Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
29-05-2013, 04:25 PM
Bericht: #1
de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
Vele zullen hun wenkbrauwen gefronsd hebben ... WTF ... wat heeft dit met wijn te maken? En toch ... dit zijn lokale Roemeense druivenrassen (spreken alvast meer tot de verbeelding dat de klassiekers Cool ). Heb net een assortimentje ontvangen van een collega die met de wagen huiswaarts was gekeerd en zo vriendelijk was om op mijn verzoek wat wijnen van lokale cepages mee te brengen. Blijkbaar een behoorlijke opdracht want de markt wordt er overspoeld door de klassieke internationale rassen ... tiens komt bekend voor.
Persoonlijk heb ik quasi geen ervaring met Roemeense wijnen, nochtans in de top10 van grootste wijnproducerende landen en zo'n 200000ha wijngaarden. Iemand meer ervaring? Aanraders? Invoerders?

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
29-05-2013, 05:34 PM
Bericht: #2
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
De wenkbrauwen idd gefronst met een brede smile Big Grin ! Zeer mooie namen voor jonge en oude besjes en prinsesjes !
Geen enkele ervaring verder, Koen, too bad ...

Buvez du vin et vivez joyeux !
29-05-2013, 05:44 PM
Bericht: #3
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
die van de bomma, zijn dat dan de Vieilles Vignes?

Filip R
29-05-2013, 06:33 PM
Bericht: #4
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
(29-05-2013 05:44 PM)Filip Ragolle schreef:  die van de bomma, zijn dat dan de Vieilles Vignes?

Neeje, vendanges tardives.
29-05-2013, 08:41 PM
Bericht: #5
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
Dat zijn die met verrimpelde schillen. Die andere hebben nog een glad velleke. Big Grin

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
29-05-2013, 10:28 PM
Bericht: #6
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
(29-05-2013 04:25 PM)koen schreef:  Persoonlijk heb ik quasi geen ervaring met Roemeense wijnen, nochtans in de top10 van grootste wijnproducerende landen en zo'n 200000ha wijngaarden. Iemand meer ervaring? Aanraders? Invoerders?

Onlangs bij Savino (enkel wijnen van boven de 45° NB) enkele toffe Roemenen geproefd. En gekocht. De rode was niet meteen wauw (of althans, die herinner ik me niet meteen), maar heb lekkere zomerse witte gekocht (fereasca regala druif) voor een 5 tal euro's de fles.

ps: ook toffe Oostenrijkers (Hillinger), Italianen (rode stille franciacorta), en ja, ook mooie Slovenen (de malvazija's van Vinakoper zijn geweldig) bij Savino

http://www.savino.be (Jiri Peijffers)

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)
30-05-2013, 09:32 AM
Bericht: #7
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
(29-05-2013 10:28 PM)Somers schreef:  maar heb lekkere zomerse witte gekocht (fereasca regala druif) voor

die feteasca regala is het "koninklijk jong meisje"

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
30-05-2013, 09:42 AM
Bericht: #8
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
(30-05-2013 09:32 AM)koen schreef:  
(29-05-2013 10:28 PM)Somers schreef:  maar heb lekkere zomerse witte gekocht (fereasca regala druif) voor

die feteasca regala is het "koninklijk jong meisje"

zo kennen we Tim hé.

Filip R
30-05-2013, 10:18 AM
Bericht: #9
RE: de zwarte van de bomma, zwart jong meisje, koninklijk jong meisje
(30-05-2013 09:42 AM)Filip Ragolle schreef:  zo kennen we Tim hé.

Aangezien het toch wijngerelateerd is, ga ik er wel vanuit dat ze 18+ is Wink

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)


Ga naar locatie: