Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies gevraagd: cairanne
16-04-2013, 11:37 PM
Bericht: #1
Advies gevraagd: cairanne
Beste allemaal,

Deze zomer ga ik weer naar de Rhone op vakantie.
Ik wil ook even de Cairanne in om het een en ander te bezoeken en proeven.
Uiteraard is het prettig om te weten welke wijnhuizen de beste prijs-kwaliteitswijnen verkopen.

Ik hou wel van een stevige Cairanne met body maar die toch mooi in balans is.

Heeft er iemand advies welke domains ik echt even aan moet doen Slurp
16-04-2013, 11:51 PM
Bericht: #2
RE: Advies gevraagd: cairanne
Rabasse charavin en eten in Au tour du Vin in t centrum. Schitterende wijnkaart, wijnen aan winkelprijzen van Belgie...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-04-2013, 12:11 AM
Bericht: #3
RE: Advies gevraagd: cairanne
Klinkt goed! Ik zet ze op mijn lijstje om te bezoeken Smile
17-04-2013, 12:36 PM
Bericht: #4
RE: Advies gevraagd: cairanne
Domaine Richaud te Cairanne...

Buvez du vin et vivez joyeux !
17-04-2013, 12:59 PM
Bericht: #5
RE: Advies gevraagd: cairanne
Jubain zou ook de moeite zijn (zelf nog niet bezocht/gedronken)

Ook de moeite in Rasteau (nabijgelegen dorpje): Didier Charavin, Escaravailles.

Een beetje verder: Sainte Anne (Saint Gervais), Pesquié (Mormoiron), Durban (Beaumes de Venise), Saint Amant (Suzette), Chaume-Arnaud (Vinsobres), clos du caillou (Courthezon), Leplan-Vermeersch (Suze-La Rousse).

Bovenstaande is eigenlijk een compilatie van tips die ik van het forum haalde als voorbereiding van een vakantie in Rasteau. De domeinen in kleur heb ik zelf bezocht en goed bevonden.

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
17-04-2013, 01:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2013 om 02:08 PM door Vin1.)
Bericht: #6
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 12:36 PM)doc schreef:  Domaine Richaud te Cairanne...

Kun je hier wat meer over vertellen?
Ben je bijvoorbeeld ook bij het domain geweest?
(17-04-2013 12:59 PM)nco schreef:  Jubain zou ook de moeite zijn (zelf nog niet bezocht/gedronken)

Ook de moeite in Rasteau (nabijgelegen dorpje): Didier Charavin, Escaravailles.

Een beetje verder: Sainte Anne (Saint Gervais), Pesquié (Mormoiron), Durban (Beaumes de Venise), Saint Amant (Suzette), Chaume-Arnaud (Vinsobres), clos du caillou (Courthezon), Leplan-Vermeersch (Suze-La Rousse).

Bovenstaande is eigenlijk een compilatie van tips die ik van het forum haalde als voorbereiding van een vakantie in Rasteau. De domeinen in kleur heb ik zelf bezocht en goed bevonden.

Bedankt voor de tips! Rasteau ga ik ook zeker heen. Alleen ik dacht om daar los een topic over te openen, anders loopt alles zo door elkaar heen.
(16-04-2013 11:51 PM)vinejo schreef:  eten in Au tour du Vin in t centrum. Schitterende wijnkaart, wijnen aan winkelprijzen van Belgie...

Weet je toevallig ook wat je daar allemaal kan eten. Ik zit namelijk met drie kinderen en wijn zijn ook van die echte hollanders die niet zo heldhaftig zijn met aparte dingen Blush
Met andere woorden, kun je daar ook een gewoon biefstukje eten of is het alleen echt Frans eten zoals slakken, kikkerbilletjes etc.Blush
17-04-2013, 02:36 PM
Bericht: #7
RE: Advies gevraagd: cairanne
Heet Le Tourne au verre ipv Au tour du vin
op de site kan je t menu downloaden
http://www.letourneauverre.com/

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-04-2013, 02:49 PM
Bericht: #8
RE: Advies gevraagd: cairanne
Thanks!
Het menu kan ik niet echt lezen. Vanavond even aan mijn vrouw vragen, zij spreekt nog wel een woordje Frans....ik helaas niet Sad
De wijnkaart ziet er wel behoorlijk uit zeg!
17-04-2013, 03:04 PM
Bericht: #9
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 02:36 PM)vinejo schreef:  Heet Le Tourne au verre ipv Au tour du vin
op de site kan je t menu downloaden
http://www.letourneauverre.com/

Amai, dat is nog eens een wijnkaart !!!
17-04-2013, 03:07 PM
Bericht: #10
RE: Advies gevraagd: cairanne
Precies....
Ik denk dat ze met de kelderrestanten zelf wel raad weten Wink
17-04-2013, 03:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2013 om 03:30 PM door doc.)
Bericht: #11
RE: Advies gevraagd: cairanne
@Vin, m'n collega bezocht reeds het domein en hij kocht er tevens wat wijnen. Zeer goed onthaal naar zijn oordeel. Ik proefde ook al wat wijnen van dit domein en ze bevielen mij toen heel erg. Persoonlijk is m'n smaakstijl ondertussen veranderd in die zin dat ik wat afzie van wijnen met fruit tot superrijp fruit en hoge alcoholpercentages. Het evenwicht in deze wijnen kan daar nogal onder lijden of de mineraliteit wordt hierdoor nogal eens overstemd. Enfin, elk z'n mening natuurlijk.
Onlangs nog een wijntje gedronken 100% Grenache met 15.5 % alcohol uit Rivesaltes, was blind bijna een VDN. Ik kan daar geen plezier meer aan beleven.

Buvez du vin et vivez joyeux !
17-04-2013, 04:02 PM
Bericht: #12
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 03:04 PM)Dave schreef:  
(17-04-2013 02:36 PM)vinejo schreef:  Heet Le Tourne au verre ipv Au tour du vin
op de site kan je t menu downloaden
http://www.letourneauverre.com/

Amai, dat is nog eens een wijnkaart !!!

Ongelooflijk he, noem iets waar ge van droomt en t staat erop... Prijzen zijn precies wel wat gestegen, maar nog altijd zeer betaalbaar. Le Berceau van Grippa bvb kocht ik op het domein aan 29 euro, hier 56 euro, niet eens x twee
En Rayas 2007 aan 156 euro, die fles vind je niet meer op ebay onder de 300...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-04-2013, 04:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2013 om 04:42 PM door bowmore.)
Bericht: #13
RE: Advies gevraagd: cairanne
Ik koop al van in het begin bij deze Belgische wijnbouwer. http://www.latetenoire.fr/. Volgens mij een echt koopje. Geen gemakkelijke wijnen maar nu voor mij reeds zeer goed doch ik wacht liefst nog enkele jaren voor ik werkelijk ervan begin te drinken op tempo.
(17-04-2013 04:02 PM)vinejo schreef:  
(17-04-2013 03:04 PM)Dave schreef:  
(17-04-2013 02:36 PM)vinejo schreef:  Heet Le Tourne au verre ipv Au tour du vin
op de site kan je t menu downloaden
http://www.letourneauverre.com/

Amai, dat is nog eens een wijnkaart !!!

Ongelooflijk he, noem iets waar ge van droomt en t staat erop... Prijzen zijn precies wel wat gestegen, maar nog altijd zeer betaalbaar. Le Berceau van Grippa bvb kocht ik op het domein aan 29 euro, hier 56 euro, niet eens x twee
En Rayas 2007 aan 156 euro, die fles vind je niet meer op ebay onder de 300...
Ik ben van niet veel meer onder de indruk. Voor deze wijnkaart maak ik even een uitzondering. Daar ga ik zeker enkele malen binnenwippen.
17-04-2013, 08:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2013 om 08:09 PM door Nick Wood.)
Bericht: #14
RE: Advies gevraagd: cairanne
Wow!!! Die menukaart dan! Dat is pas echt voer uit de tweede wereldoorlog.

Ik zou er niet met mijn kinderen gaan eten, die zijn echt veel beter af bij McDonalds.

Om wat voorbeelden te noemen, een Alouette is een klein vogeltje, zonder kop hou je niets meer over. Boudain noir is gewoon bloedworst, net als erwtensoep ga je dat niet in het voorjaar eten.

Ben je bereid om tulpenbollen te gaan eten zoals ze in de hongerwinter deden ga dan gerust je gang. Dit is oeroude Franse keuken, middeleeuws bijna.

Zeker geen aanrader om er met kinderen te gaan eten.

Smaken verschillen natuurlijk maar bij een restaurant met zo'n menukaart ga ik echt niet eten.

Genieten is een kunst, er verslaafd aan raken is een gebrek aan dicipline.
17-04-2013, 08:23 PM
Bericht: #15
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 08:02 PM)Nick Wood schreef:  Wow!!! Die menukaart dan! Dat is pas echt voer uit de tweede wereldoorlog.

Ik zou er niet met mijn kinderen gaan eten, die zijn echt veel beter af bij McDonalds.

Om wat voorbeelden te noemen, een Alouette is een klein vogeltje, zonder kop hou je niets meer over. Boudain noir is gewoon bloedworst, net als erwtensoep ga je dat niet in het voorjaar eten.

Ben je bereid om tulpenbollen te gaan eten zoals ze in de hongerwinter deden ga dan gerust je gang. Dit is oeroude Franse keuken, middeleeuws bijna.

Zeker geen aanrader om er met kinderen te gaan eten.

Smaken verschillen natuurlijk maar bij een restaurant met zo'n menukaart ga ik echt niet eten.
Don't feed the troll
17-04-2013, 11:22 PM
Bericht: #16
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 08:02 PM)Nick Wood schreef:  Wow!!! Die menukaart dan! Dat is pas echt voer uit de tweede wereldoorlog.

Ik zou er niet met mijn kinderen gaan eten, die zijn echt veel beter af bij McDonalds.

Om wat voorbeelden te noemen, een Alouette is een klein vogeltje, zonder kop hou je niets meer over. Boudain noir is gewoon bloedworst, net als erwtensoep ga je dat niet in het voorjaar eten.

Ben je bereid om tulpenbollen te gaan eten zoals ze in de hongerwinter deden ga dan gerust je gang. Dit is oeroude Franse keuken, middeleeuws bijna.

Zeker geen aanrader om er met kinderen te gaan eten.

Smaken verschillen natuurlijk maar bij een restaurant met zo'n menukaart ga ik echt niet eten.

Tja, wij wino s kijken eerst naar de wijnkaart he Nick..
Heb er nochtans zelf gegeten in 2008 en vond het zeer lekker. De kinderen waren er niet bij, dat moet gezegd. Anderzijds, ik denk niet dat je een restaurant kan beoordelen enkel op hun menukaart.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-04-2013, 11:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-04-2013 om 11:47 PM door Vin1.)
Bericht: #17
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 03:28 PM)doc schreef:  @Vin, m'n collega bezocht reeds het domein en hij kocht er tevens wat wijnen. Zeer goed onthaal naar zijn oordeel. Ik proefde ook al wat wijnen van dit domein en ze bevielen mij toen heel erg. Persoonlijk is m'n smaakstijl ondertussen veranderd in die zin dat ik wat afzie van wijnen met fruit tot superrijp fruit en hoge alcoholpercentages. Het evenwicht in deze wijnen kan daar nogal onder lijden of de mineraliteit wordt hierdoor nogal eens overstemd. Enfin, elk z'n mening natuurlijk.
Onlangs nog een wijntje gedronken 100% Grenache met 15.5 % alcohol uit Rivesaltes, was blind bijna een VDN. Ik kan daar geen plezier meer aan beleven.

ThanksSmile
(17-04-2013 11:22 PM)vinejo schreef:  
(17-04-2013 08:02 PM)Nick Wood schreef:  Wow!!! Die menukaart dan! Dat is pas echt voer uit de tweede wereldoorlog.

Ik zou er niet met mijn kinderen gaan eten, die zijn echt veel beter af bij McDonalds.

Om wat voorbeelden te noemen, een Alouette is een klein vogeltje, zonder kop hou je niets meer over. Boudain noir is gewoon bloedworst, net als erwtensoep ga je dat niet in het voorjaar eten.

Ben je bereid om tulpenbollen te gaan eten zoals ze in de hongerwinter deden ga dan gerust je gang. Dit is oeroude Franse keuken, middeleeuws bijna.

Zeker geen aanrader om er met kinderen te gaan eten.

Smaken verschillen natuurlijk maar bij een restaurant met zo'n menukaart ga ik echt niet eten.

Tja, wij wino s kijken eerst naar de wijnkaart he Nick..
Heb er nochtans zelf gegeten in 2008 en vond het zeer lekker. De kinderen waren er niet bij, dat moet gezegd. Anderzijds, ik denk niet dat je een restaurant kan beoordelen enkel op hun menukaart.

Hahaha, maar ik denk dat het toch verstandiger is dat ik hier niet met de kinderen heen ga. 100% dat er geen hap gegeten wordt. Een Nederlands gezegde....wat de boer niet kent, eet hij niet.

Ik ga er zelf wel even langs om de wijnkaart uit te proberenSlurp
18-04-2013, 12:34 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-04-2013 om 01:31 AM door Nick Wood.)
Bericht: #18
RE: Advies gevraagd: cairanne
Het is inderdaad lastig de kwaliteit van een restaurant te bepalen aan de hand van een menukaart, het is echter wel heel specifiek wat er op hun kaart staat.

Dat de wijnkaart er geweldig is zal een hoop goed maken natuurlijk.

Genieten is een kunst, er verslaafd aan raken is een gebrek aan dicipline.
19-04-2013, 12:50 PM
Bericht: #19
RE: Advies gevraagd: cairanne
Citaat:Dit is oeroude Franse keuken, middeleeuws bijna.

Ik moet zeggen dat ik dat vaak heb in Frankrijk. Heel vaak de zelfde traditionele gerechten. En dan nog niet altijd goed klaargemaakt. Frankrijk is op dat vlak voor mij een land met extreme hoogtes en laagtes, je vindt er uiteraard topcuisine, maar ook veel ronduit triestige eettenten. Dan vind ik Italië op dat vlak veel beter. Tijdens onze vakantie in Toscane enkele jaren geleden, hebben we een culinair feest beleefd. En niet omdat we naar speciale restaurants gingen of zo. Heel vaak op goed geluk ergens binnen, en zalig eten. Vaak ook wel traditionele gerechten, maar zo goed klaargemaakt dat je er helemaal geen erg in hebt. Enfin, dat is toch mijn ervaring...
19-04-2013, 02:23 PM
Bericht: #20
RE: Advies gevraagd: cairanne
(19-04-2013 12:50 PM)Olivier schreef:  Tijdens onze vakantie in Toscane enkele jaren geleden, hebben we een culinair feest beleefd. En niet omdat we naar speciale restaurants gingen of zo. Heel vaak op goed geluk ergens binnen, en zalig eten. Vaak ook wel traditionele gerechten, maar zo goed klaargemaakt dat je er helemaal geen erg in hebt. Enfin, dat is toch mijn ervaring...

Exact dezelfde ervaring!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
19-04-2013, 03:07 PM
Bericht: #21
RE: Advies gevraagd: cairanne
Gelukkig hebben ze ook gewoon een M in Frankrijk Wink
10-08-2013, 01:38 AM
Bericht: #22
RE: Advies gevraagd: cairanne
(17-04-2013 12:59 PM)nco schreef:  Jubain zou ook de moeite zijn (zelf nog niet bezocht/gedronken)

Een paar weken terug het domain bezocht. Alles behalve commercieel.
Nergens borden te vinden, na wat vragen in de buurt, toch gevonden.
Van de buitenkant lijkt het een schuur en we gaven er geen stuiver voor. We dachten eerst dat we fout zaten....Toevallig zagen we buiten mensen waar we weer vroegen of we goed zaten. Die vertelde dat we de loods binnen moesten gaan en moesten roepen omdat de eigenaar daar aan het werk was Smile
Sleutels aan de buitenkant in de deur....wij de deur binnen en roepen.
Al snel gingen de machines uit en werd het werk neergelegd.
We mochten binnen komen en lopend over de slangen etc kwamen we bij een wijnton waar een fles open werd getrokken van Domain Jubain. De eigenaar proefde eerst zelf en gaf ons daarna een glas.
Een man met passie voor en veel verstand van zijn vak.
Op verzoek kregen we ook een uitleg over het hele proces etc.
Nogmaals, van buiten af gezien is de eerste gedachte....doorrijden, dit is niks, maar het was een leuke ervaring en een TOP wijn voor MAAR 8,50 euro.....


Ga naar locatie: