Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chablis
20-12-2013, 09:43 PM
Bericht: #1
Chablis
Ik heb binnenkort een goede vriend die komt eten en ik weet dat ie graag een lekkere Chablis drinkt. Nu, ik weet van Chablis geen moer al heb ik er al wel gedronken. Mijn vraagje is; Kennen jullie een heel goede Chablis (mag een premier of grand cru zijn) ? dank u;-)
20-12-2013, 10:16 PM
Bericht: #2
RE: Chablis
(20-12-2013 09:43 PM)Pietn schreef:  Ik heb binnenkort een goede vriend die komt eten en ik weet dat ie graag een lekkere Chablis drinkt. Nu, ik weet van Chablis geen moer al heb ik er al wel gedronken. Mijn vraagje is; Kennen jullie een heel goede Chablis (mag een premier of grand cru zijn) ? dank u;-)

Dauvissat of Raveneau - indien niet verkrijgbaar, schoonbroer van Dauvissat is Laurent Tribut, maakt zeer goede gewone Chablis. Te koop bij Boutelegier.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-12-2013, 10:28 PM
Bericht: #3
RE: Chablis
(20-12-2013 10:16 PM)vinejo schreef:  
(20-12-2013 09:43 PM)Pietn schreef:  Ik heb binnenkort een goede vriend die komt eten en ik weet dat ie graag een lekkere Chablis drinkt. Nu, ik weet van Chablis geen moer al heb ik er al wel gedronken. Mijn vraagje is; Kennen jullie een heel goede Chablis (mag een premier of grand cru zijn) ? dank u;-)

Dauvissat of Raveneau - indien niet verkrijgbaar, schoonbroer van Dauvissat is Laurent Tribut, maakt zeer goede gewone Chablis. Te koop bij Boutelegier.

Tnx Vinejo voor de tipWink ga eens kijkenSmile
21-12-2013, 08:51 PM
Bericht: #4
RE: Chablis
vandaag de Chablis van Domaine Fèvres geproefd in de Hopduvel in Gent. Heel lekker! Komt wel aan 18€

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-12-2013, 11:26 PM
Bericht: #5
RE: Chablis
ga ook eens Kijken Olivier;-) tnx. Heb nog in mijn kelder een Chablis la jouchere gevonden 2008 gevonden de gewone cuvee... Ga hem morgen eens proeven.
22-12-2013, 01:55 AM
Bericht: #6
RE: Chablis
(21-12-2013 11:26 PM)Pietn schreef:  ga ook eens Kijken Olivier;-) tnx. Heb nog in mijn kelder een Chablis la jouchere gevonden 2008 gevonden de gewone cuvee... Ga hem morgen eens proeven.

Pietn, uit eigen winkel..., Long-Depaquit maakt toch ook geen slechte Chablis ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-12-2013, 02:52 PM
Bericht: #7
RE: Chablis
Idd Doc heb daar ook al zitten naar kijken...Les vaucopains 2009 lijkt me iets om eens te proberen
22-12-2013, 03:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-12-2013 om 03:37 PM door doc.)
Bericht: #8
RE: Chablis
(22-12-2013 02:52 PM)Pietn schreef:  Idd Doc heb daar ook al zitten naar kijken...Les vaucopains 2009 lijkt me iets om eens te proberen

Ik kocht een flesje Les Clos 2010...met geduld...Bichot maakt kwaliteit !

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-12-2013, 11:02 PM
Bericht: #9
RE: Chablis
Heb vandaag net een Petit Chablis gedronken, die mij enorm beviel. Het hangt er natuurlijk vanaf waarbij je de wijn wil schenken. Ik heb hem ontkurkt bij een oer-Belgische mossel-friet. Ik was op zoek naar eens iets anders dan een sauvignon blanc, muscadet of picpoul de pinet, en vond de petit chablis een schot in de roos. De verwachte frisheid was volledig op afspraak, met veel groene appel en citrus, maar toch ook een zekere moelleux die je nooit bij die andere druiven vind. Ik kocht mijn 'Domaine du Chardonnay' bij Wijnen Lybaert in Gent voor 13,70 EUR.
23-12-2013, 01:24 AM
Bericht: #10
RE: Chablis
(22-12-2013 11:02 PM)InVinoVeritas schreef:  Heb vandaag net een Petit Chablis gedronken, die mij enorm beviel. Het hangt er natuurlijk vanaf waarbij je de wijn wil schenken. Ik heb hem ontkurkt bij een oer-Belgische mossel-friet. Ik was op zoek naar eens iets anders dan een sauvignon blanc, muscadet of picpoul de pinet, en vond de petit chablis een schot in de roos. De verwachte frisheid was volledig op afspraak, met veel groene appel en citrus, maar toch ook een zekere moelleux die je nooit bij die andere druiven vind. Ik kocht mijn 'Domaine du Chardonnay' bij Wijnen Lybaert in Gent voor 13,70 EUR.

InVinoVeritas,

Wanneer ik deze post las kwam onmiddellijk het beeld van een portie lekkere mosselen naar selder en tijm ruikend met een bord van knapperige fritjes me voor de ogen. Als je dan dit weet te combineren met een wijn waarvan je denkt, dat is het nu, kan je dag niet meer stuk.

Meer moet het niet zijn.

En,......welkom op dit forum.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
23-12-2013, 10:41 PM
Bericht: #11
RE: Chablis
Billaud-Simon maakt zeer mooie chablis wijnen, zowel de zgn. gewone petit chablis als de echte top zoals Les Preuses. Een tweetal jaren geleden voor 12 euro per fles de premier cru 'les vaillons' 2002 op de kop kunnen tikken, dit was gewoon af, echt prachtig. Ik weet niet waar ze allemaal te krijgen zijn, ik haal ze bij de Wijnmakelaarsunie in Hasselt. Ook interessant, maar dan eerder in de prijsklasse 'ma nee zot', Oronce de Beler. Hij heeft enkele miniscule lapjes grond in Valmur (GC). Zeer speciaal, mineraal, elegantie en supergoed in de afdronk, maar dat mag ook wel voor 66 euro per fles, eerder iets om tijdens een degustatie te proberen Wink.

Pattes Loup is ook een topper, jong aanstormend talent voor een onnavolgbare prijs, ik denk dat zijn premier cru wijnen die echt wel tot de betere van het moment horen, rond de 20 euro kosten. Te krijgen bij Vinikus, maar meestal zeer snel uitverkocht, Gerd moet maar eens proberen en meer van te pakken te krijgen Tongue.


Ga naar locatie: