Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
merlot en cabernet
23-04-2013, 08:09 AM
Bericht: #1
merlot en cabernet
Ik geef binnenkort een les over het verschil tussen cabernet sauvignon en merlot. Ik heb wel al een idee wat ik kan laten proeven, maar misschien kennen jullie ook nog verbluffende (en betaalbare) voorbeelden die dit verschil typeren? Alvast bedankt!
24-04-2013, 12:09 PM
Bericht: #2
RE: merlot en cabernet
Ik kreeg in de wijnles vorige week (blind) de merlot en cabernet (en syrah) van Gerard Bertrand (Languedoc) ingeschonken door enkele van mijn studenten. Vond de wijnen heel lekker en, wat voor mij belangrijker was, heb ze ook herkend. wijn Typisch genoeg dus (de zucht van verluchting zorgde tot 20 km in de omstreken voor een lichte tornado) Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-04-2013, 03:03 PM
Bericht: #3
RE: merlot en cabernet
(23-04-2013 08:09 AM)PvdW schreef:  Ik geef binnenkort een les over het verschil tussen cabernet sauvignon en merlot. Ik heb wel al een idee wat ik kan laten proeven, maar misschien kennen jullie ook nog verbluffende (en betaalbare) voorbeelden die dit verschil typeren? Alvast bedankt!

Zou ik de twee in een les moeten vergelijken zou ik ook naar Zuid-Frankrijk gaan, twee Pays d'Ocs van zelfde domein of zo. Bijvoorbeeld van J.L. Denois de Merlot en de Cabernet Sauvigon (te proeven deze zondag trouwens, cf rubriek proeverijen, wijnhandel Vanroelen in Nossegem). Dit is Limoux. Maakt wijnen waar druif goed in herkenbaar is.


Ga naar locatie: