Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de la Croix Senaillet
19-05-2015, 11:09 PM
Bericht: #1
Domaine de la Croix Senaillet
Mooi domein uit de Macon. Ik leerde het kennen op een proeverij bij Portovino en was zeer verrast van de kwaliteit, Saint-Veran had bij mij niet meteen de beste reputatie maar er zijn hier toch zeer mooie wijnen te vinden. Ik kocht een selectie, Jan heeft drie van hun wijnen, en als bij toeval wist een kameraad mij nog een En Pommards 2011 te bezorgen. Helaas was deze heel lichtjes gekurkt, zeer spijtig aangezien er wel potentieel in zat. Het domein staat alvast op het lijstje voor een volgende Bourgognetrip Tongue.

Meer info is te vinden via onderstaande link!

Week 10 - Domaine de la Croix Senaillet, Sur La Carrière 2012
20-05-2015, 08:05 AM
Bericht: #2
RE: Domaine de la Croix Senaillet
Idd Kupers , één van de betere saint veran's die ik al in het glas gehad heb. Ik kocht deze bij Vinipure , nu bij de Kok.
Zoals jij ook schrijft hou ik wel van die chalky'heid' en mineraliteit... zeer fijne propere wijn.
Het is me nog wel niet gelukt om die even wat op fles te laten liggen en steeds jong gedronken.
Hierboven schrijf je mill 12 en in je tekst 13 ?
De Macon Davayé aan €11,30 is zeker ook de moeite , puur op inox .

Wine is sunlight , held together by water !
20-05-2015, 09:17 AM
Bericht: #3
RE: Domaine de la Croix Senaillet
Oops, het moet 2012 zijn in de tekst, merci voor het opmerken.

Davayé is inderdaad mooi, ietwat simpeler van stijl maar ook weer zeer fijn en qua prijs interessanter. Maçon blijft toch een van de interessantste regio's voor wit, ook zo wat aangenamer om te bezoeken dan bvb de Côtes de Nuits.


Ga naar locatie: