Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Italian Wines
26-10-2013, 12:16 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-10-2013 om 12:27 AM door Venne.)
Bericht: #1
Italian Wines
Hey Mannen en vrouwen (waar zijn ze tochwatte)
Kennen jullie deze?
Zitten de prijzen goed?
Ben zo nog geen kenner van den italy:-)
http://www.yourwineonline.be

Wine is sunlight , held together by water !
26-10-2013, 12:50 AM
Bericht: #2
RE: Italian Wines
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-10-2013, 11:40 AM
Bericht: #3
RE: Italian Wines
(26-10-2013 12:50 AM)Kris G schreef:  veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur
Denk ik ook. Ik keek eens naar de Franse rayon en ook daar aan de (zeer) dure kant.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
26-10-2013, 12:26 PM
Bericht: #4
RE: Italian Wines
Wat was weer die goede italiaanse webshop?

Wine is sunlight , held together by water !
26-10-2013, 12:47 PM
Bericht: #5
RE: Italian Wines
superiore.de ?

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
26-10-2013, 01:11 PM
Bericht: #6
RE: Italian Wines
Superiore.de is een pak duurder geworden, maar blijft wel een stuk goedkoper dan bv. Licata en zit meestal ook onder de Grandry prijzen

bij Superiore wordt het wel maar echt interessant vanaf een bestelling van 1.200 € : gratis transport en 5% korting, ik heb er 2x zo'n bestelling geplaatst Blush en zeer tevreden over de service

via het forum gezamenlijke aankoop doen hé Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-10-2013, 01:49 PM
Bericht: #7
RE: Italian Wines
Geef maar jullie ongezouten mening! De prijzen zijn wel incl btw en levering.

Wine is sunlight , held together by water !
26-10-2013, 02:12 PM
Bericht: #8
RE: Italian Wines
(26-10-2013 01:11 PM)Kris G schreef:  Superiore.de is een pak duurder geworden, maar blijft wel een stuk goedkoper dan bv. Licata en zit meestal ook onder de Grandry prijzen

bij Superiore wordt het wel maar echt interessant vanaf een bestelling van 1.200 € : gratis transport en 5% korting, ik heb er 2x zo'n bestelling geplaatst Blush en zeer tevreden over de service

via het forum gezamenlijke aankoop doen hé Wink

Hey Kris,

Ik zie dat wel zitten, en mijn broer zal ook wel meedoen, dus laat zeker iets weten als je dat van plan bent.

Dave
26-10-2013, 05:02 PM
Bericht: #9
RE: Italian Wines
(26-10-2013 02:12 PM)Dave schreef:  
(26-10-2013 01:11 PM)Kris G schreef:  Superiore.de is een pak duurder geworden, maar blijft wel een stuk goedkoper dan bv. Licata en zit meestal ook onder de Grandry prijzen

bij Superiore wordt het wel maar echt interessant vanaf een bestelling van 1.200 € : gratis transport en 5% korting, ik heb er 2x zo'n bestelling geplaatst Blush en zeer tevreden over de service

via het forum gezamenlijke aankoop doen hé Wink

Hey Kris,

Ik zie dat wel zitten, en mijn broer zal ook wel meedoen, dus laat zeker iets weten als je dat van plan bent.

Dave

idem dito, stuur maar een berichtje indien u schikt te bestellen

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
26-10-2013, 06:48 PM
Bericht: #10
RE: Italian Wines
zal nu niet voor direct zijn (wel goesting natuurlijk Smile ) maar de € moet het toelaten hé Sad

ik post wel iets bij "gezamenlijke forumaankoop" als ik nog eens ga bestellen, ik zal alleen toch moeilijk aan 1.200 € geraken (da lukt wel natuurlijk Smile maar beter niet Wink )

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-10-2013, 07:07 PM
Bericht: #11
RE: Italian Wines
(26-10-2013 06:48 PM)Kris G schreef:  zal nu niet voor direct zijn (wel goesting natuurlijk Smile ) maar de € moet het toelaten hé Sad

ik post wel iets bij "gezamenlijke forumaankoop" als ik nog eens ga bestellen, ik zal alleen toch moeilijk aan 1.200 € geraken (da lukt wel natuurlijk Smile maar beter niet Wink )

thank you

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
26-10-2013, 08:55 PM
Bericht: #12
RE: Italian Wines
(26-10-2013 06:48 PM)Kris G schreef:  zal nu niet voor direct zijn (wel goesting natuurlijk Smile ) maar de € moet het toelaten hé Sad

ik post wel iets bij "gezamenlijke forumaankoop" als ik nog eens ga bestellen, ik zal alleen toch moeilijk aan 1.200 € geraken (da lukt wel natuurlijk Smile maar beter niet Wink )

Hier idem; na de Cora is het budget serieus verminderd, maar ik wil in de nabije toekomst zeker nog wat mooie Italiaanse wijnen aan de kelder toevoegen, dus laat maar weten als het zover is applaus
26-10-2013, 09:50 PM
Bericht: #13
RE: Italian Wines
op zich vind ik het interessanter om een paar keer met een paar mensen samen te kunnen bestellen : kun je de uitgaven wat spreiden en ook beter gebruik maken van de promo's, sommige jaargangen van populaire domeinen zijn ook snel uitverkocht, dan is het ook interessanter om wat vaker te kunnen bestellen

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
26-10-2013, 11:15 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-10-2013 om 11:18 PM door 33S.)
Bericht: #14
RE: Italian Wines
(26-10-2013 09:50 PM)Kris G schreef:  op zich vind ik het interessanter om een paar keer met een paar mensen samen te kunnen bestellen : kun je de uitgaven wat spreiden en ook beter gebruik maken van de promo's, sommige jaargangen van populaire domeinen zijn ook snel uitverkocht, dan is het ook interessanter om wat vaker te kunnen bestellen

Ik sluit mij hierbij aan, ben ook wel geïnteresseerd bij een grote bestelling.

Die italian wines is idd veel te duur, bv. de hier vandaag al aan bod gekomen Chianti Classico van Fontodi aan 25,85 € voor de 2008, terwijl de 2009 op superiore aan 14,95 € ging.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
27-10-2013, 12:02 AM
Bericht: #15
RE: Italian Wines
(26-10-2013 11:15 PM)33S schreef:  
(26-10-2013 09:50 PM)Kris G schreef:  op zich vind ik het interessanter om een paar keer met een paar mensen samen te kunnen bestellen : kun je de uitgaven wat spreiden en ook beter gebruik maken van de promo's, sommige jaargangen van populaire domeinen zijn ook snel uitverkocht, dan is het ook interessanter om wat vaker te kunnen bestellen

Ik sluit mij hierbij aan, ben ook wel geïnteresseerd bij een grote bestelling.

Die italian wines is idd veel te duur, bv. de hier vandaag al aan bod gekomen Chianti Classico van Fontodi aan 25,85 € voor de 2008, terwijl de 2009 op superiore aan 14,95 € ging.

Kris,

"Count me in".
Superiore is ook een van mijn leveranciers voor Italiaanse wijnen.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
27-10-2013, 12:10 PM
Bericht: #16
RE: Italian Wines
op zich moet het praktisch wel goed te regelen zijn, ik kom wel regelmatig met de auto in de streek Leuven-Tienen (werken hé Sad ), eerst eens kijken hoe de stand van mijn bankrekening is na de aankoop van winterbanden/velgen Confused

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
27-10-2013, 12:55 PM
Bericht: #17
RE: Italian Wines
(27-10-2013 12:02 AM)don quichotte schreef:  
(26-10-2013 11:15 PM)33S schreef:  
(26-10-2013 09:50 PM)Kris G schreef:  op zich vind ik het interessanter om een paar keer met een paar mensen samen te kunnen bestellen : kun je de uitgaven wat spreiden en ook beter gebruik maken van de promo's, sommige jaargangen van populaire domeinen zijn ook snel uitverkocht, dan is het ook interessanter om wat vaker te kunnen bestellen

Ik sluit mij hierbij aan, ben ook wel geïnteresseerd bij een grote bestelling.

Die italian wines is idd veel te duur, bv. de hier vandaag al aan bod gekomen Chianti Classico van Fontodi aan 25,85 € voor de 2008, terwijl de 2009 op superiore aan 14,95 € ging.

Kris,

"Count me in".
Superiore is ook een van mijn leveranciers voor Italiaanse wijnen.

Idem. Je mag gerust contacteren als het zover is. Alvast bedankt om dit te willen organiseren!
14-12-2013, 01:34 PM
Bericht: #18
RE: Italian Wines
ik vermoed dat de kans er wel in zit dat ik direct na de winter (nu al te koud voor transport) een grote forum-bestelling ga organiseren Wink

naar transport toe : ik zit ook regelmatig in Ursel en Beauvechain, dus op die manier moet het wel te regelen zijn om de wijnen ter plaatse te krijgen zonder dat je gans België moet doorkruisen met de wagen en zal sowieso goedkoper uitkomen met die 5% korting en gratis transport

hoe er rekening mee dat je even zoet zal zijn om alle wijnen eens te bekijken en dat sommige wijnen snel uitverkocht zijn en al eens van prijs willen veranderen (stijgen natuurlijk Sad ), als ik een "veilig weervenster" zie voor transport (waarschijnlijk ergens in maart) moet het wel snel gaan en moet ik alle bestellingen al binnen hebben

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
14-12-2013, 08:32 PM
Bericht: #19
RE: Italian Wines
(14-12-2013 01:34 PM)Kris G schreef:  ik vermoed dat de kans er wel in zit dat ik direct na de winter (nu al te koud voor transport) een grote forum-bestelling ga organiseren Wink

naar transport toe : ik zit ook regelmatig in Ursel en Beauvechain, dus op die manier moet het wel te regelen zijn om de wijnen ter plaatse te krijgen zonder dat je gans België moet doorkruisen met de wagen en zal sowieso goedkoper uitkomen met die 5% korting en gratis transport

hoe er rekening mee dat je even zoet zal zijn om alle wijnen eens te bekijken en dat sommige wijnen snel uitverkocht zijn en al eens van prijs willen veranderen (stijgen natuurlijk Sad ), als ik een "veilig weervenster" zie voor transport (waarschijnlijk ergens in maart) moet het wel snel gaan en moet ik alle bestellingen al binnen hebben

Laat maar iets weten wanneer we onze bestelling kunnen doorgeven. Hoe verloopt de betaling? stuur uw rekeningnummer, via PM, maar door. Dan kunnen we vooraf betalen

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
14-12-2013, 11:31 PM
Bericht: #20
RE: Italian Wines
(14-12-2013 08:32 PM)shiraz schreef:  Laat maar iets weten wanneer we onze bestelling kunnen doorgeven. Hoe verloopt de betaling? stuur uw rekeningnummer, via PM, maar door. Dan kunnen we vooraf betalen

alles zelf voorschieten zou idd beetje moeilijk worden Wink ik denk dat ik in januari aan mijn lijstje ga beginnen, de ervaring leert dat het heel veel tijd vraagt (al 2x een +1,200 € bestelling geplaatst Wink )

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
15-12-2013, 02:30 PM
Bericht: #21
RE: Italian Wines
count me also in als het zover is
groeten - Orion
15-12-2013, 03:23 PM
Bericht: #22
RE: Italian Wines
Ik misschien ook wel
15-12-2013, 03:28 PM
Bericht: #23
RE: Italian Wines
(14-12-2013 11:31 PM)Kris G schreef:  
(14-12-2013 08:32 PM)shiraz schreef:  Laat maar iets weten wanneer we onze bestelling kunnen doorgeven. Hoe verloopt de betaling? stuur uw rekeningnummer, via PM, maar door. Dan kunnen we vooraf betalen

alles zelf voorschieten zou idd beetje moeilijk worden Wink ik denk dat ik in januari aan mijn lijstje ga beginnen, de ervaring leert dat het heel veel tijd vraagt (al 2x een +1,200 € bestelling geplaatst Wink )

Kris, ge begint aan iets hè Wink

Buvez du vin et vivez joyeux !
15-12-2013, 10:42 PM
Bericht: #24
RE: Italian Wines
als je italiaans wil bestellen , bekijk deze site eens

http://www.xtrawine.com/en

is italiaans; heb er 2 keer besteld , flessen zijn mooi ingepakt en beschermd ; levering binen de week. voor 12 flessen zijn er 20 € transportkosten.
15-12-2013, 11:12 PM
Bericht: #25
RE: Italian Wines
(15-12-2013 03:28 PM)doc schreef:  
(14-12-2013 11:31 PM)Kris G schreef:  
(14-12-2013 08:32 PM)shiraz schreef:  Laat maar iets weten wanneer we onze bestelling kunnen doorgeven. Hoe verloopt de betaling? stuur uw rekeningnummer, via PM, maar door. Dan kunnen we vooraf betalen

alles zelf voorschieten zou idd beetje moeilijk worden Wink ik denk dat ik in januari aan mijn lijstje ga beginnen, de ervaring leert dat het heel veel tijd vraagt (al 2x een +1,200 € bestelling geplaatst Wink )

Kris, ge begint aan iets hè Wink

Nogal goed dat er in de wereld nog een paar sociaal idealisten zijn die in de wijnwereld hun wijnpassie op deze manier willen delen.
thank you Kris

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-12-2013, 12:12 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-12-2013 om 12:44 AM door Kris G.)
Bericht: #26
RE: Italian Wines
ik heb ervaring met mijn "lijstjes" Wink (op bdx gebied is het jammer genoeg gedaan met die koopjes Sad )

zal wel lukken, maar zal idd wel wat coördinatie vragen
(15-12-2013 10:42 PM)peter schreef:  als je italiaans wil bestellen , bekijk deze site eens

http://www.xtrawine.com/en

is italiaans; heb er 2 keer besteld , flessen zijn mooi ingepakt en beschermd ; levering binen de week. voor 12 flessen zijn er 20 € transportkosten.

snel eens gekeken : mooi aanbod en prijzen die net onder de Collishop prijzen zitten watte in de Collishop geraak je er wel nog onder bij een -10% actie of rode prijzen, ik ga het eens verder uitpluizen, op het 1e zicht zitten ze onder de Superiore prijzen

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
16-12-2013, 09:34 AM
Bericht: #27
RE: Italian Wines
Sommige prijzen zijn echt wel scherp. Terra di Lavoro 2010 aan 37.03€ (zonder verzending). Bij Licata kost die 59.9€ Huh

Ook een heel ruim gamma met een aantal domeinen die niet makkelijk te vinden zijn en die ik wel 'ns zou willen proberen.

Merci voor de tip! applaus

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
16-12-2013, 10:32 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-12-2013 om 10:34 AM door Corto.)
Bericht: #28
RE: Italian Wines
(16-12-2013 12:12 AM)Kris G schreef:  ik ga het eens verder uitpluizen, op het 1e zicht zitten ze onder de Superiore prijzen
Ik ga het ook eens rustig bekijken. Hun aanbod is niet zo uitgebreid als bij Superiore, maar voor sommige wijnen die op mijn aankooplijstje staan, zijn ze echt wel veel goedkoper (zodanig veel zelfs dat zonder positieve forumreferenties ik het bijna te mooi om waar te zijn zou vinden).
In ieder geval heb ik net een proefbestelling gedaan met onder meer Guidalberto 2011 aan 29,5 euro (laatste 2 flessen) en de Avi 2007 van San Patrignano aan 11,65 euro.
16-12-2013, 11:40 AM
Bericht: #29
RE: Italian Wines
Superiore was vroeger goedkoop (Weinpalais was wel nog goedkoper maar minder betrouwbaar), maar Superiore heeft hun prijzen de laatste 2 jaar serieus laten stijgen, zitten nu zelfs bijna of soms zelfs over het niveau van Grandry, dus als die site betrouwbaar blijkt te zijn (hoe ze hun wijnen bewaren zal wel moeilijk te controleren zijn) lijkt me dat zeker een optie : ik heb nog maar van enkele flessen de prijzen vgl en het is idd bijna te mooi om waar te zijn Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
16-12-2013, 02:31 PM
Bericht: #30
RE: Italian Wines
Hoe zit het eigenlijk met de verzendingskosten bij grote bestellingen? 24 flessen is 43 euro, 48 flessen = 86 euro?

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face


Ga naar locatie: