Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
22-12-2014, 08:10 PM
Bericht: #1
Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
2004 in het glas, vertoont al een (te) verre evolutie, lichte structuur met weinig body, net na het ontkurken zit er een zoete toets in, maar na een tijdje in het glas nemen de zuren het volledig over en verstoren de balans, ik heb ook de indruk dat het fruit niet volledig rijp was bij de oogst, score 83

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
22-12-2014, 08:30 PM
Bericht: #2
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
(22-12-2014 08:10 PM)Kris G schreef:  2004 in het glas, vertoont al een (te) verre evolutie, lichte structuur met weinig body, net na het ontkurken zit er een zoete toets in, maar na een tijdje in het glas nemen de zuren het volledig over en verstoren de balans, ik heb ook de indruk dat het fruit niet volledig rijp was bij de oogst, score 83

Kris G die bourgogne drinkt... punk

Nu nog een goeie fles Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
22-12-2014, 08:38 PM
Bericht: #3
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
(22-12-2014 08:30 PM)Olivier schreef:  
(22-12-2014 08:10 PM)Kris G schreef:  2004 in het glas, vertoont al een (te) verre evolutie, lichte structuur met weinig body, net na het ontkurken zit er een zoete toets in, maar na een tijdje in het glas nemen de zuren het volledig over en verstoren de balans, ik heb ook de indruk dat het fruit niet volledig rijp was bij de oogst, score 83

Kris G die bourgogne drinkt... punk

Nu nog een goeie fles Wink

ik heb al 2x een 94 score gegeven voor een Bourgogne zulle Smile

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
22-12-2014, 08:38 PM
Bericht: #4
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
(22-12-2014 08:30 PM)Olivier schreef:  
(22-12-2014 08:10 PM)Kris G schreef:  2004 in het glas, vertoont al een (te) verre evolutie, lichte structuur met weinig body, net na het ontkurken zit er een zoete toets in, maar na een tijdje in het glas nemen de zuren het volledig over en verstoren de balans, ik heb ook de indruk dat het fruit niet volledig rijp was bij de oogst, score 83

Kris G die bourgogne drinkt... punk

Nu nog een goeie fles Wink

Ik moest twee keer kijken of dit wel klopte Smile .

Spijtig wel dat je dan dit krijgt Confused .
22-12-2014, 09:19 PM
Bericht: #5
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
(22-12-2014 08:10 PM)Kris G schreef:  2004 in het glas, vertoont al een (te) verre evolutie, lichte structuur met weinig body, net na het ontkurken zit er een zoete toets in, maar na een tijdje in het glas nemen de zuren het volledig over en verstoren de balans, ik heb ook de indruk dat het fruit niet volledig rijp was bij de oogst, score 83

Kan kloppen, 2004 was het slechtste jaar van de eeuw in Bourgogne, met onrijpe (geranium-) toetsen als resultaat...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-12-2018, 08:32 PM
Bericht: #6
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
Montagny Les Bassets 2014

Gekocht bij Vitis Vins vorig weekend. De wijn werd direct uit de frigo gehaald en geopend. De koude zorgde ervoor dat de wijn lang gesloten bleef. Weinig expressie, zeker na de stuivende Oostenrijkse SB die er voor kwam. Na enige tijd toch wat floraal, peer en kalksteen. Fijn en elegant doch heel erg subtiel. In de mond een redelijk strakke wijn gemaakt, niet om te imponeren, wel voor de liefhebbers van dit genre. Kleine b-mol was wel dat deze wijn misschien iets meer diepgang en ook lengte had mogen hebben om echt goed te zijn.
22-12-2018, 09:08 PM
Bericht: #7
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
Hoeveel meer mag je eigenlijk nog verwachten van een witte bourgogne van 13,5 euro?

OK, t is wel maar ne chalonnaise, maar toch. En die 13,5 is prijs in belgië, dus dat is een wijn op het domein van pakweg 10 euro.

Complex en lang zal je dan niet krijgen, het blijft uiteraard bourgogne... Wink

Die SB ervoor heeft de wijn misschien ook geen dienst bewezen?
22-12-2018, 10:30 PM
Bericht: #8
RE: Château de Chamilly Mercurey 1er Cru Les Puillets
Da’s waar. Misschien was ik te veeleisend. De wijn was zoals ik zei wel subtiel en vooral het strakke vond ik een pluspunt. Maar de korte lengte was wel opvallend, vandaar dat ik het toch wilde vermelden. Ideaal als aperitief dus.

De SB die ervoor kwam was een blinde fles van iemand anders dus hier had ik geen impact op.


Ga naar locatie: