Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reis Bordeaux - September 2014
07-12-2014, 11:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-12-2014 om 11:02 AM door Mathijs81.)
Bericht: #1
Reis Bordeaux - September 2014
Dag heren ( & dames ook natuurlijk ),

Laat dit mijn eerste post op dit forum zijn, een kort overzicht van een recente reis richting Bordeaux en omstreken.
Reeds geruime zat het in het achterhoofd om toch regio Bordeaux te bezoeken, maar het kwam er nooit van.
Samen met een goede vriend en collega liefhebber van het rode vocht dan eindelijk de knoop doorgehakt.

Lang rondgekeken voor logement en uiteindelijk op Château La France terecht gekomen voor logies.
Wel hun nieuwe B&B - absolute aanrader, faire prijs en Vlaamse uitbaters, super !!!
Met de uitvalsbasis geregeld konden we onze "wish list" opmaken voor bezoeken.
Kwamen uiteindelijk met een lijst waar een 30-tal Château opstonden, waarvan we er uiteindelijk 8 hebben overgehouden.

1. Leoville Las Cases
2. Nenin
3. Clinet
4. Figeac
5. La Marzelle
6. Smith Haut Lafitte
7. Rayne Vigneau
8. Suduiraut

Op het menu stonden ook Mouton Rothschild ( afgelast wegens overlijden barones ), Haut Brion, Pavie en Pichon Longueville Baron. De laatste drie moesten wijken wegens planning ... spijtig.
Dus, enkele maanden op voorhand beginnen met research, de Château aanschrijven met motivatie voor een bezoek, enz.

Tot mijn grote verbazing antwoordden de meesten tamelijk vlot en in de meeste gevallen was het direct prijs. Enkel de groten der aarde als Latour, Angelus, Lafite, Ausone, Margaux, etc. ontvingen ofwel geen bezoek tijdens die periode ( voorbereiding oogst ) of waren volzet ( afin, daar hebben we 2015 voor ).

Hieronder een chronologisch overzicht van de bezoeken .... zal wel wat in stukken en brokken zijn ( sorry daarvoor ).

Grtz,
Mathijs
Dag één - voormiddag = Leoville Las Cases

Binnen gebied St. Julien één van mijn favoriete wijnen ( naast Ducru Beaucaillou ).
Leren kennen via degustatie met vrienden, sindsdien zoveel mogelijk ervan in huis halen.
Ontvangen door de keldermeester en private individuele tour gekregen, afgesloten met degustatie van een viertal wijnen

1. Leoville Las Cases
2. Clos du Marquis
3. Le Petit Lion
4. Potensac

De Nenin en Fugue de Nenin lieten we achterwege, gezien we in de namiddag die kant uitgingen.

Indruk - geweldig bezoek, mooie ( maar korte ) tour - aangename degustatie aan het einde, zeker met de keldermeester als gids.

   
   
   
   
   


Dag één - namiddag = Nenin

Ook hier één van mijn favoriete wijnen, ditmaal Pomerol.
Zeer mooi en netjes onderhouden domein en opnieuw individuele rondleiding ( door Michael Georges - Technical Director ).

Een tamelijk uitgebreid, interessant en persoonlijk bezoek - zelfs even door de wijngaard.
Een leuke uiteenzetting over de druiven, de manier van oogsten, onderhoud, terroir, in principe van A tot Z.

Na de rondleiding een degustatie van de twee wijnen, Nenin en Fugue de Nenin.
Hier dan ook een Fugue de Nenin 05 aangekocht die we 's avonds op terras hebben gedegusteerd ( heerlijk wijntje ).

   
   
   
   
   
Dag twee - voormiddag = Clinet

Het bezoek waar ik zeker en vast naar uit keek - Clinet, naar mijn mening een overheerlijke Pomerol, laatste jaren enorm vooruitgegaan in kwaliteit.

Ontvangst was fenomenaal - er stond een groepje buiten te wachten, deze werden wandelen gestuurd. Ik had een afspraak gemaakt, dus enkel collega en mezelf mochten binnen ... Slurp.
En we werden ontvangen door de Marketing verantwoordelijke, werkelijk een überknappe Française Heart.
Dus wij alleen naar binnen, direct gaan zitten, kort wat drinken ( watertje ) en dan ook een individuele rondleiding doorheen de gebouwen en wijngaarden.
Zeer klein Château, de nieuwe inox "cuves" waren net geleverd, moesten nog uitgepakt worden.
Dus een korte, maar zeer leuke toer, eindigend met degustatie van drie wijnen :

1. Clinet
2. Fleur de Clinet
3. Ronan by Clinet

Tijdens de degustatie kwam toevallig de CEO binnen ( Ronan ), zette zich gewoon naast ons en binnen de kortste keren waren we in gesprek over wijn, Brugge en Westvleteren bier.

Aankoop op Château was mogelijk, maar topjaar 2009 stond aan 300 Euro / fles.
Zeker en vast een aanrader als je er binnen raakt, soms doen ze maar één rondleiding per week Rolleyes.

   
   
   
   
   
Dag twee - namiddag = Figeac

Opnieuw een persoonlijke favoriet - heerlijke wijn, vooral in de topjaren.
Heb wat flessen in de kelder, de oudste zijn van 1970 en nog te genieten.
Na een super maaltijd in St. Emilion dorp ( stad ? ) richting Figeac in de namiddag.
Heerlijk domein, rijden tussen de wijngaarden in, parkeren en oversteken naar het Château zelf.
Dit bezoek was wel betalend ( 10 of 15 Euro, niet zeker ), maar de moeite waard.
Opnieuw een mooie brunette ( Française ) als gids, wel rondleiding in groep ( irritante Amerikanen, stille Singaporezen en deze enthousiaste Vlaamse jongen ).

Rondleiding duurt een uurtje, je bezoekt bijna het ganse Château ( met uitzondering van de private woondelen ) en de toer eindigt met een degustatie van twee wijnen

1. Figeac ( ik dacht 07, maar niet zeker )
2. Tweede wijn, ik vermoed Petit-Figeac

Zeker de moeite, je moet gewoon geluk hebben met je groep ....

   
   
   
   
   
Dag drie - voormiddag = La Marzelle

Hier kan ik weinig over vertellen, dit was een persoonlijke favoriet van mijn collega.
Doch de wijn ( eerste en tweede ) kan ik gerust wel smaken, gaat vlot naar binnen.
Langs de andere kant had ik hiervoor bezoek aan Haut Brion opgeofferd, maar zeker niet beklaagd.

Was normaliter een groep van vier, maar de andere partij had zijn kat gestuurd, dus ook hier een persoonlijke toets dan maar.

Rondleiding door een zeer vriendelijke dame, ik vermoed de persverantwoordelijke.
Ook hier alles zeer kleinschalig, maar toch een leuk bezoek, apotheose was de degustatie ruimte, deze was super !!!!
Twee wijnen gedegusteerd :

1. La Marzelle ( ik dacht 2010 )
2. Prieure La Marzelle ( ook hier dacht ik 2010 )

Tof vlot bezoek ( ook gratis ), zeer individuele begeleiding en antwoord op alle vragen.

   
   
   
   
   

When in doubt ... drink Pomerol !
08-12-2014, 12:08 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-12-2014 om 12:54 AM door Mathijs81.)
Bericht: #2
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Dag drie - namiddag = Smith Haut Lafitte

Smith Haut Lafitte - voor mij DE beste binnen Pessac-Leognan, zeker sedert de degustatie van de 1995 vintage.

Naar mijn mening niet het allerbeste bezoek, maar zeker en vast de allermooiste omgeving.
Ook hier enkel te bezoeken op afspraak ( kleine inleg, maar wij kregen vrijstelling - lees verder Sleepy ).

De weg erheen is misschien semi-marginaal, maar het Château zelf is alsof het uit een sprookje komt.
Iedere centimeter prachtig onderhouden, netjes - binnenin kan je van de grond eten.
De bussen met Chinezen en Amerikanen kwamen op en af - wij zaten in een groep van ongeveer 10 personen, allen Amerikanen.

Wegens foutieve info aan de balie hadden we het bezoek aan de witte kant gemist, doch nog op tijd voor het bezoek aan de rode kant. Ook hier een bezoek van ongeveer een uurtje, doorheen alle ruimtes en vooral de indrukwekkende kelder(s).

Afsluiten was met een degustatie van twee wijnen :

1. Smith Haut Lafitte Rouge ( 2007 )
2. Les Hauts de Smith Blanc ( 2011 of 2012 ? )

Er zijn meerdere formules mogelijk bij het bezoek, afhankelijk van uw portemonnee en de hoeveelheid volk.

Gezien we ons in de winkel volledig hebben laten gaan ( lees aankoop x-aantal kisten ) kregen we ons bezoek gratis, alsook nog wat extra spulletjes ( dropstops, etc ).
Aankoop op het Château zelf is een aanrader, prijzen liggen betrekkelijk lager dan aankoop in België !!!!

Heel wat foto's, dus er zullen meerdere posts nodig zijn ....

   
   
   
   
   
Extra foto's van Smith Haut Lafitte ...

   
   
   
   
En nog wat meer foto's als het mag ....

   
   
   
   
   
Dag vier - voormiddag = Rayne Vigneau

Laatste dag, dus ook nog even naar het Zuiden en richting Sauternes.
Mijn allereerste fles wijn was een Rayne Vigneau ( 0.375 ), ik vermoed 1981.
Dus ook hier een motivatiemail en bezoek bevestigd .... super.

Ligging is fenomenaal, mooi op een heuvel, prachtig 360° zicht over de ganse omgeving.
Ontvangst was zeer hartelijk, opnieuw een individueel bezoek, mensen nemen wel echt de tijd om je rond te leiden.

Korte wandeling doorheen de wijngaard, zeer interessante en complete uitleg over de botrytis - om dan opnieuw te eindigen in een strakke degustatie ruimte waar we hebben geproefd :

1. Rayne Vigneau
2. La Dame de Rayne
3. Le Sec de Rayne Vigneau

Ter plaatse ook wat aangekocht, Rayne Vigneau 2000 en 2005.
Toer is betalend, maar is ongeveer 10-15 Euro / persoon - zeker de moeite waard.

   
   
   
   
   
Dag vier - namiddag = Suduiraut

Laatste bezoek en we eindigden in schoonheid en onder een prachtige zon.
Ook hier op voorhand een reservatie gemaakt, gekozen voor de "Masterclass sessie".
Een private toer en eindigend met een soort "les" in proeven waarbij geuren, smaken en kleuren geïnterpreteerd worden - super interessant !!!

Ook hier stond wat meer volk aan de deur - geen afspraak = geen toegang.
Opnieuw een wolk van een vrouw die ons ontving en rondleidde Heart.

Zeer interessant bezoek, wat aparte en vooral heel wat nieuwe zaken geleerd.
Je gaat doorheen bijna alles ruimtes, een korte rondleiding doorheen de tuin en dan eindigen in een geweldige degustatieruimte. Gezien de "Masterclass" sessie, kregen we een drietal wijnen voor onze neus :

1. Suduiraut 1989
2. Suduiraut 1999
3. Suduiraut 2006

Tijdens de degustatie wordt je naar een aparte ruimte gebracht, waar allemaal bokalen staan met aroma's. Je moet dan trachten de aroma's te matchen met hetgeen je in het glas kan terug vinden.

Deze toer kostte ons 20 Euro / persoon, maar het is zeker de moeite waard.

   
   
   
   
   
Voor de liefhebbers zijn er nog extra foto's van Château waar het een stop en go aan de voordeur was.
Indien interesse, wil ik deze ook gerust wel eens opladen ...

Edit - blijkbaar staat niet alles netjes / bericht, geen idee hoe dat komt.
Hopelijk blijft het toch wat overzichtelijk, anders dat een moderator misschien de layout kan aanpassen ?

Groetjes,
Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
08-12-2014, 10:02 AM
Bericht: #3
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Schitterende reportage, Mathijs, thank you !!
Lijkt me ook overzichtelijk genoeg.
Sowieso indrukwekkende eerste posts... ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-12-2014, 10:45 AM
Bericht: #4
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Prachtig thumbsup

Save water drink wine!
08-12-2014, 12:36 PM
Bericht: #5
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Knap, vergeleken met mijn eerste post is dit indrukwekkend applaus

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
08-12-2014, 12:51 PM
Bericht: #6
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 12:36 PM)koen schreef:  Knap, vergeleken met mijn eerste post is dit indrukwekkend applaus

Heb m snel even opgezocht, en... Inderdaad. Big Grin

Komt ie:

"RE: Castello di Brolio Chianti Classico
Vorige week verschillende Chianti Classico's 2007 gekocht, waaronder de basis Brolio (en verder Brancaia, Fonterutoli en Felsina Berardenga). Eergisteren geopend en gisteren gedronken, kan maar één ding zeggen ik ga voor meer. Perfecte prijs kwaliteit."

(Was op zich ook zo slecht niet natuurlijk ;-) )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-12-2014, 01:13 PM
Bericht: #7
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 12:51 PM)vinejo schreef:  
(08-12-2014 12:36 PM)koen schreef:  Knap, vergeleken met mijn eerste post is dit indrukwekkend applaus

Heb m snel even opgezocht, en... Inderdaad. Big Grin

Komt ie:

"RE: Castello di Brolio Chianti Classico
Vorige week verschillende Chianti Classico's 2007 gekocht, waaronder de basis Brolio (en verder Brancaia, Fonterutoli en Felsina Berardenga). Eergisteren geopend en gisteren gedronken, kan maar één ding zeggen ik ga voor meer. Perfecte prijs kwaliteit."

(Was op zich ook zo slecht niet natuurlijk ;-) )

Idd was ook een leuke binnenkomer absolute TOPWIJN die Brolio!!

Save water drink wine!
08-12-2014, 01:28 PM
Bericht: #8
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 01:13 PM)Benz schreef:  
(08-12-2014 12:51 PM)vinejo schreef:  
(08-12-2014 12:36 PM)koen schreef:  Knap, vergeleken met mijn eerste post is dit indrukwekkend applaus

Heb m snel even opgezocht, en... Inderdaad. Big Grin

Komt ie:

"RE: Castello di Brolio Chianti Classico
Vorige week verschillende Chianti Classico's 2007 gekocht, waaronder de basis Brolio (en verder Brancaia, Fonterutoli en Felsina Berardenga). Eergisteren geopend en gisteren gedronken, kan maar één ding zeggen ik ga voor meer. Perfecte prijs kwaliteit."

(Was op zich ook zo slecht niet natuurlijk ;-) )

Idd was ook een leuke binnenkomer absolute TOPWIJN die Brolio!!

Proefde gisteren bij Tinto de 2012 en die was inderdaad bijzonder mooi.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-12-2014, 03:39 PM
Bericht: #9
RE: Reis Bordeaux - September 2014
@ Mathijs : wat is je nu het meeste bijgebleven : de wijn(gaarden) of die knappe Françaises? Tongue (doet me trouwens goesting krijgen om ook eens bdx (en rest Wink ) te gaan verkennen cheers

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
08-12-2014, 04:01 PM
Bericht: #10
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 01:13 PM)Benz schreef:  
(08-12-2014 12:51 PM)vinejo schreef:  
(08-12-2014 12:36 PM)koen schreef:  Knap, vergeleken met mijn eerste post is dit indrukwekkend applaus

Heb m snel even opgezocht, en... Inderdaad. Big Grin

Komt ie:

"RE: Castello di Brolio Chianti Classico
Vorige week verschillende Chianti Classico's 2007 gekocht, waaronder de basis Brolio (en verder Brancaia, Fonterutoli en Felsina Berardenga). Eergisteren geopend en gisteren gedronken, kan maar één ding zeggen ik ga voor meer. Perfecte prijs kwaliteit."

(Was op zich ook zo slecht niet natuurlijk ;-) )

Idd was ook een leuke binnenkomer absolute TOPWIJN die Brolio!!

Thanks voor de flash back, van die Brancaia's heb ik er nog een paar liggen ... zal er aan denken als ik ze open.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
08-12-2014, 05:38 PM
Bericht: #11
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 03:39 PM)Kris G schreef:  @ Mathijs : wat is je nu het meeste bijgebleven : de wijn(gaarden) of die knappe Françaises? Tongue (doet me trouwens goesting krijgen om ook eens bdx (en rest Wink ) te gaan verkennen cheers

Vooral de Châteaux zelf en dan nog het meeste de ingesteldheid van de mensen.
Super vriendelijk, enorm relaxed en behulpzaam - idem qua tempo leefwijze daar.
Misschien een carrièrewissel voor de toekomst .....

When in doubt ... drink Pomerol !
08-12-2014, 05:40 PM
Bericht: #12
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 03:39 PM)Kris G schreef:  @ Mathijs : wat is je nu het meeste bijgebleven : de wijn(gaarden) of die knappe Françaises? Tongue (doet me trouwens goesting krijgen om ook eens bdx (en rest Wink ) te gaan verkennen cheers

Moet je zeker eens doen, ik ben eind oktober een weekje in Bordeaux geweest om mijn favoriete wijnstreek de Médoc te gaan bezoeken. Verslagje staat in topic Media Blogs en Artikels Wink

Save water drink wine!
08-12-2014, 05:46 PM
Bericht: #13
RE: Reis Bordeaux - September 2014
hier op tastings al heel regelmatig met bdx-eigenaars/wijnbouwers/PR-mensen gebabbeld en dat waren bijna altijd zeer interessante en leuke gesprekken, idd wel sympa, ik ga er eens werk van maken om het te plannen Smile

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
08-12-2014, 08:29 PM
Bericht: #14
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Ikzelf ga liefst bij wijnbouwers logeren. Enkele jaren geleden ad random geboekt bij een table d'hôtes in de entre deux mers, niet ver van st-emilion.
Hoewel de wijn daar maar gewoontjes was was dat veruit één van de leukste vakanties ooit. lekker eten, vriendelijke mensen, mooie stadjes.
De grote chateaus laat ik aan me voorbijgaan. Gewoon bij kleine wijnboeren binnenspringen, proeven en soms van je sokken geblazen worden. ( soms van de kwaliteit, soms ook niet Smile )

Aaaah dolce vita!
08-12-2014, 10:10 PM
Bericht: #15
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-12-2014 08:29 PM)Abouriou schreef:  Ikzelf ga liefst bij wijnbouwers logeren. Enkele jaren geleden ad random geboekt bij een table d'hôtes in de entre deux mers, niet ver van st-emilion.
Hoewel de wijn daar maar gewoontjes was was dat veruit één van de leukste vakanties ooit. lekker eten, vriendelijke mensen, mooie stadjes.
De grote chateaus laat ik aan me voorbijgaan. Gewoon bij kleine wijnboeren binnenspringen, proeven en soms van je sokken geblazen worden. ( soms van de kwaliteit, soms ook niet Smile )

Aaaah dolce vita!
thumbsup
Daar doen we het voor!!!
Super om te lezen (en nog meer zin om ook die richting uit te trekken)Smile
08-01-2015, 12:23 PM
Bericht: #16
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(07-12-2014 11:06 PM)Mathijs81 schreef:  Dag drie - voormiddag = La Marzelle

Hier kan ik weinig over vertellen, dit was een persoonlijke favoriet van mijn collega.
Doch de wijn ( eerste en tweede ) kan ik gerust wel smaken, gaat vlot naar binnen.
Langs de andere kant had ik hiervoor bezoek aan Haut Brion opgeofferd, maar zeker niet beklaagd.

Niet klagen hé copain ;-) Laten we Haut-Brion dit jaar maar doen dan :-)

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
08-01-2015, 02:12 PM
Bericht: #17
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Le Pin niet vergeten eh mannen!

Wine is sunlight , held together by water !
08-01-2015, 02:17 PM
Bericht: #18
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-01-2015 02:12 PM)Venne schreef:  Le Pin niet vergeten eh mannen!

Deze staat nog op mijn "te ontdekken"-lijst :-D

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
08-01-2015, 07:19 PM
Bericht: #19
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(08-01-2015 12:23 PM)Mr Coone schreef:  
(07-12-2014 11:06 PM)Mathijs81 schreef:  Dag drie - voormiddag = La Marzelle

Hier kan ik weinig over vertellen, dit was een persoonlijke favoriet van mijn collega.
Doch de wijn ( eerste en tweede ) kan ik gerust wel smaken, gaat vlot naar binnen.
Langs de andere kant had ik hiervoor bezoek aan Haut Brion opgeofferd, maar zeker niet beklaagd.

Niet klagen hé copain ;-) Laten we Haut-Brion dit jaar maar doen dan :-)

Zeker en vast geen klachten, de ontvangst bij La Marzelle was meer dan hartelijk, idem voor de rondleiding - hoogtepunt was de degustatie in die prachtige ruimte !!!

Maar 2015 - Haut Brion, here we come Heart

When in doubt ... drink Pomerol !
23-02-2015, 09:42 PM
Bericht: #20
RE: Reis Bordeaux - September 2014
De volgende trip staat grotendeels vast - deze week komt hopelijk de accommodatie in orde en daarna plannen maar Slurp.

Op de "wishlist" staan dit jaar oa. Chasse-Spleen, Cos D'Estournel en Gazin - iemand al bezocht ?
Verder kruis ik ook de vingers voor een bezoek op Cheval Blanc en Angelus !!!

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
24-05-2015, 08:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-05-2015 om 10:34 AM door Mathijs81.)
Bericht: #21
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Kleine update voor de liefhebbers - de planning ziet er ondertussen al appetijtelijk uit, want op het menu voor 2015 staan :

1. Haut Brion + La Mission Haut Brion
2. Mouton Rothschild
3. Palmer
4. Pichon Longueville Baron
5. Ducru Beaucaillou (*)
6. Lafite Rothschild
7. Gazin
8. Margaux

(*) Volgens info ontvangt men daar enkel "professionelen" en moest men een introductie hebben binnen het wereldje.
Doch stout aanschrijven en mijn passie ( als consument ) voor hun wijn verkondigen deed blijkbaar wonderen.
We krijgen een private toer langsheen het domein en daarna nog een degustatie van hun wijnen ( kosteloos ).

Verder hopelijk nog Cheval Blanc en Angelus - voor Latour en Margaux deed ik een poging, al weet ik wel dat het Confused zal zijn.

Edit - Cheval Blanc wil blijkbaar geen "toeristen" over de vloer - verdomd jammer, stond hoog op de lijst ...
Edit - Château Margaux heeft zonet ons bezoek bevestigd .... ik kom data te kort om alles te kunnen doen.
Edit - Cos d'Estournel zal niet gaan - bezoeken kosten er tussen 225 Euro en 750 Euro / persoon !!!

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
26-05-2015, 09:20 PM
Bericht: #22
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(24-05-2015 08:38 PM)Mathijs81 schreef:  1. Haut Brion + La Mission Haut Brion
2. Mouton Rothschild
3. Palmer
4. Pichon Longueville Baron
5. Ducru Beaucaillou (*)
6. Lafite Rothschild
7. Gazin
(*) Volgens info ontvangt men daar enkel "professionelen" en moest men een introductie hebben binnen het wereldje.
Doch stout aanschrijven en mijn passie ( als consument ) voor hun wijn verkondigen deed blijkbaar wonderen.
We krijgen een private toer langsheen het domein en daarna nog een degustatie van hun wijnen ( kosteloos ).
Verder hopelijk nog Cheval Blanc en Angelus - voor Latour en Margaux deed ik een poging, al weet ik wel dat het Confused zal zijn.
Mathijs
Dit ziet er verdomd dik in orde uit!!
Veel plezier aldaar....
We kijken uit naar de foto's en uitlegthumbsup
Ooit......Rolleyes

Live your life to the fullest, because it only happens once...
26-05-2015, 10:46 PM
Bericht: #23
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(26-05-2015 09:20 PM)Biff schreef:  
(24-05-2015 08:38 PM)Mathijs81 schreef:  1. Haut Brion + La Mission Haut Brion
2. Mouton Rothschild
3. Palmer
4. Pichon Longueville Baron
5. Ducru Beaucaillou (*)
6. Lafite Rothschild
7. Gazin
(*) Volgens info ontvangt men daar enkel "professionelen" en moest men een introductie hebben binnen het wereldje.
Doch stout aanschrijven en mijn passie ( als consument ) voor hun wijn verkondigen deed blijkbaar wonderen.
We krijgen een private toer langsheen het domein en daarna nog een degustatie van hun wijnen ( kosteloos ).
Verder hopelijk nog Cheval Blanc en Angelus - voor Latour en Margaux deed ik een poging, al weet ik wel dat het Confused zal zijn.
Mathijs
Dit ziet er verdomd dik in orde uit!!
Veel plezier aldaar....
We kijken uit naar de foto's en uitlegthumbsup
Ooit......Rolleyes

Ooit ..... Moet je Bordeaux bezoeken Wink

Save water drink wine!
27-05-2015, 06:57 PM
Bericht: #24
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(26-05-2015 10:46 PM)Benz schreef:  
(26-05-2015 09:20 PM)Biff schreef:  
(24-05-2015 08:38 PM)Mathijs81 schreef:  1. Haut Brion + La Mission Haut Brion
2. Mouton Rothschild
3. Palmer
4. Pichon Longueville Baron
5. Ducru Beaucaillou (*)
6. Lafite Rothschild
7. Gazin
(*) Volgens info ontvangt men daar enkel "professionelen" en moest men een introductie hebben binnen het wereldje.
Doch stout aanschrijven en mijn passie ( als consument ) voor hun wijn verkondigen deed blijkbaar wonderen.
We krijgen een private toer langsheen het domein en daarna nog een degustatie van hun wijnen ( kosteloos ).
Verder hopelijk nog Cheval Blanc en Angelus - voor Latour en Margaux deed ik een poging, al weet ik wel dat het Confused zal zijn.
Mathijs
Dit ziet er verdomd dik in orde uit!!
Veel plezier aldaar....
We kijken uit naar de foto's en uitlegthumbsup
Ooit......Rolleyes

Ooit ..... Moet je Bordeaux bezoeken Wink
Amen to that!!
thumbsup

Live your life to the fullest, because it only happens once...
02-06-2015, 01:10 PM
Bericht: #25
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Met de laatste bevestiging in de hand kunnen we de planning afsluiten op :

1. Gazin
2. Ducru Beaucaillou
3. Lafite Rothschild
4. Haut Brion + La Mission Haut Brion
5. Margaux
6. Pichon Longueville Baron
7. Palmer
8. Pavie
9. Mouton Rothschild

Alles netjes ingepland in vijf dagen .... wordt een toppertje applaus

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
02-06-2015, 01:26 PM
Bericht: #26
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Knappe lijst, benieuwd naar het relaas

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
02-06-2015, 03:32 PM
Bericht: #27
RE: Reis Bordeaux - September 2014
Schitterend thumbsup

Save water drink wine!
02-06-2015, 07:56 PM
Bericht: #28
RE: Reis Bordeaux - September 2014
thumbsup
Dik in orde!!

Live your life to the fullest, because it only happens once...
02-06-2015, 08:46 PM
Bericht: #29
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(02-06-2015 01:10 PM)Mathijs81 schreef:  Met de laatste bevestiging in de hand kunnen we de planning afsluiten op :

1. Gazin
2. Ducru Beaucaillou
3. Lafite Rothschild
4. Haut Brion + La Mission Haut Brion
5. Margaux
6. Pichon Longueville Baron
7. Palmer
8. Pavie
9. Mouton Rothschild

Alles netjes ingepland in vijf dagen .... wordt een toppertje applaus

Mathijs

Kan je overal gratis binnen of moet je betalen?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
02-06-2015, 09:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-06-2015 om 09:51 PM door Mathijs81.)
Bericht: #30
RE: Reis Bordeaux - September 2014
(02-06-2015 08:46 PM)Olivier schreef:  Kan je overal gratis binnen of moet je betalen?

De meeste bezoeken zijn gratis, maar alles komt met een tasting achteraf.
De meeste rondleidingen zijn privé, enkelen wel in groep. Enkel bij drie te betalen :

- Pavie ( 25 Euro / persoon = privé tour + tasting )
- Pichon Baron ( 15 Euro / persoon = privé tour + tasting )
- Mouton Rothschild ( 45 Euro / persoon = tour in groep + tasting )

De Mouton is duur, maar alles duurt wel 2.5 Hrs en we krijgen Clerc Milon, Armailhac en een Mouton (Slurp) te proeven.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: