Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Braunewell, Rheinhessen
14-04-2014, 12:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-04-2014 om 12:47 PM door koen.)
Bericht: #1
Braunewell, Rheinhessen
Ik dronk van dit domein dat net 3 trossen van Gault Millau kreeg de Essenheimer Riesling Kalkstein Trocken 2012 wat een aangename verrassing. Zeer minerale neus, floraal, rijp wit fruit, witte perzik, licht kruidig. In de mond zeer sappige aanzet met perzikken à gogo en frisse door fruit omhulde zuren. Breed middenpallet en een mooie minerale afdronk, knappe wijn, deed me aan de Lorch van Fricke denken (en de mensen die me kennen, weten dat dit een groot compliment is Wink ) 90. Een aanrader.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
14-04-2014, 01:28 PM
Bericht: #2
RE: Braunewell, Rheinhessen
Ergens in België te koop of via internet aangeraakt?

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
14-04-2014, 01:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-04-2014 om 01:46 PM door koen.)
Bericht: #3
RE: Braunewell, Rheinhessen
Gij kent me te goed ... maar deze keer geen internet maar hier in Hoeilaart dorp. Testflesje gekocht (eigenlijk alleen maar omdat de wijnhandelaar zei dat het domein warm werd aanbevolen door Gerd Wink ) en bingo. Iets over de 13€ bij http://www.holar-isca.be/nl/webshop.html trouwens bij hun ook een paar lekkere muscadets van Luneau-Papin gekocht: Pierre de la grange aan 7,5€ (mijn favoriet, strak, mineraal) en de meer rondere Clos des Allées iets boven de 9€ geloof ik
Net wat zitten googlen en nog op dit gevallen http://www.falstaff.at/weine/essenheimer...06320.html ze vinden het ook een aanrader Cool . Voor de rest vind ik niet echt veel internetwinkels die deze wijn verkopen.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
14-04-2014, 03:24 PM
Bericht: #4
RE: Braunewell, Rheinhessen
Dat ziet er wel een sympathiek winkeltje uit. Mocht je er nog eens langs gaan mag je voor mij ook steeds een proefflesje meebrengen alsook enkele Luneau-Papins Pierre de la grange. Laat maar iets weten of dit lukt. Wink

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City


Ga naar locatie: