Welkom, gast!


Peiling: Verkies je een andere wijn bij genoemd gerecht ?
Deze peiling is gesloten.
Savoie 100.00% 3 100.00%
Jura 0% 0 0%
Totaal aantal stemmen: 3 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
27-10-2013, 06:59 PM
Bericht: #1
Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
Zaterdagavond - enkele vrienden samen en een lekker flesje bij ons voorgerecht. Dat wordt genieten.
Ons voorgerecht bestond uit een "Savoy-Galet". (paddestoelen - witte kool - in een jasje van bladerdeeg).
Jou reactie : rare wijnkeuze.... en toch.... wondermooi experiment.
Strogele kleur met een mooie jurk die vrij intens en briljant is. Trage tranen verraden reeds een zekere molligheid.
In de neus de geur van verse hoeveboter, rijpe appeltjes en abrikozen en een lichte molligheid. Het mondgevoel: een frisheid met zeer goed gebalanceerde zuren en een subtiele mineraliteit.
Kortom een kwalitatief zeer goede en prachtige witte wijn die wij samen een 92 durven geven, een echte aanrader.


Bijlagen
.pdf  3-Savigny-Les-Beaune.pdf (Grootte: 94.66 KB / Aantal keer gedownload: 9)

Wijn is het intellectuele deel van de maaltijd
27-10-2013, 07:30 PM
Bericht: #2
RE: Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
(27-10-2013 06:59 PM)vin noble schreef:  Zaterdagavond - enkele vrienden samen en een lekker flesje bij ons voorgerecht. Dat wordt genieten.
Ons voorgerecht bestond uit een "Savoy-Galet". (paddestoelen - witte kool - in een jasje van bladerdeeg).
Jou reactie : rare wijnkeuze.... en toch.... wondermooi experiment.
Strogele kleur met een mooie jurk die vrij intens en briljant is. Trage tranen verraden reeds een zekere molligheid.
In de neus de geur van verse hoeveboter, rijpe appeltjes en abrikozen en een lichte molligheid. Het mondgevoel: een frisheid met zeer goed gebalanceerde zuren en een subtiele mineraliteit.
Kortom een kwalitatief zeer goede en prachtige witte wijn die wij samen een 92 durven geven, een echte aanrader.

Bedankt voor de enthousiaste proefnoties, vin Noble!
Ik dronk niet zo lang geleden ook een witte van dit domein (al redelijk oud ook) en was zeer aangenaam verrast.
Zeker geen rare wijnkeuze volgens mij maar heb toch voor de fun maar de peiling ingevuld Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-10-2013, 04:10 PM
Bericht: #3
RE: Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
(27-10-2013 07:30 PM)vinejo schreef:  
(27-10-2013 06:59 PM)vin noble schreef:  Zaterdagavond - enkele vrienden samen en een lekker flesje bij ons voorgerecht. Dat wordt genieten.
Ons voorgerecht bestond uit een "Savoy-Galet". (paddestoelen - witte kool - in een jasje van bladerdeeg).
Jou reactie : rare wijnkeuze.... en toch.... wondermooi experiment.
Strogele kleur met een mooie jurk die vrij intens en briljant is. Trage tranen verraden reeds een zekere molligheid.
In de neus de geur van verse hoeveboter, rijpe appeltjes en abrikozen en een lichte molligheid. Het mondgevoel: een frisheid met zeer goed gebalanceerde zuren en een subtiele mineraliteit.
Kortom een kwalitatief zeer goede en prachtige witte wijn die wij samen een 92 durven geven, een echte aanrader.

Bedankt voor de enthousiaste proefnoties, vin Noble!
Ik dronk niet zo lang geleden ook een witte van dit domein (al redelijk oud ook) en was zeer aangenaam verrast.
Zeker geen rare wijnkeuze volgens mij maar heb toch voor de fun maar de peiling ingevuld Wink

Idd, knappe TN.
Ik heb de peiling ook ingevuld en Jo : We zijn aan het winnen applaus

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
28-10-2013, 04:40 PM
Bericht: #4
RE: Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
(28-10-2013 04:10 PM)carl schreef:  
(27-10-2013 07:30 PM)vinejo schreef:  Zeker geen rare wijnkeuze volgens mij maar heb toch voor de fun maar de peiling ingevuld Wink

Idd, knappe TN.
Ik heb de peiling ook ingevuld en Jo : We zijn aan het winnen applaus

De peiling blijft op 100% staan. Voorlopig is er unanimiteit Wink
Wel plkezant, zo'n peiling.
Mooie notitie ook.
28-10-2013, 06:08 PM
Bericht: #5
RE: Domaine du Château de Meursault - SAVIGNY BLANC - 2002
(28-10-2013 04:40 PM)Marc schreef:  
(28-10-2013 04:10 PM)carl schreef:  
(27-10-2013 07:30 PM)vinejo schreef:  Zeker geen rare wijnkeuze volgens mij maar heb toch voor de fun maar de peiling ingevuld Wink

Idd, knappe TN.
Ik heb de peiling ook ingevuld en Jo : We zijn aan het winnen applaus

De peiling blijft op 100% staan. Voorlopig is er unanimiteit Wink
Wel plezant, zo'n peiling.
Mooie notitie ook.

Ik vind dat ook, we moeten dat eens wat meer doen! Ik peil biinnenkort eens of de leden meer van zulke peilingen willen Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: