Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Albert Pic - Chablis - Pic 1er
06-05-2013, 09:07 PM
Bericht: #1
Albert Pic - Chablis - Pic 1er
Albert Pic, een naam uit chablis, een zogenaamde grote jongen... toch eens proeven, en dit terwijl ik meestal vrij kritisch, sceptisch en synisch ben over chablis... ik kan die zuren meestal echt niet pruimen. Nu deze 2002, van Pic 1er wordt volgens hen enkel gemaakt in de grote jaren en ik moet toegeven... het smaakt niet als een chablis, het is iets beters... net zoals een vrouw wordt verheven tot de goddelijkheid naarmate... (ik zal zwijgen en het deftig houden). Samengevat:

KLEUR:
weinig evolutie te merken, citroengeel

NEUS:
lactisch (net iets te veel om mooi te zijn), platte kaas met fruit (haast zoals een danio), ananas, abrikozen, een botertoets, zwoel en exotisch

MOND:
rond, zacht, ceder, boter, romig, garrigue, peren, ananas, caramel, lichte fijne zuurtjes, exotisch, medium-bodied, geraffineerd

Deze wijn is niet ideaal gebalanceerd (nu nog teveel ceder) en mist anderzijds aan kracht en definitie. Hij is mooi rond en versmolten, maar geeft soms een dunne en monotone indruk. Ik zal nog altijd wilder staan van Meursault van Leflaive. Toch voor Pic 1er 2002 een verdienstelijke 89 tot 91 punten.
06-05-2013, 10:13 PM
Bericht: #2
RE: Albert Pic - Chablis - Pic 1er
na een uurtje in de karaf is hij mooi geworden, het dominante ceder is verdwenen en we krijgen een mooi complex evenwichtig geheel... het kan natuurlijk ook altijd de alcohol zijn, maar op dit moment zou ik naar de 91 a 92 punten gaan want hij straalt nu klasse uit


Ga naar locatie: