Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
19-05-2010, 12:09 AM
Bericht: #1
Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
Deze avond de 2002 opengetrokken van dit weinig bekende domein uit de André Lurton-stal. Is één van de vele familiedomeinen naast La Louvière, Bonnet, enz...

Gekocht op het domein zelf in 2006. Herinner me exacte prijs niet meer maar viel goed mee.

Ik heb geen goesting in lange TN dus hou ik het simpel:
de mooiste 2002-Bordeaux die ik ooit dronk ... (zelfs nóg beter dan de mooie Lafon-Rochet en Sociando die ik me uit het vrij recente verleden herinner).

Schitterende neus (nog vol cassis, koffie en wat leer) en dito mond, met schitterende mineraliteit. Suave tannine en elegante zuren en hele mooie gevulde afdronk.

Een absoluut juweel....

(verdorie, heb nu toch eigenlijk een TN neergepend...
Ach, deze bijou verdient het gewoon...)

(92/100) (jaja, ge leest het goed !)

Iemand al andere jaren gedronken van Couhins-Lurton die deze kwaliteit kan bevestigen? Heb nog slechts één fleske van de 2002 liggen nu, maar zou graag C.L. bijkopen als andere jaren even positief zijn ....
19-05-2010, 12:13 AM
Bericht: #2
RE: Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
Interessant Roeland. Heb er zelf (nog) geen ervaring mee.
Zit nu aan de jou welbekende Moss Wood Chardonnay 2001. Heerlijk maar mist wat zuren en kan niet kan tippen aan de 2000 die ik vorige maand gedronken heb. Desalniettemin een lekker glas.
19-05-2010, 08:47 AM
Bericht: #3
RE: Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
En de witte Couhins-Lurton? Die schijnt ook uitstekend te zijn. In Auchan moet je nogal snel zijn als je een flesje wilt..

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
19-05-2010, 02:18 PM
Bericht: #4
RE: Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
Heb van de rode ooit een drietal flessen 2001 gekocht in Auchan. Moet een euro of 10 geweest zijn... Nooit ontgoocheld geweest, Lurton blijft toch een keurmerk in Bordeaux.
19-05-2010, 09:50 PM
Bericht: #5
RE: Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
La Louvière heeft mij persoonlijk nog nooit kunnen bieden wat ik ervan verwachtte. De '99 gaf ik 86 in een pas teruggevonden score (zonder tasting note, jammer genoeg - 'k was mss al te zat...) en ik herinner me dat de 2003 niet meer waard was.
Maar goed dat ik dit lees:
als ik die Couhins eens tegenkom (waar allemaal te vinden?) neem ik zeker eens een flesje mee.
01-11-2015, 12:12 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-11-2015 om 10:23 AM door Biff.)
Bericht: #6
RE: Ch Couhins-Lurton, Pessac-Léognan, Bordeaux
La dame de Couhins 2008
2e wijn van Chateau Couhins-Lurton...

55% merlot, 35% cabernet sauvignon, 10% cabernet franc

Na opening 2 uur in de karaf, daarna in het glas.
Je proeft dat de wijn beter wordt in het glas naarmate de avond vordert...
In de neus: koffie, cassis, leer?
Mooie niet storende droogtrekking, fijne zuurtjes en lange afdronk...
Hier kan ik van genieten, de vrouw dus ook en de fles is leegRolleyes
14,68 plaatselijke wijnhandel


Bijlagen Afbeeldingen
   

Live your life to the fullest, because it only happens once...


Ga naar locatie: