Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laroche, Chablis
14-06-2014, 02:17 PM
Bericht: #1
Laroche, Chablis
La Jouchère 2012, Chablis

Een klassieker in de colruyt, raar dat hier nog geen post over bestaat. Ik heb een halfje gekocht om te proberen en dat is me echt goed bevallen. Heel fijne neus, met minerale toets, vuursteen, en appeltjes.
In de mond komt de verfijndheid van de neus terug. Ook hier een licht minerale toets en de appeltjes. Niet gigantisch complex, maar fijn en fris. Echt veel drinkplezier voor wie van een fijne stijl van chardonnay houdt. Aanrader!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
14-06-2014, 08:26 PM
Bericht: #2
RE: Laroche, Chablis
vanavond het laatste glas. Is plots een stuk eenvoudiger geworden. De appeltjes hebben plaats geruimd voor citrus. Ook de mineraliteit is er uit weg. Beetje banaal geworden. Direct uitdrinken na opendoen dus...

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
03-04-2019, 09:09 AM
Bericht: #3
RE: Laroche, Chablis
Gisteren de premier cru Les Beauroys 2011 gedronken.
Zeer mooie wijn, met zilte toetsen en rijp wit fruit (zelfs wat perzik), mineraliteit in de lánge afdronk.
Alweer de bevestiging dat 2011 in Chablis echt goed is.
De 2013 staat nu in rode prijs aan 19.99 maar die jaargang dronken we op de HT proeverij vorige week zondag en beviel me veel minder.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: