Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jacques Saumaize, Maconnais
17-06-2015, 09:56 PM
Bericht: #1
Jacques Saumaize, Maconnais
Blijkbaar nog geen topic van dit domein dat we aangedaan hebben met de bourgognereis. Ik had zaterdag de Vignes de Solutré 2013 opengetrokken, een Pouilly Fuissé, maar daar slechts een paar glaasjes uit gedronken. Nu even aan het checken of hij nog ok is, en hij is meer dan ok! EIgenlijk nog beter dan hij was zaterdag en was toen al niet slecht. Zegt dus wel wat over het bewaarpotentieel. Nu zitten hier alle elementen in die chardonnay zo mooi maken in bourgogne : rijpe appel, een frisse mineralige toets, een botertoetsje. In de mond dezelfde ingredienten met zeer fijne zuurtjes en een afdronk om u tegen te zeggen! Ik weet weer waarom ik daar goed bijgekocht heb Blush

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
17-06-2015, 10:03 PM
Bericht: #2
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
Ik kocht er hun "sur la Roche" 2012 en evenzeer dik tevreden over dit domein... Wat een mooie mineraliteit had die wijn...
29-08-2016, 08:13 PM
Bericht: #3
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
Les Courtelongs 2013, pouilly fuissé

Op dag 1 zeer rijpe neus met abrikoos en karamel. Vol en rond. Lang ook. Op dag 2 ruimt de karamel plaats voor frisser fruit, mooie zuren en zelfs een vleugje mineraliteit. Zeer mooi! Op dag 3 een mix van dag 1 en 2, een perfect evenwicht met een honingtoets, nog altijd hopen fruit en mooie zuren. Mooi!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
29-08-2016, 08:26 PM
Bericht: #4
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
Verdorie, ik bedenk me net dat de flesjes Macon er vlot doorgingen, maar dat ik de PF nog niet heb aangeraakt...
29-08-2016, 09:09 PM
Bericht: #5
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
(29-08-2016 08:26 PM)Kupers schreef:  Verdorie, ik bedenk me net dat de flesjes Macon er vlot doorgingen, maar dat ik de PF nog niet heb aangeraakt...

Geen haast bij Smile
Zijn Macons zijn inderdaad ook zeer lekker. Heb er nog eentje denk ik.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
29-08-2016, 11:02 PM
Bericht: #6
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
(29-08-2016 08:13 PM)Olivier schreef:  Les Courtelongs 2013, pouilly fuissé

Op dag 1 zeer rijpe neus met abrikoos en karamel. Vol en rond. Lang ook. Op dag 2 ruimt de karamel plaats voor frisser fruit, mooie zuren en zelfs een vleugje mineraliteit. Zeer mooi! Op dag 3 een mix van dag 1 en 2, een perfect evenwicht met een honingtoets, nog altijd hopen fruit en mooie zuren. Mooi!

Dus idd vergelijkbaar met Denogent precies?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-08-2016, 08:32 AM
Bericht: #7
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
(29-08-2016 11:02 PM)vinejo schreef:  
(29-08-2016 08:13 PM)Olivier schreef:  Les Courtelongs 2013, pouilly fuissé

Op dag 1 zeer rijpe neus met abrikoos en karamel. Vol en rond. Lang ook. Op dag 2 ruimt de karamel plaats voor frisser fruit, mooie zuren en zelfs een vleugje mineraliteit. Zeer mooi! Op dag 3 een mix van dag 1 en 2, een perfect evenwicht met een honingtoets, nog altijd hopen fruit en mooie zuren. Mooi!

Dus idd vergelijkbaar met Denogent precies?

Ja, vind ik wel. Hoewel deze Courtelong een serieuze evolutie nog ondergaan heeft sinds dag 1. Ik heb hier nog één fles van liggen en ga proberen er nog een paar jaar af te blijven.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-03-2017, 01:27 AM
Bericht: #8
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
Macon Bussières 2013

Rijke chardonnayneus met peer, mineraliteit, amandel. Ook in mond heel rijk, ondersteunende zuurtjes, botertje. Rijp en toch niet te zwaar. Jo dacht aan de Two Rivers Chardonnay uit Nieuw-Zeeland. De aandachtige lezer zal daar gezien hebben dat de Two Rivers mij aan Saumaize deed denken. Full circle!
Ging overigens ook heel goed bij de spaghetti carbonara eerder deze avond.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-03-2017, 08:24 PM
Bericht: #9
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
...of great minds think alike Wink
19-03-2017, 08:41 PM
Bericht: #10
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
(19-03-2017 08:24 PM)Fre schreef:  ...of great minds think alike Wink

Great quote! Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-01-2022, 09:53 PM
Bericht: #11
RE: Jacques Saumaize, Maconnais
.    

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: