongue

Als het echte vrienden zijn zouden ze je toch minstens moeten uitnodigen wanneer ze iets drinken, niet cheers

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
29-11-2013, 10:50 AM
Bericht: #18
RE: Wijn app
(29-11-2013 10:39 AM)carl schreef:  
(28-11-2013 12:52 PM)Dc schreef:  Heb hem er ook op gezet, opt eerste zicht lijkt hij ok.
Ook leuk om vrienden toe te voegen zodat je kan zien wat zij drinkenTongue

Als het echte vrienden zijn zouden ze je toch minstens moeten uitnodigen wanneer ze iets drinken, niet cheers

Dat is ook vaak het geval en omgekeerd ook Smile
29-11-2013, 06:28 PM
Bericht: #19
RE: Wijn app
Kan niemand van Vinejo een app maken? Tastingnotes posten terwijl je aan het drinken bent en meteen een foto'tje erbij... Zou wij wijs zijn.


Ga naar locatie: