Welkom, gast!


Peiling: Drink je wel eens een volledige fles wijn uit op 1 dag?
Nu en dan
Bij uitzonderlijke weltschmerz
Nooit
Ik niet, mijn vrouw wel
Ja, vooral magnums.
[Resultaten weergeven]
 
 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Peiling!
20-09-2014, 10:52 AM
Bericht: #1
Peiling!
Het hoeft niet altijd paling te zijn
(Zie boven)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-09-2014, 12:15 PM
Bericht: #2
RE: Peiling!
Maar bedoel je aleen, of samen met je partner ?
Onlangs een La Pointe 2002 gedronken, normale fles van 75 cl, maar die was zooooooo lekker dat er maar 37,5 cl leek in te zitten.
Was leeg voor we het wisten - ha ha ha ! Smile
20-09-2014, 12:19 PM
Bericht: #3
RE: Peiling!
Leuke discussie. ik zie juist ook dat men fles leeg is;-)
20-09-2014, 12:23 PM
Bericht: #4
RE: Peiling!
Als ik er één uitdrink blijft het daar meestal niet bij... :-) Heb dan ook de magnum optie aangeduid...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
20-09-2014, 12:23 PM
Bericht: #5
RE: Peiling!
(20-09-2014 12:15 PM)Gandalf schreef:  Maar bedoel je aleen, of samen met je partner ?
Onlangs een La Pointe 2002 gedronken, normale fles van 75 cl, maar die was zooooooo lekker dat er maar 37,5 cl leek in te zitten.
Was leeg voor we het wisten - ha ha ha ! Smile

Alleen hé, Gandalf, of oké, mss het obligate halve glaasje voor de partner Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-09-2014, 12:42 PM
Bericht: #6
RE: Peiling!
Ha ha, die van mij lust het ook wel hoor ! Maar ze drinkt wel iets minder dan de zoon van haar schoonvader Wink

Nu zou je nog beter moeten specifiëren: 1 fles in één keer, of een deel bij het middagmaal, en de rest 's avonds.

Maar het is écht zo dat fantastische wijnen ook véél makkelijker binnenlopen.
Als ik mij de VCC's herinner: dat was echt vloeibaar fluweel...
20-09-2014, 01:50 PM
Bericht: #7
RE: Peiling!
Goh ik zou wel eens meer dan 75 cl durven drinken op een avond .
Maar de kans is groter dat dit verschillende flessen zijn waarvan ik dan 1 of meerdere glazen drink ...

Ge trekt rap eens wat meer open als er bezoek is ook hé Smile
23-09-2014, 08:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-09-2014 om 01:26 PM door carl.)
Bericht: #8
RE: Peiling!
Wanneer het gezellig is aan tafel en de wijn me meer dan bevalt durft het wel eens gebeuren dat ik een flesje soldaat maak op 1 avond.
Is momenteel trouwens ook aan het gebeueren met de Clos Marie l'Olivette 2012 Smile

Edit : IS ook gebeurd Smile

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
24-09-2014, 12:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-09-2014 om 01:49 PM door Vinogan(s).)
Bericht: #9
RE: Peiling!
Als ik aan een fles begin in het weekend voor het eten (al 1e glas als aperitief) en het eten is lekker en de wijn en de sfeer is goed ja, dan is de kans eigenlijk heel reëel dat de fles de volgende ochtend niet haalt (vooral door dat hamve glaasje van de vrouw natuurlijk ;-) ).

Gebeurt dus eigenlijk heel regelmatig :-)

Nu ik er zo wat verder over nadenk, zou ik het zelfs omgekeerd durven verwoorden: als er op het einde van de avond nog veel van de fles overblijft, dan betekent dat gewoon dat de wijn tegenvalt :-)
24-09-2014, 02:29 PM
Bericht: #10
RE: Peiling!
(24-09-2014 12:59 PM)Vinogan(s) schreef:  Als ik aan een fles begin in het weekend voor het eten (al 1e glas als aperitief) en het eten is lekker en de wijn en de sfeer is goed ja, dan is de kans eigenlijk heel reëel dat de fles de volgende ochtend niet haalt (vooral door dat hamve glaasje van de vrouw natuurlijk ;-) ).

Gebeurt dus eigenlijk heel regelmatig :-)

Nu ik er zo wat verder over nadenk, zou ik het zelfs omgekeerd durven verwoorden: als er op het einde van de avond nog veel van de fles overblijft, dan betekent dat gewoon dat de wijn tegenvalt :-)
Big Grin
Man man, we zijn allemaal t zelfde...
Ik durf zelfs twee flessen opendoen op zo n zaterdag om dan de dag erna van elks nog een halve fles over te hebben om de evolutie te zien..
@Carl: efkens afzien als de wekker gaat neem je er dan maar bij hé... Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-09-2014, 05:44 PM
Bericht: #11
RE: Peiling!
(24-09-2014 02:29 PM)vinejo schreef:  @Carl: efkens afzien als de wekker gaat neem je er dan maar bij hé... Wink

Dat afzien viel nogal mee. Ligt dat aan het feit dat deze wijn slechts licht gesulfiteerd werd of begin ik het al gewoon te worden ... Tongue

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
24-09-2014, 06:14 PM
Bericht: #12
RE: Peiling!
(24-09-2014 05:44 PM)carl schreef:  
(24-09-2014 02:29 PM)vinejo schreef:  @Carl: efkens afzien als de wekker gaat neem je er dan maar bij hé... Wink

Dat afzien viel nogal mee. Ligt dat aan het feit dat deze wijn slechts licht gesulfiteerd werd of begin ik het al gewoon te worden ... Tongue

Eelt op uwe lever Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-09-2014, 07:40 PM
Bericht: #13
RE: Peiling!
(24-09-2014 02:29 PM)vinejo schreef:  Man man, we zijn allemaal t zelfde...
Inderdaad! thumbsup
26-09-2014, 01:53 PM
Bericht: #14
RE: Peiling!
Als je in companie bent, en er worden enkele flessen opgehaald, kom ik toch gerust aan een fles (combinatie van verschillende wijnen). Mijn arts heeft me er al attent op gemaakt dat dat niet gezond is...
26-09-2014, 02:16 PM
Bericht: #15
RE: Peiling!
Citaat:Mijn arts heeft me er al attent op gemaakt dat dat niet gezond is...

als alle dokters nu eens hun eigen principes toepasten Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
26-09-2014, 02:30 PM
Bericht: #16
RE: Peiling!
(26-09-2014 01:53 PM)Jean schreef:  Mijn arts heeft me er al attent op gemaakt dat dat niet gezond is...

Misschien moet je van doktoor veranderen Wink

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
26-09-2014, 03:47 PM
Bericht: #17
RE: Peiling!
(26-09-2014 02:30 PM)shiraz schreef:  
(26-09-2014 01:53 PM)Jean schreef:  Mijn arts heeft me er al attent op gemaakt dat dat niet gezond is...

Misschien moet je van doktoor veranderen Wink

thumbsup Goei plan!!


Ga naar locatie: