Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Chanson
19-01-2014, 10:58 AM
Bericht: #1
Domaine Chanson
Les Teurons 1er cru, Beaune, 2006

Gisteren deze wijn gedronken bij een perfect stukje varkenshaas met jagersaus. In de neus fris rood fruit. Je ruikt de zuurtjes als het ware. De mond brengt bevestiging en verlossing. Yes, dit is top. Naast de rode besjes en aardbeitjes ook een likje vanille dat heel goed gaat bij het fruit. Net als een panna cotta met coulis van rood fruit. Mijn avond kan niet meer stuk.
Na het eten nog een glaasje gedronken en de wijn lijkt geëvolueerd. De vanille is niet meer te bespeuren en de zuren worden redelijk dominant. Niet langer wachten dus om deze 2006 te drinken.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-01-2014, 11:14 AM
Bericht: #2
RE: Domaine Chanson
(19-01-2014 10:58 AM)Olivier schreef:  Les Teurons 1er cru, Beaune, 2006

Gisteren deze wijn gedronken bij een perfect stukje varkenshaas met jagersaus. In de neus fris rood fruit. Je ruikt de zuurtjes als het ware. De mond brengt bevestiging en verlossing. Yes, dit is top. Naast de rode besjes en aardbeitjes ook een likje vanille dat heel goed gaat bij het fruit. Net als een panna cotta met coulis van rood fruit. Mijn avond kan niet meer stuk.
Na het eten nog een glaasje gedronken en de wijn lijkt geëvolueerd. De vanille is niet meer te bespeuren en de zuren worden redelijk dominant. Niet langer wachten dus om deze 2006 te drinken.

watte
Dit is bijna creepy, gisteren deze wijn ook gedronken!!
Was ter gelegenheid van Heevie Teusted bij mij (verslag is in de maak) Qua voorbereiding gebruikte ik mijn nieuwe techniek voor 'klassewijnen in hun midlife': had de fles donderdagavond al geopend en een klein glaasje eruit. Dit was zeer succesvol. De wijn was inderdaad top. Ook notoire Bourgognekenners Vincent en Thierry vonden hem schitterend. Wat een fijne, elegante wijn. Ik noteerde ook nog 'fragiel'. En putje. Zalig.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-01-2014, 11:19 AM
Bericht: #3
RE: domaine chanson
Wow! Dat is inderdaad wel zeer toevallig!

Fragiel typeert deze wijn inderdaad heel goed. Je voelt dat dit een mooi evenwicht is, maar dat dit snel verloren kan gaan. Heel verfijnde wijn.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-01-2014, 11:24 AM
Bericht: #4
RE: Domaine Chanson
(19-01-2014 11:19 AM)Olivier schreef:  Wow! Dat is inderdaad wel zeer toevallig!

Fragiel typeert deze wijn inderdaad heel goed. Je voelt dat dit een mooi evenwicht is, maar dat dit snel verloren kan gaan. Heel verfijnde wijn.

Hier wat bewijsmateriaal Wink


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-01-2014, 04:21 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Chanson
Hoe was de Camille? :-)

Wine is sunlight , held together by water !
19-01-2014, 09:44 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Chanson
(19-01-2014 04:21 PM)Venne schreef:  Hoe was de Camille? :-)

Zie topic heevie teusted ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-10-2015, 11:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-10-2015 om 11:19 PM door Terretoir.)
Bericht: #7
RE: Domaine Chanson
Laatst op het domein geweest op uitnodiging.
Verschillende cuveé's geproefd, in verticale.

Hun Clos de Mouches, zowel wit en rood, zijn schitterende wijnen! Voor mij WOTN!

De Chenevottes ook schitterend en de Santenay Beauregard 1er cru was voor mij de boeiendste.

Ook een Mouches gedronken uit 55, blind... Niemand die dacht dat deze zou oud was, de oudst geraden millesime was in de 70'er jaren...

Mooi domein dat geen krachtpatsers maakt maar wijnen op finesse, fruit en elegantie...

Super moderne cuverie en de caves zijn ook zeker de moeite in de bastion...

[Afbeelding: 12006286_10153623429084469_2593870413497...07b42d5bf0]

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
05-10-2015, 08:08 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Chanson
Daar zou ik ook wel eens willen uitgenodigd worden... Smile

Lang geleden trouwens, welcome back!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
07-10-2015, 10:30 PM
Bericht: #9
RE: Domaine Chanson
(05-10-2015 08:08 PM)Olivier schreef:  Daar zou ik ook wel eens willen uitgenodigd worden... Smile

Lang geleden trouwens, welcome back!

Kan altijd voor gezorgd worden....

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: