Wijnreis doorheen Médoc
|
02-11-2014, 02:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-11-2014 om 11:36 PM door Benz.)
![]() |
|||
|
|||
Wijnreis doorheen Médoc
Hallo,
Vrijdag 24 Oktober vertrokken we met onze Camper richting mijn favoriete wijnstreek de Médoc. Zaterdag avond daar aangekomen en overnacht in Macau. Zondagmorgen een wandeling gemaakt langs enkele grote en minder grote kastelen o.a. Cantemerle, La Lagune, Maucamps, Priban enz. Zondagavond een terrasje gedaan langs de Garonne en gezien dat we konden overnachten op het domein van Chateau Beau Rivage (Bordeaux Supérieur) van Christine Nadalié die ook Chateau Clos la Bohéme (Haut-Médoc Cru Bourgeois) bezit. Maandagmorgen kregen we een rondleiding op het domein en in de kelder alsook een degustatie van hun wijnen. Chateau Beau Rivage werkt ook volledig biologisch. Zeer mooie wijntjes voor zeer schappelijke prijzen. Mijn eerste karton wijn was binnen ![]() ![]() Daarna Chateau Croizet-Bages Pauillac 2008 in het glas, wat een schitterende wijn. Mooie neus zwart fruit en wat kruiden, in de mond een mooie ronde evenwichtige wijn met een schitterende afdronk. Deze wijn is er een om nu al volop van te genieten. Dan als laatste Rauzan-Gassies 2008 in het glas. Een rijke machtige complexe wijn met een lange afdronk, je proeft wel meteen dat deze wijn nog veel te jong is en nog een 5 tal jaartjes nodig heeft om op zijn top te komen. Na deze degustatie was het tijd om naar de shop te gaan en weer enkele centjes lichter te worden ![]() ![]() Dit weer bij aankomst 23°C en bij vertrek 30°C dat maakt het zo mooi en dat maken we misschien nooit meer mee. Wat een vakantie!! Nu ooit nog eens Pomerol bezoeken want daar hadden we de tijd niet meer voor ![]() Save water drink wine! |
|||
02-11-2014, 04:09 PM
![]() |
|||
|
|||
RE: Wijnreis doorheen Médoc
(02-11-2014 02:48 PM)Benz schreef: Hallo, Zalig verslag, Benz, ik krijg het zelf warm van je enthousiasme! ![]() (Wist niet dat Croizet Bages van Rauzan Gassies was, wist wel dat dit Chateau op de goeie weg is (na jaren afgeschreven te zijn door RP) Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
03-01-2015, 04:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-01-2015 om 04:43 PM door Benz.)
![]() |
|||
|
|||
Onder het moto beter laat dan nooit, hier enkele foto's van onze Médoc reis
![]() Save water drink wine! |
|||
03-01-2015, 04:11 PM
![]() |
|||
|
|||
Doet me met weemoed terug denken aan mijn reis in de regio ( September 2014 ).
Van zodra het verlof is goedgekeurd, boek ik terug twee weken in September 2015. When in doubt ... drink Pomerol ! |
|||
03-01-2015, 04:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-01-2015 om 04:44 PM door Benz.)
![]() |
|||
|
|||
Hier nog wat foto's
![]() En omdat we iets vroeger dan voorzien de hele Médoc streek gezien hadden was er nog wat tijd om Saint-Emillion en Pomerol te bezoeken. Save water drink wine! |
|||
|