Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hospices de Beaune
25-07-2014, 10:53 PM
Bericht: #1
Hospices de Beaune
Wie van jullie heeft ervaring met de wijnen van Hospices de Beaune?

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
23-10-2016, 07:02 PM
Bericht: #2
Hospices de Beaume
Op dit ogenblik vind je tussen de " Rode Prijzen" van Klassewijnen de Hospices de Beaume 2013 Pouilly-Fuissé Cuvée Francoise Poisard afge prijsd van € 55,16 /fles naar € 45,99 /fles.
Zie foto onderaan

Wie heeft er ervaring met deze wijn?

Deze wijn van 2013 heb ik nog niet gedronken maar wel de 2011.
De wijn van 2013 werd op de fles gezet door Albert Bischot. Een groot wijnhuis in Beaune.
De wijn van 2011 werd gebotteld door Moillard ook al een grote naam in de Bourgogne.
Deze wijn van 2011 dronk ik en vond dat deze geen 10 Euro waard was. ( Heb er nog 2 flessen van)
Zijn prijskaartje: van 24€ afgeprijsd naar 16.80€.
Ik hoop dat de kopers van de 2013 iets beter in het glas krijgen.

Ik heb ook al vastgesteld dat niet altijd de kopers van fusten op de jaarlijkse veiling van de Hospices de Beaune deze op de fles zetten.


Bijlagen Afbeeldingen
           

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
23-10-2016, 08:50 PM
Bericht: #3
RE: Hospices de Beaune
Je had al een topic hierover opgestart, Don. Heb ze samengevoegd.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
23-10-2016, 09:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-10-2016 om 09:40 PM door don quichotte.)
Bericht: #4
RE: Hospices de Beaune
(23-10-2016 08:50 PM)Olivier schreef:  Je had al een topic hierover opgestart, Don. Heb ze samengevoegd.

Thanks,

Mijn geheugen is ook niet meer van een twintig jarige. Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
23-10-2016, 10:35 PM
Bericht: #5
RE: Hospices de Beaume
(23-10-2016 07:02 PM)don quichotte schreef:  Op dit ogenblik vind je tussen de " Rode Prijzen" van Klassewijnen de Hospices de Beaume 2013 Pouilly-Fuissé Cuvée Francoise Poisard afge prijsd van € 55,16 /fles naar € 45,99 /fles.
Zie foto onderaan

Wie heeft er ervaring met deze wijn?

Deze wijn van 2013 heb ik nog niet gedronken maar wel de 2011.
De wijn van 2013 werd op de fles gezet door Albert Bischot. Een groot wijnhuis in Beaune.
De wijn van 2011 werd gebotteld door Moillard ook al een grote naam in de Bourgogne.
Deze wijn van 2011 dronk ik en vond dat deze geen 10 Euro waard was. ( Heb er nog 2 flessen van)
Zijn prijskaartje: van 24€ afgeprijsd naar 16.80€.
Ik hoop dat de kopers van de 2013 iets beter in het glas krijgen.

Ik heb ook al vastgesteld dat niet altijd de kopers van fusten op de jaarlijkse veiling van de Hospices de Beaune deze op de fles zetten.

Vandaag op proeverij gepraat met wijnboer uit Bourgogne die elk jaar ter plaatse mee bood op een vat maar nu uiteindelijk is afgehaakt. Veiling wordt georganiseerd door Christies, zowat alles wordt gedaan via internet en telefoon. Europeanen komen er nog weinig aan te pas...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-10-2016, 02:57 PM
Bericht: #6
RE: Hospices de Beaume
(23-10-2016 10:35 PM)vinejo schreef:  
(23-10-2016 07:02 PM)don quichotte schreef:  Op dit ogenblik vind je tussen de " Rode Prijzen" van Klassewijnen de Hospices de Beaume 2013 Pouilly-Fuissé Cuvée Francoise Poisard afge prijsd van € 55,16 /fles naar € 45,99 /fles.
Zie foto onderaan

Wie heeft er ervaring met deze wijn?

Deze wijn van 2013 heb ik nog niet gedronken maar wel de 2011.
De wijn van 2013 werd op de fles gezet door Albert Bischot. Een groot wijnhuis in Beaune.
De wijn van 2011 werd gebotteld door Moillard ook al een grote naam in de Bourgogne.
Deze wijn van 2011 dronk ik en vond dat deze geen 10 Euro waard was. ( Heb er nog 2 flessen van)
Zijn prijskaartje: van 24€ afgeprijsd naar 16.80€.
Ik hoop dat de kopers van de 2013 iets beter in het glas krijgen.

Ik heb ook al vastgesteld dat niet altijd de kopers van fusten op de jaarlijkse veiling van de Hospices de Beaune deze op de fles zetten.

Vandaag op proeverij gepraat met wijnboer uit Bourgogne die elk jaar ter plaatse mee bood op een vat maar nu uiteindelijk is afgehaakt. Veiling wordt georganiseerd door Christies, zowat alles wordt gedaan via internet en telefoon. Europeanen komen er nog weinig aan te pas...

Naar mijn bescheiden mening heb je als wijnliefhebber weinig aan deze wijnen, je moet het eerder zien als liefdadigheid. Geen enkele wijn heeft me ooit kunnen overtuigen, in het beste geval niet slecht maar veel te duur.
25-10-2016, 05:35 PM
Bericht: #7
RE: Hospices de Beaume
(25-10-2016 02:57 PM)wvd schreef:  Geen enkele wijn heeft me ooit kunnen overtuigen, in het beste geval niet slecht maar veel te duur.

Idem hier

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: