Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Comte Armand
08-01-2014, 11:52 AM
Bericht: #1
Domaine Comte Armand
Pommard Premier Cru "Clos des Epeneau" 2011

Gezien de prijs (107 Euro) valt dit voor mij in de categorie "a once in a liftetime experience", maar dit was toch wel zwaar genieten, ondanks zijn piepjonge leeftijd. Ik heb me laten vertellen dat "Clos des Epeneau" zowat beschouwd wordt als het beste perceel in Pommard en dat dit volledig eigendom is van Comte Armand. Zoals zo dikwijls bij zeer lekkere wijnen heb ik zo goed als niks genoteerd, maar wat een kracht en tegelijkertijd ook finesse.

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
08-01-2014, 01:28 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Comte Armand
Behoorlijk jong inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het een "beestje" was...Wel een referentie die kan tellen ! Mooi !

Buvez du vin et vivez joyeux !
08-01-2014, 02:26 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Comte Armand
Zo'n wijnen liggen alvast niet in mijn kelder Smile
08-01-2014, 02:28 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Comte Armand
(08-01-2014 11:52 AM)nco schreef:  . Zoals zo dikwijls bij zeer lekkere wijnen heb ik zo goed als niks genoteerd

Zeer herkenbaar... ;-) Denk dat dat komt omdat we dan niet zien wat we schrijven (met de ogen toe...) Sleepy

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-01-2014, 02:34 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Comte Armand
(08-01-2014 02:26 PM)Dc schreef:  Zo'n wijnen liggen alvast niet in mijn kelder Smile

In de mijne ook niet hoor, royaal boven mijn budget... Net daarom zijn wijnclubs en dergelijke zo interessant, je leert er veel van bij en door de kosten te delen drink je flessen die je normaal niet kan betalen.

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)


Ga naar locatie: