Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Digioia-Royer - Chambolle-Musigny
12-09-2013, 10:39 AM
Bericht: #1
Domaine Digioia-Royer - Chambolle-Musigny
Klein domein in Chambolle-Musigny, dacht maar een 4tal Ha.
Ik dronk gisteren de Bourgogne Passetoutgrain 2010. Samenstelling is 50% Gamay en 50% Pinot Noir. Aan 6€ op het domein is dit mijns inziens P/K moeilijk te kloppen. Niet erg complex, maar o zo lekker.
12-09-2013, 01:16 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Digioia-Royer - Chambolle-Musigny
(12-09-2013 10:39 AM)Joris schreef:  Klein domein in Chambolle-Musigny, dacht maar een 4tal Ha.
Ik dronk gisteren de Bourgogne Passetoutgrain 2010. Samenstelling is 50% Gamay en 50% Pinot Noir. Aan 6€ op het domein is dit mijns inziens P/K moeilijk te kloppen. Niet erg complex, maar o zo lekker.

Passetoutgrain kan idd zeer lekker zijn... Onderschat net zoals de alligoté van goede wijnbouwers.
Heb je ook andere wijnen van het domein geproefd/gekocht?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
12-09-2013, 02:49 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Digioia-Royer - Chambolle-Musigny
Ik heb op het domein de Bourgogne Pinot Noir, Haute côtes de nuits, Nuits-saint-Georges, Chambolle-Musigny en Chambolle vieilles vignes les Fremiers geproefd. Hij heeft daarnaast ook nog Chambolle 1er Cru Les Groseilles en Les Gruenchers, maar daar heeft hij zo weinig van dat deze 2 jaar op voorhand te bestellen zijn en normaal gezien niet te proeven. Ik ben alleszins fan van dit domein, altijd heel erg vriendelijke ontvangst en natuurlijk lekkere wijnen. Zoals overal in de Bourgogne zijn de prijzen de laatste jaren wel aan het stijgen en het zal er niet op beteren aangezien hij in 2012 40% minder oogst had.


Ga naar locatie: